Saturday, March 22, 2014




Astaghfirullah-hal-azim...Lelaki dalam video seorang pemimpin Islam ke..bangsa lain tak kata apa-apa pun mengenai program Selawat Perdana yang dianjurkan di Putrajaya..Ini pemimpin Islam pula yang lebih-lebih mengutuk penganjuran program tersebut..




Sepatutnya kita sebagai orang Islam patut bersyukur dan berbangga kerana program yang dianjurkan oleh pihak kerajaan yang berbentuk kerohanian dan keagamaan dapat menarik minat hampir setengah juta umat Islam di Malaysia untuk menyertai program tersebut..

Bukan mudah untuk berbuat demikian bila ada manusia yang bertopengkan syaitan yang sentiasa mahukan umat Islam di Malaysia berpecah belah..Contoh yang terbaik ialah bilamana satu dunia sudah mengetahui Program Selawat Perdana ada diadakan pada 21hb Mac 2014 bertujuan untuk mengumpul seberapa banyak umat Islam dibawah satu payung berselawat kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW..ada juga pihak pihak tertentu yang sengaja mahu menganjurkan program lain pada ketika dan waktu yang sama...


Kalau program yang dianjurkan ini untuk bangsa lain..tak pe la juga..Tapi program yang dinamakan REFORMASI dianjurkan ini majoriti yang hadir beragama Islam..Untuk apa??Hanya untuk membela nasib seorang individu yang kononnya dianiaya oleh kerajaan yang zalim..

EP malas nak cakap panjang-panjang..buat sakit hati je kerana ada juga orang Islam yang perangai macam ni..Nama saja pemimpin parti Islam tapi perangai...

Apa-apa pun EP ingin mengucapkan tahniah dan terima kasih pada pihak kerajaan dan penganjur Program Selawat Perdana kerana berjaya menganjurkan program yang indah sebegini..Sayu EP bila lagu Negaraku berkumandang dan dinyanyikan beramai-ramai dan kemudiannya dialun pula dengan zikir, selawat dan qasidah daripada hampir 500 ribu umat islam dari seluruh dunia yang berkumpul di satu tempat..SubhanAllah...

**Insyaallah, umat Islam yang ke Program Selawat Perdana pasti akan menerima ganjaran pahala dari Allah..



24 comments:

Anonymous said...

Awak yang menulis isu ni baik ke?...penggunaan ayat kasar..apa beza awak & orang yang awak kutuk?

Anonymous said...

Anom 2:15, Kenapa awak baik sangat ka. Yang pastinya awak lebih suka orang yang menabur fitnah dari orang yang berkata benar.

Kesimpulanya, pastikan di belakang awak tiada kelibat manusi yang sedang mengintai.

Anonymous said...

Jgn guna agama...hahahaha..pkr anwar ibrahim guna agenda agama tak apa pulak?

Anonymous said...

Kepala hotak hang Khalid Samad. Kerajaan2 Negeri Pakatan tak rasuah ke? Azmin Ali menyalahgunakan kuasa tak rasuah?, lantik kawan2 di anak syarikat milik PKNS tak rasuah ke? Gaji lumayan sedangkan tak diperlukan PKNS tak rasuah ke?

Anonymous said...

binatang ke apa hebat ke jadi mp ni,,,,,,,,pas pati kamu GUNA AGAMA MENIPU ,,,,KALU NEGARA NI TAKDA UNDANG2 DINI DAH INALILLAH,,,,,,,,,,,,,LAMA DAH ,

Anonymous said...

Mungkin ini adalah salah satu cara Allah nak tunjukkan siapa yg berfahaman Syiah. Subhanallah.

Iman said...

Itulah pentingnya kita berselawat & berkumpul beramai2 menyatakan Cinta & Kasih Pada Junjungan Besar Kekasih ALLAH serta merasakan kebesaran ALLAH Taala..akan ditunjukkan Dajal2 yang bertopeng ini..The Power of Berselawat!!! Tunjukki kami lagi Ya ALLAH. ..aamiin..aamiin..aamiin..Ya Rabbal Aalamiin. .

Anonymous said...

Jom menegakkan Keadilan kepada PELIWAT. Menghukum PELIWAT adalah zalim, itu lagi menngunakan ugama untuk menipu rakyat.

Anonymous said...

Nak pempertahankan PELIWAT, apa bodohnya rakyat Malaysia.

Anonymous said...

Asalkan Peliwat ni keluar dari penjara, Malaysia dah huru-hara. Macam-macam bala yang kena. Nak jadi seperti Kaum Nabi Luth kot.

Anonymous said...

Insyaallah, bila PELIWAT ni masuk penjara, Malaysia akan aman damai balik.

Anonymous said...

Islam bn cuma utk sesuatu kaum atau kelompok saja atau utk sesuatu parti sahaja. Kenapa umat Melayu berpecah begini. Saling menyalahkn org lain. Bangsa dan penganut agama lain tersenyum gembira. Allah dah beri hidayah dan petunjuk tp masih tak mentaati Nya.

mat din said...

Awat lah iri sangat kat sepupu hang sendiri khalid.

Anonymous said...

Anonymous 4:35 pm,ko ckp ikut sdp mlt je.org pas sendri yg suke berkelompok.pas nama je islam tapi jd anjing org kafir gak.

Anonymous said...

x prnhlh aku jumpe lg org pr yg mulut baek,smuanye mulut longkang.ade je bnde dorang nk kutuk n nk cr slh kerajaan.x pernh nk bersyukur.

Anonymous said...

gelap gulita...hancur lebur...
kalau inilah org yg mengaku islam..
Nauzubillah......
jom kita doakan beliau diberi hidayah.

anti-LGBT & Dajjal said...

Daripada PR, lebih baiklah BN. Aku tak nak sokong parti yang ketua umum dia tu PELIWAT, pakar tebuk BONTOT jantan, betina , laki & perempuan. Aku tak nak pilih parti yang ketua umum tu satu spesis dengan umat Nabi Lut yang Allah SWT rejam sampai mampos kat dasar Laut Mati.

Anonymous said...

BABI DAN ANJING LEBIH MULIA DARI SEEKOR UMAT PAS KHALID SAMAD UMAT PELIWAT AKHIR ZAMAN.

Anonymous said...

Kita yang mengaku Islam hendaklah menolong orang yang dalam kegelapaan/tersesat supaya dapat ianya kembali diatas jalan yang lurus.jangan marah mungkin beliau mata hatinya diselaputi oleh syaitan-dengan itu apa saja yang dibuat oleh musuhnya semuanya buruk.marilah sama-sama kita bantu beliau supaya Allah SWT membuka mata hati kembali diatas jalan Islam yang sebenar.Insallah!.

Anonymous said...

khalid samad ada mendedahkan dlm parlimen bahawa Tun musa hitam pernah memberitahu dia yg jika dia (Tun) melawan mamakutty maka nasib dia akn serupa mcm anwar

Anonymous said...

nak tuduh anwar rasuah susah sikit...nk tuduh anwar curi balak susah sikit...nk tuduh anwar salahgunakuasa susah..maka yg SENANG adalah tuduh dia meliwat..cari babi mengaku diliwat ...karang cerita elok2...taadaaaa siap

Anonymous said...

Manusia menyerupaai syaitan sentiasa bercakap ikut otak syaitan, walaupon konon berjuang atas nama ISLAM, Islam dikudakan untuk tujuan politik, semua cakap dan perbuatan untuk menfitnah sesama Islam. MANUSIA ini walau berjangut panjang sampai dada, berserban besar bakul, berjubah menyapu sampah. HATI longkang sama musibat dengan yahudi lahanat dineraka lah tempatnya.

Anonymous said...

Salam Bro,kepada semua penulis di atas,lngatlah ALLAH MAHA MENGETAHUI !

Anonymous said...

Sudah2lah wahai bangsaku orang Melayu asyik mengutuk sesame sendiri dengan bahasa yang sungguh kesat. Fikir2lah kita ni semuanya tidak disenangi oleh mereka yang hendak merampas Negara kita dengan membuat kita bergaduh sesame sendiri. Mereka menunggu masa je untuk menghapuskan kita kalau boleh. Tapi Allah swt masih melindungi kita selagi mesjid2 Negara kita dipenuhi mereka yang taat kepada Allah swt, samada pada hari Jumaat(Mesjid penuh) dan hari2 biasa kurang kerana mereka2 bekerja pada hari2 biasa. Tetapi selagi kita masih teguh dengan akidah Ahli sunah Waljamaah, Insya Allah , Allah swt masih melindungi kita dan Negara kita. Apabila majlis Selawat diadakan, ini menunjukkan sambutan yang luarbiasa kerana mereka semua taat dan dahagakan agama Islam sebagai petunjuk sekelian manusia yang patuh kepada Allah swt. Apabila majlis selawat diadakan semua peringkat turut hadir. Lelaki dan perempuan semua peringkat umor, tua, muda, remaja2 dan kanak2. Bukankah itu menunjukkan kebesaran Allah swt bagi mereka yang mengagungkannya. Tidak seperti acara hiburan, yang datang kebanyakanya remaja2 yang rosak akhlak yang kebanyakanya datang dari keluarga yang tidak menjaga agama.
Sayangilah diri kita dan keturunan kita akan datang sehingga hari kiamat. Didiklah jenerasi kita kearah mendalami agama Islam, agama kita. Janganlah kita menambah dosa yang sediada dan bertaubatlah selagi masih ada nyawa dibadan. Ingat2lah orang tersayang disekeliling kita. Jangan nanti setelah kita tiada, kita dikutuk oleh keturunan kita kerana perbuatan kita. Ya Allah, lindungilah kami semua muslimin dan muslimat dan Negara kami daripada mereka2 yang berniat jahat keatas kami dan Negara kami bumi bertuah ini. Sebagai rakyat yang telah memilih pemimpin yang sediada berilah peluang kjepada semua pemimpin2 kita menyelesaikan masalah Negara. Setiap perkara yang baru hendak diubah atau dilancarkan, biasalah ada yang sokong dan ada yang menentang. Apa yang kita tidak tahu biarlah dilaksanakan dahulu untuk kita merasanya supaya kita akan tahu keberkesannya. Janganlah kita mencari2 perkara yang besar hingga sekecil2nya untuk memburuk2kan dan mencari jalan bagi menjatuhkan samada pemimpin atau apa yang hendak diperkenalkan itu. Kalau kita sebagai rakyat tak dapat membantu janganlah kita menambah cuka dan garam untuk merosakkanya. Saya tak nampak kita sebagai rakyat dinegara ini dizalimi. Negara kita ini Negara yang sangat terbaik dalam segi prasarana dan mudah untuk mencari rezeki. Kalau pendatang asing boleh hidup dengan aman mencari makan dinegara kita, inikan kita sebagai rakyat dinegara ini. Hanya orang yang malas berusaha saja mengundang hidup susah. Kalau pemimpin kita zalim siapalah yang hendak datang dinegara kita mencari rezeki. Bebas mencari makan, malahan ramai pulak PATI tak kira bangsa bertumpu dinegara kita. Zalimkah pemimpin kita? Sebenarnya orang yang menuduh orang zalim, sebenarnya merekalah yang zalim, kerana mengajar golongan remaja pelajar university untuk menentang kerajaan dengan mengadakan demokrasi jalanan. Sepatutnya mereka digalakkan untuk belajar bukan buang masa ditengah jalan. Menghalang lalulintas, menyusahkan orang ramai, berjanji yang mungkir apabila telah mendapat tempat yang dia target. Adilke namanya. Mengambil tanah2 orang kita. sesuka hati, menutup tempat orang kita belajar, tak zalim lagike?...Oh... banyak lagi kalau nak diceritakan. Sudah2lah kita rakyat orang Melayu jati tak bodoh seperti yang dikatakan oleh mereka yang sebenar2nya bodoh. Memang benar pepatah lama orang2 tua kita. Beri betis nak peha. Renung2kanlah wahai bangsaku yang kukasihi. Benarkan kata2 Hang Tuah, takkan Melayu hilang didunia. Sebabnya orang Melayu masih ramai berada di Indonesia, Brunei, Singapura, Sabah dan Sarawak. Ayuh semua mari kita bersatu demi menjaga keamanan dirantau ini. Sekian terima kasih bagi yang sudi membaca artikel ini. Ini adalah pandangan peribadi saya kerana sayangkan bangsa dan negara kita supaya tidak lenyap didunia ini.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.