Wednesday, March 26, 2014


Di saat semua orang sedang menumpukan perhatian pada sesuatu isu, seperti biasa pasti ada malaun yang menjadi keyboard warrior semata-mata mahu meraih populariti murahan di laman siber.
Itulah yang berlaku sejak semalam apabila seorang pengguna Twitter menggunakan twithandle @Zharif32 atau Zharif Hakim didapati mengeluarkan status-status bodoh lagi tidak sensitif.
Berikut antara twit yang dikeluarkan oleh manusia kurang akal ini:
Paling JAHAT, Zharif membalas twit yang dimuatnaik anak Ketua Pramugara MH370, Maira Elizabeth Nari yang sedang bersedih dengan kata-kata yang amat kasar.
Susulan itu, ramai yang mengecam tindakan melampaunya.
Walau apa pun masalah dia ini, diharapkan pemilik Twitter @Zharif32 akan diberikan hidayah agar menjadi manusia yang lebih baik di dunia ini.
Atau sebaliknya, mungkin jika dia ditimpakan ujian seperti keluarga penumpang pesawat MH370 barulah dia ada akal sikit kot.

1 comments:

Anonymous said...

Inilah jadinya bila hati sudah mati,,
amat rerasa kekotoran dan kerosakan batinnya.

Hopeless case.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.