Wednesday, December 21, 2016



Sebagai Presiden PPBM , Muhyiddin perlu segera sedar dan dibangkitkan dari khayalan supaya kembali berpijak dibumi nyata.Berada bersama-sama dengan Tun Mahathir tidaklah bererti Muhyiddin boleh melakukan segala-galanya dan tidaklah juga bererti kedudukan politiknya selamat.

Semua orang kenal dengan Tun Mahathir , bukan sahaja pernah menjadi Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun tetapi juga seorang pemimpin yang cukup berbahaya disebabkan sikapnya yang suka berubah-ubah.

Jika dahulu inilah orang yang bertanggungjawab menghumban Anwar Ibrahim ke penjara kini orang yang sama jugalah yang berjabat tangan mencari publisiti murahan dalam usahanya untuk menagih simpati serta sokongan rakyat untuk menghalalkan agendanya menjatuhkan Najib.

Jika dahulu inilah orang yang menamakan Tun Abdullah sebagai penggantinya menerajui negara , orang yang sama inilah juga yang berusaha menjatuhkan Tun Abdullah.

Jika dahulu inilah orang yang berpesan kepada seluruh warga UMNO dan orang Melayu betapa DAP itu rasis serta Kit Siang itu bapa segala rasis kini orang yang sama jugalah yang mengaku tersilap tafsir dan sudah pun duduk bersama.

Inilah sebahagian daripada tindak tanduk Tun Mahathir yang perlu Muhyiddin perhatikan !

Sebagai Presiden parti , keupayaan dan kemampuan parti untuk terus bertahan terletak pada kepimpinan yang dibawa oleh Presiden bukannya menjadi pembayang kepada kedudukan pengerusi.

Muhyiddin perlu ingat hubungan dengan DAP yang kini sudah terjalin itu bukan bermaksud seluruh angkatan pembangkang menerima kehadiran PPBM tanpa sangsi.Kesangsian mereka terhadap barisan kepimpinan PPBM yang dikutip dari kalangan ahli UMNO yang dipecat atau berpaling tadah itu sebenarnya lebih membimbangkan pembangkang.

Mereka kenal benar dengan kumpulan serpihan ini dan sudah masak dengan segala tindak tanduk mereka.Jika tidak ditangani dengan baik , kumpulan ini boleh merosakkan segala agenda yang selama ini dibentuk dan pembangkang pernah mengalami situasi yang sama di awal penubuhan PKR dahulu.

Hari ini kesangsian itu sudah pun dipertontonkan kepada umum dan jelas sekali apa yang berlaku itu memberikan petanda bahawa hubungan yang wujud dalam Pakatan Haprak hari ini hanyalah sekadar wayang kulit.

Masing-masing dengan agenda tersendiri dan pihak-pihak yang mengaku blok pembangkang itu lahir dari cetusan idea mereka sudah pun memperlihatkan kepada kita semua betapa mereka begitu berhati-hati dengan kehadiran PPBM.

Buktinya Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution telah pun memberikan nasihat kepada Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin agar tidak terlalu gelojoh menuntut kerusi sedangkan parti itu masih baharu berada dalam Pakatan Harapan.

“Kita baru 2,3 hari buat MOU (memorandum persefahaman), jadi perlaksanannya belum dibincangkan lagi. Apabila sampai masa, insya-Allah (perbincangan pembahagian kerusi bertanding). Tapi sekarang belum lagi,” katanya.

Pada 13 Disember lalu, Muhyiddin dilaporkan berkata, muafakat kerjasama antara PPBM dan Pakatan Harapan tidak akan berhasil sekiranya kerusi tidak diberi kepada partinya.

“Sebagai parti baru, kami ingatkan yang kami belum ada kerusi lagi, jadi kami mahu minta kawan-kawan (DAP, PKR dan PAN) untuk menyumbangkan kerusi.

“Tidak ke mana muafakat di sini kalau rakan-rakan kita hanya membantu dari segi moral,” katanya.

Dalam masa yang sama keadaan dilihat semakin kusut apabila PKR Selangor baru-baru ini telah membayangkan untuk tidak membenarkan PPBM dan PAN bertanding di Selangor dan Pulau Pinang.

Apa maksud disebalik semua yang berlaku ?

KESANGSIAN !

Terimalah hakikat kamu kini hanyalah seorang presiden parti politik yang baru menetas bukannya Perdana Menteri !

Jangan gopoh Muhyiddin ! 

2 comments:

Anonymous said...

Tentulah si TERORIS2 HOMO/PORNO PENJAJAH PARASIT PENYAMUN DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO dok MENGGILAI si JANTAN YidinSEMBAP GILA SEKS tu – yg. MIANG nak MAMPOS ni , TAK pula SEDAQ DIRI; masih nak jadi PEMIMPIN Bumiputera konon – lu diTUDUH buat JENAYAH ZINA dgn. BETINA SUNDAL KAPIR yg. disyaki EJEN ZIONIS-MOSSAD/DAPJUBOQ BABI – sampai memBAHAYAkan tugas lu (sbg. antara bekas pemimpin tertinggi negara dan UMN*) dulu, utk. melindungi BANGSA, AGAMA & NEGARA; tak pula lu SEDAQ DIRI si YidinSEMBAP OI?!!! JIJIKnya org. tua HIPOKRIT & PENGKHIANAT ni! TAK bermoral lansung - lepas tu BERANGAN nak jadi PM -PI MAMPOS si JANTAN KITOL MIANG oi!

Dan sekrg. Kapten BETINA-no-1 parti BumiHOMO Bersatu-GILA SEKS pula dok Skandal SEKS juga! TERUKnya!

Jadi, si YidinSEMBAP dan si BETINA SUNDAL ni, kami dok tunggu ni (kami akan terus BANGKITkan isu ni), bila lu nak SAMAN suami BETINA SUNDAL tu, RPK dan dll – JANGAN hanya tuduh itu FITNAH! Inikan Malaysia, bukan Barat (akibat "Free Speech" PALSU depa); jadi bolehlah SAMAN! Takkanlah loyar2 JAMBAN yg. berlambak dr. TERORIS PKRHOMO/DAPJUBOQ BABI lu tak boleh bagi khidmat GUAMAN yg. PERCUMA no! Lu kan PENJILAT GALAK depa; mcm. si puaka-puaka LANUN/PENYANGAK/PENYAMAQ/PERASUAH/PEMBUNUH-madey ANAK BERANAK Berijazah JAMBAN tu! Lihat di - http://tunkuaisha.blogspot.com/2016/06/divorce-case-linked-to-top-politician.html, Divorce case linked to top politician postponed, Monday, June 20, 2016:

A divorce case involving former deputy public prosecutor Stanley Clement Augustin and his wife Nika Gee Siew Yee at a High Court here has been postponed.

A new date for the proceedings has yet to be fixed. Neither the parties nor their lawyers were present on Monday morning. The case was to be heard before Justice Datuk Siti Mariah Ahmad.

Augustin had applied for a divorce last year after alleging that his wife had an affair.

He had on Dec 7, 2015, made a Statutory Declaration (SD) claiming that his wife had engaged in an intimate relationship with a prominent political figure from Johor (name as Muhyiddin by RPK).

The SD claimed that Gee met the politician overseas and had received financial and material benefits from him.

The accused politician has, however, called the allegations slanderous, adding that it was ill-intentioned and unfounded.
Tu dia; sekrg. si shapieeJANTAN KITOL pula nak diCEKUP si TERORIS kok BETINA SUNDAL PORNO KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI tu!

Dahlah haritu BETINA SUNDAL kok tu TERHEGEH2 kat yidinSEMBAP kat PARLIMEN! JANGAN satu lagi SKANDAL SEKS GILA BABI oleh GENG si yidinSEMBAP/madey ni sudahlah! JANGAN juga SKANDAL2 SEKS HARAM JADAH ni di'HALAL'kan dan di'NORMAL'kan pula mcm. diDEKLARASIKan secara ANGKUH-TAK tau MALU lansung oleh si 2 ekoq ni! Awat TAK SAMAN dan buat REPOT POLIS no kalau TAK betul?! Kami, RAKYAT dok TUNGGU ni OI!

Lihat di - http://siemens-melayumaju.blogspot.com/2016/08/terresa-kok-guna-shafie-apdal-untuk.html

TERRESA KOK "GUNA" SHAFIE APDAL UNTUK LUASKAN PENGARUH DAP DI SABAH...IKUT PANDAI LAH

Melayu Berwawasan

(Nek Tempoyak)

Anonymous said...

Bila penjenayah disanjung oleh puak UMNO yang bodoh, meletakkan politik mengatasi undang-undang. Yang bersubahat akan menanggung bala yang sama.
http://www.sinarharian.com.my/semasa/pengarah-sprm-bersara-kerana-tidak-mahu-bersekongkol-1.606039

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.