Tuesday, October 28, 2014


Adakah kita sebagai ibu bapa mahu anak kita berkelakuan seperti ini...Cuba lihat video dibawah..


Memalukan..

Beginilah sikap yang cuba dipupuk oleh Anwar kepada anak muda yang menyokongnya..Bila tiba saja kes yang melibatkan kepentingan dirinya..anak-anak muda ini akan diheret ke jalan untuk merusuh dan menuntut keadilan bagi pihaknya..

Lihat apa yang berlaku di Universiti Malaya semalam...Mahasiswa diajar merusuh dan merempuh masuk ke dalam universiti setelah Anwar dihalang masuk ke dalam kawasan Universiti Malaya...

Pintu masuk universiti ditolak sehingga terbuka walaupun berkunci hanya untuk mengiringi Anwar masuk...

Kalau Anwar seorang pemimpin yang baik dan tidak mementingkan diri sendiri, sepatutnya Anwar meminta kesemua mahasiswa-mahasiswa yang hadir menyokongnya bersurai kerana tidak mahu mereka ada isu dengan universiti..

Tetapi ini tidak..Anwar hanya tersenyum melihat tindakan mereka yang hanya akan merosakkan masa depan mereka kerana dikenakan tindakan disiplin...fikir-fikirkan..

10 comments:

Anonymous said...

kempen sipelirliwat ''kita ke sg buloh beramai2''

Anonymous said...

Ini aku syak sebenaqnya, kempen "MAU NEGARA SODOM"oleh DAPBANGKAI/PKRSODOM - dasar BINATANG BUAS!

Makcik Sambal Belacan

Anonymous said...

"Rakyat hakim negara" - pala hotak si BANGANG-BANGANG ni! Jadi NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kita ni mahu dihakimi rakyat ala-BINATANG BUAS-puak-SODOM DAPBANGKAI/PKRSODOM?! PI MAMPOS!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

memang bangan...boss hang dapat sedap main lubang jubor...hang maki penyedap boss hang

Anonymous said...

mahasiswa 2 sekarang memangpun bebal sbb kebanyakkannya yg masuk keipta atas ehsan kerajaan dengan kelulusan yg tak seberapa jika dibandingkan dengan bangsa lain... sifat kurang ajar,mementingkan diri serta bertindak membabibuta serta mudah dipujukrayu serta mengikut telunjuk kepada perkara2 yg kurang elok telah terbentuk dari sekolah menengah lagi kerana ramai ibubapa dan pihak sekolah pentingkan kelulusan akedemik daripada memberi pendidikan rohani...tak hairanlah hari ini lahirlah gen y yg tidak tahu berterimakasih, rasuah serta buta sejarah...

Anonymous said...

Setuju. Dulu masa di sekolah saya dan rakan2 cepat2 lari ke arah cikgu untuk tolong angkat buku2 tanpa disuruh. Skrg saya jadi cikgu budak2 selamba lalu tgk saya angkat buku yg byk. Buat dek je. Takde rasa hormat terima kasih dan syg pd cikgu. Terkilan rasa di hati inilah generasi yg bakal tuan sebutkan. Belajar pandai,akhlak xde.

Anonymous said...

Cikgu 7.52. Jangan bagi malu nama cikgu.. Perangai bebudak tak cukup ajaran tu bukannya salah Anwar atau pembangkang...

Tengok sistem pendidikan yang cikgu apply tue... Lihat cerita tv, panggung wayang dan majalah2 seksi kat luar tue... Macamana mudahnya nak beli rokok dan dadah.... Cuba tengok pegawai penguatkuasa yg diri sendiri kena tangkap..... Cuba tengok pemimpin bee end dengan tauladan kemewahannya... Itulah punca sebenar cikgu!!!

Anonymous said...

Inilah org yg selalu salahkan org lain bila satu2 perkara berlaku..Cikgu sekadar di sekolah tapi parents yg byk merosakkan minda anak2..lbh sibuk dgn telefon dari anak2..semua harap cikgu..bila anak tak pandai cikgu yg salah..kerajaan yg salah..sembahyang entah kemana..waktu kerja sibuk tgk website mkn gaji buta bagi anak makan rezki haram..cuba fikir

abdullahripain omar said...

Yg jahat pasti mendapat bahagianya jangan risau

romada69 said...

Banyak benda yg spatutnya bermula dr rumah. Seingat saya takde manusia yg baru lahir terus ke sekolah, terus tengok tv. Tpi klu ada, tlg betulkan saya. Rasanye klu tv ada butang on/off, dan boleh dibeli/tak nak beli. Majalah plk pun boleh klu beli/tak beli. Hey, itu anak kita la! Napa plk nak sibuk sgt dgn anak orang, anak kita ok sgt ke?

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.