Wednesday, November 12, 2014



Bila ibubapa hantar ke Universiti untuk belajar..macai Anwar ni sibuk nak berpolitik, sibuk nak mengadakan perhimpunan haram....Sekarang terimalah akibatnya bila biasiswanya mungkin akan ditarik balik kerana melanggar perjanjian..

EP agak tertarik dengan kenyataan macai Anwar ni... 
“ Saya rasa berbaloi untuk generasi yang akan datang. Saya ada kuasa waktu ini dan saya perlu bertindak.
“Insya-Allah saya akan disoal di akhirat nanti, waktu ada kuasa kenapa tidak lakukan apa-apa dalam menentang kezaliman,” katanya.
Kuasa??..Menentang kezaliman??...EP agak keliru?? Siapa yang zalim dan siapa yang dizalimi ni?? Adakah kerajaan yang sedia ada ini zalim terhadap mahasiswa sepertinya..Dapat masuk universiti, dapat biasiswa, dapat belajar dengan aman..Kemudahan dan kelengkapan yang selesa dan mencukupi..Zalim ke tu?? 

Kalau EP, ZALIM yang dimaksudkan ini kena la merujuk pada konteks sebagai seorang mahasiswa kerana KUASA yang ada pada Fahmi Zainol diberi oleh mahasiswa di universitinya sebagai wakil mereka dan bukannya sebagai wakil kepada individu yang disabitkan dengan kesalahan meliwat...


Aktivis Fahmi Zainol berdepan risiko hilang tajaan pendidikan daripada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) kerana menganjurkan pidato Datuk Seri Anwar Ibrahim di Universiti Malaya.



JPA juga tidak senang dengan kenyataan “negatif” dan “provokatif” terhadap kerajaan dengan mengaitkan tindakannya dengan “Umbrella Revolution” Hong Kong dan rusuhan pelajar di Indonesia.



Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Ruziah Shafei dalam surat bertarikh 6 November berkata, tindakan Fahmi melanggar terma perjanjian biasiswa yang ditandatangani pada 2011.



Fahmi diberi tujuh hari untuk mengemukakan tunjuk sebab bertulis kenapa pembatalan itu tidak boleh dibuat dan kenapa tuntutan ganti rugi tidak boleh dibuat.



"Kegagalan saudara mematuhi surat ini menyebabkan penajaan saudara boleh ditamatkan serta merta dan tuntutan terhadap saudara dan penjamin akan dilakukan oleh jabatan ini," surat Ruziah itu dipetik.

12 comments:

Anonymous said...

Sokong. Tidak simpati walau sebesar hama pun. Mak bapa dia hantar belajar kat u supaya bila keluar dengan segulung ijarah. Tapi dia pilih keluar u dengan sepasang gari. Biar padan muka dia. Syukur kepada polis.

Anonymous said...

Woi Fahmi bingai. Kau ni bodoh lah. Yang zalim tu anuwar. Dia sondol orang lepas tu tak mengaku, tak mahu bersumpah, tuduh orang lain. yang menipu tu Anuwar, sebab nak selamatkan diri. Yang dunggu tu kamu sendiri. Apa lah budak ni. ada otak tak nak pakai.

Anonymous said...

bodoh

Anonymous said...

si fahmi ni agaknya dah kena liwat dgn anwar kot sbb tu meroyan takut tak rasa batang bengkok anwar kalau kena penjara. tengok muka pun ala2 jambu. tgok anwar pun bukan main senyum meleret...

Anonymous said...

Tiap2 hari kena tengok muka si pukimak bodoh ni dalam media2 dan blog2......Itu lah KEZALIMAN yang sebenarnya!

Anonymous said...

Selamat tinggal ...jumpa di tepi jalan, lepas ini

Anonymous said...

Tindakan bijak pemerintah. Dan jugak kpd parti pemerintah lain kali jangan sesekali guna student2 UiTM untuk acara2 resmi parti atas nama URUSAN KERAJAAN.

Anonymous said...

Inilah tindakan keras yang silent majority harapkan. Pekara yang serupa akan dilakukan oleh regim DAP sepertimana mereka membuang wakil PAS dari menjadi ahli Majlis MPPP yang menegur Guan Eng yang terlalu mesra pemaju yang mana satu hakikat yang semua orang penang tau. Orang negeri lain yang hanya baca fitnahkini (Malaysiakini), Keldaian daily dan harakah saja yang tak tau. Ibarat macam katak bawah tempurung.

Anonymous said...

Malangnya ada juga golongan yang sanggup untuk membantu dengan membuat kutipan di selurh Malaysia kononya. Golongan yang tak cerdik weeee.

Anonymous said...

buang aje mamat ni, antar dia kt cameron highland,sana byk keja kosong.

Anonymous said...

Bangang punya siswa....... Mak bapak tak ajar ke siapa zalim? Sokong peliwat tu tak zalim ke.....?

abdullahripain omar said...

Kita perhati sejak akhir2 ini blok ep dah malas kerja banyak perkara patut diapungkan untuk khalayak dibiarkan tampa mendapat perhatian.du d the

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.