Saturday, July 19, 2014


Kelmarin apabila negara kita digemparkan berita buruk mengenai tragedi MH17 yang berlaku di Ukraine, ramai rakyat Malaysia berada dalam keadaan terkejut dan bersedih dengan tragedi yang menimpa penumpang dan anak kapal Malaysian Airline @MAS MH17... 

Tetapi sebaliknya yang berlaku kepada isteri Ng Wei Aik a.k.a ADUN TONG GAS iaitu Ahli Parlimen DAP Kawasan Tanjung, Pulau Pinang. Tan Poh See @ Yuki Tan, isteri kepada Ng Wei Aik tidak langsung menunjukkan perasaan sedih setelah apa yang berlaku sebaliknya mengambil kesempatan ini untuk menanam perasaan benci pada rakyat terhadap negara kita..

Menerusi laman Facebooknya, semalam Yuki Tan telah menulis "Malaysia begitu menggerunkan, apakah jenis negara yg tak berguna ini" selepas menerimakan berita tentang Tragedi pesawat MH17 yg ditembak jatuh di Ukraine.

Kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu telah telah menerima pelbagai kritikan dari semua lapisan masyarakat yang menggunakan laman media sosial sehinggakan suaminya, Ng Wei Aik terpaksa mengeluarkan kenyataan memalui Facebooknya untuk memohon maaf atas keceluparan isterinya yang tidak sensitif dan kemudiannya isterinya pula meminta maaf menerusi facebooknya..

Bagi EP ini bukan soal minta maaf atau tidak..tetapi sebagai isteri kepada seorang Ahli Parlimen, dia pada peka dan prihatin dengan apa yang berlaku disekelilingnya..Dia patut bertanggungjawab dengan setiap tingkahlakunya dan bukannya dengan mempolitikkan setiap perkara yang belaku di negara kita...

Kalau sebelum ini suaminya pernah bertindak kurang ajar dan salah menggunakan kuasa semasa menjadi ADUN dan kini giliran isterinya pula cuba menunjukkan sikap sebenar dan mentaliti pemimpin DAP.. Yang sentiasa cuba untuk menanam perasaan benci pada rakyat terhadap negara..Anda nilailah sendiri..


Sin Chew Daily, 19 JUL 2014, halaman 08


18 comments:

Anonymous said...

Pukimak punya cina..bini sekor pun tak tau jaga...nak cakap kedaulatan undang2...
apa lu tau pasai undang2???

Anonymous said...

betina ni sekolah ke tidak, kalau sekolah, sekolah apa, sekolah cina ke, yang tak di ajar supaya hidup kena paham satu sama lain, berkerjasama satu sama lain, sejarah tok nenek dia datang Malaya memang tak di ajar sebab takut orang macam dia tahu dulu datuk nenek datang selei sepinggang...bawa bowl dan chop stick saja kalau ada pakaian pun di bungkus dan di kandar dengan kayu. Cuba lah cakap macam orang sekolah, mau hidup di Malaysia kena hormat semua orang kalau mau lu olang kasi hormat...Malaysia tak perlu olang macam lu...boleh angkat lu family balik china ...

Anonymous said...

Karpal Singh yg Bijak & pantas AKHIRNYA MAMPOS pecah kepala & terburai OTAK.. melanggar melayu Yg Slow & Steady..


Diharapkan BABI2 Lain yg tak suka Malaysia pun MAMPOS dgn cara yg Sama

Kalau Aku Mcm Lu Orang Cina ..Aku dah lama duduk Cina balik..

Buat apa kutuk2 diam2 cabut ke China & India..Negara tersebut lebih Kuat

Malaysia Bukan negara yg Selamat dari Dulu lagi Dijajah..

Anonymous said...

kalo malaysia negara x guna, sila lah keluar ke tanah besar cina asal. x payah la nak mengata malaysia, walau x guna , laki kamu tu mp. suruh je dia letak jawatan dan berambus keluar malaysia

Anonymous said...

Setakat minta maaf aje. Betina sundal ni patutnya di sula aje. Kalau dia rasa Negara ini tak berguna, berambuslah dari bumi ini. "Datang tak bertambah, pergi tak berkurang". Eloknya semua Cina dan India bewrambus balik ke Negara Masing-masing.

Pakcu Rantau Panjang said...

Pakcu nak tulis sikit bab rasa dan telahan seperti.ini...,,

Kalaulah benar dia tu bini ahli Parlimen, kalau lah benar dia ni dah lama hidup kat Malaysia rasa Pakcu ni dah menunjukkan detik hati geng Cina sebenar terhadap Bumi Malaysia atau rasa apa ?

Dalam keadaan kesedihan pun tak peka apa-apa malah tambah kutuk kerajaan..agak-agak kerajaan Komunis Cina tu lagi bagus ke ? Rasanya bolehlah hantar balik kampung puak-puak ni. Sorry kadang-kadang Pakcu naik angin jugak weh...ko guano ?

Anonymous said...

Cina tahu Melayu UMNO khususnya Najib amat bodoh sekali. Hanya perlu mohon maaf atau buat laporan kata akaun kena hack,maka kes tutup.

Anonymous said...

Man...I really hate chinese now...

Anonymous said...

Sila lah balik kampung hang kat China nun... buat semak jek kat MALAYsia ni

Anonymous said...

Kalau rasa Malaysia ni tak sesuai, mintalah untuk jadi Kerakyatan China. Adanya China jenis ini tidak mengamankan Malaysia. Kejadian MH17 dan 370 yang Allah beri bertujuan menunjukkan belang cina cina ini.

Anonymous said...

Kalu aku ahli MPP kat Balakang tu..kalau ada kesempatan (orang tak nampak) aku sepak YB babi tu ke dalam kongkang & pastikan dia MAMPOS

Anonymous said...

Ini YB kesayangan melayu pr yang bangang dan telah diyahudikan oleh peliwat laknatullah.

Anonymous said...

why must say about Chinese balik to China and about Indian also then what about Malays???? Racist nampak sangat padahal MALAY pun pendatang but yet mengaku as Malaysian. halloooo only pure orang asli yang asal from Malaysia not even Malay, Chinese or Indian next time pikir sebelum tulis...

Anonymous said...

Ini TANAH MELAYU..ada paham!!!

Anonymous said...

To Anus

JULY 20, 2014 AT 12:15 AM

Haloo Pig LU MMG BODOH!!!!

Nusantara ni termasuk Orang Asli penduduk asal..

Tengok Calon2 Presiden Indon to Selatan Thai Patani, Sulu..semua pakai songkok ada Keris..

arab said...

Cina lu punya group sana... Korea, jepon , china , taiwan... Sini melayu punya tmpat... Itu singapork pon dulu melayu punya jugak, tp cina sudah amik... Ade paham tak tongsan... So lu dulu sokong mca , bikin melayu kawan, tp skrg lu sudah byk eksyen sbb sokong dap.. Jd bikin melayu serupa musuh... Ade faham tak?? Ke mau gua ajar lu itu cara org ckp HORMAT TUAN RUMAH??

Anonymous said...

Learn Hokkien

Tan = Tunggu
Poh = Nipis= Hampir
See = Mati

a.k.a TUNGGU NAK MAMPOS

Anonymous said...

Semua cina boleh berambos dari tanah Melayu. Go back to mainland China where u really belong. People hate u everywhere evem in Australia n USA. Fuck off!

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.