Wednesday, April 13, 2016


Nampaknya niat Ramasamy untuk menjadi hero kepada Ketua Menteri Pulau Pinang telah memakan diri sendiri..

Perancangan asalnya nak alihkan perhatian rakyat dari SKANDAL yang dihadapi oleh Ketua Menteri Pulau Pinang mengenai isu Taman Manggis dan Banglo tanpa swimming pool kepada isu yang melibatkan agama dan rasis..

Dengan kehadiran Dr Zakir Naik di Malaysia, seorang ilmuan Islam, ulama yang dihormati dan pernah menjadi tokoh Maal Hijrah 2013, Ramasamy tanpa membuang masa menggelarkan Dr Zakir Naik sebagai 'satan'.. dengan harapan isu ini akan mengaburi skandal Taman Manggis dan Banglo tanpa Swimming..

Sedarkah kita permainan yang cuba dimainkan oleh Ramasamy sebanarnya biadap, rasis dan kurang ajar..Tindakan Ramasamy ini menunjukkan dia langsung tidak hormat kepada Islam..

Inilah wajah sebenar pemimpin DAP..yang sentiasa rasis dan bencikan Islam..Apa dia ingat gelar ulama Islam sebagai satan satu perkara yang main-main..try and error?? Kalau umat Islam marah..minta maaf je..

**Umat Islam di Malaysia kan semuanya pemaaf dan pelupa..

Walaupun Ramasamy telah meminta maaf secara terbuka kepada Dr Zakir Naik, tetapi tindakan kurang ajar ini tidak boleh dilupakan begitu saja..

Perkataan yang dikeluarkan cukup menghina kepada umat Islam dan meninggalkan kesan yang mendalam.. 

Sebagai  seorang pemimpin kepada rakyat dan Timbalan Ketua Menteri II, Ramasamy seharusnya lebih sensitiviti dalam mengeluarkan kenyataan terhadap agama lain terutamanya Islam memandangkan Islam agama persekutuan Malaysia dan penganutnya di Malaysia adalah majoriti..

Layakkah kita menghormati pemimpin seperti ini?? Sedangkan dia sendiri tidak reti nak menghormati orang lain..

Ramasamy sepatutnya berhati-hati dalam mengeluarkan sebarang kenyataan terutamanya melibatkan perkara agama dan bangsa.. Tak guna ada pelajaran tinggi-tinggi kalau letak otak kat lutut..


**Kepada orang kita yang jadi balaci kepada Ramasamy dan DAP tu bawa-bawa la sedar ye..

2 comments:

Anonymous said...

Puak2 ini yang dipuja pihak PAN, PKR dan Mahathir. Allah dah beri pentunjuk siapa mereka secara jelas. Mari kita kuatkan syaf perpaduan Islam kita.

Anonymous said...

Petunjuk apenye? MIC, HINDRAF pun sama ler?

Parti Melayu pembangkang memang sedar kalu dah nama kafir mana ada yg setuju dengan Islam. Tapi kenalah BEKERJASAMA kerana hidup bersama.

Tapi korang tengok YB tu sanggup minta maaf bila sedar terlepas cakap. Kafir mcm tulah yang boleh bekerjasama dlm Pakatan.

Jauh beza dengan kafir dlm b n

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.