Friday, February 7, 2014

Terbaik!! Nama saja nama saja AHLI KOMPONEN BN tapi EP tengok perangai dah sama macam pembangkang..EP tak pasti sama ada artikel yang di laporkan oleh Malaysian Insider ini di "spin" untuk menyebelahi pihak pembangkang atau tidak tetapi kenyataan yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin BN ini sangatlah menyebelahi pihak pembangkang..

Kenapa EP cakap begitu??..Cuba tengok pemimpin pembangkang..Apabila ADUN dan Ahli Parlimen mereka menghina pemimpin tertinggi negara, mengores hati orang Melayu dan umat Islam..

Mereka sanggup bermatian mempertahankan perbuatan rakan-rakan mereka sambil mencari salah pihak lawan untuk mengalih perhatian daripada isu sebenar..Ini termasuklah pemimpin Melayu/Islam yang menyebelahi mereka..membela ADUN atau ahli parlimen tersebut walaupun bangsa dan agamanya sendiri dihina..

Tetapi berlainan dengan Komponen di dalam BN..Mereka sanggup bersama pihak pembangkang untuk mengecam tindakan NGO Islam tersebut supaya kelihatan mereka bersih..playsafe la tu...

Apa yang sepatutnya mereka buat ialah menarik semula perhatian rakyat kepada perbuatan kurang ajar Teressa Cockk yang menghasilkan video kurang ajar sempena menyambut Tahun Baru Cina dan bukannya mengikut rentak pembangkang mengalih perhatian rakyat kepada isu lain yang menjadikan mereka mangsa...padahal Teresa Cockk yang mula cari pasal...

Sedih bila baca artikel dibawah ni.. any comment??


Parti komponen Barisan Nasional menyertai orang awam dan Pakatan Rakyat dengan mengecam tindakan sekumpulan NGO Islam yang menyembelih dua ayam dan menawarkan ganjaran kepada yang berani menampar ahli parlimen pembangkang, kerana ia boleh memburukkan lagi ketegangan kaum.

Mereka berkata, walaupun tindakan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok menerbitkan klip video Tahun Baru Cina perbuatan yang tidak bertanggungjawab, ia bukan alasan untuk kumpulan berkenaan bertindak berlebihan dan pihak berkuas aharu cekap bertindak terhadap kempen itu.

Biro Keharmonian Agama MCA, Datuk Ti Lian Ker, berkata protes tersebut adalah "tindakan memalukan" dan menggesa pihak berkuasa segera menegakkan undang-undang dan menghentikan Majlis Jemaah NGO Islam.

Beliau berkata, walaupun rakyat diberi kebebasan menyuarakan perbezaan pendapat dalam negara demokrasi ini, ia bukan alasan untuk mengugut keselamatan mereka yang berbeza pendapat.

"Bukan sahaja ajakan untuk 'tampar Teresa' adalah kurang ajar, salah guna prinsip demokrasi dan berbau hasutan, ia juga bertentangan dengan hak manusia untuk bebas bahaya daripada semua aspek," katanya.

Sehubungan itu, katanya, beliau menggesa NGO terbabit mematuhi Akta Perhimpunan Aman dan harus memberi polis notis 10 hari sebelum melangsungkan protes tersebut.

Ti berkata, tindakan NGO itu menyebabkan usaha 1Malaysia oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sia-sia.

"Mereka tidak melambangkan ajaran sebenar Islam yang menggalakkan keamanan walaupun dengan orang yang mempunyai perbezaan pendapat," katanya.

Timbalan Presiden Gerakan, Dr Cheah Soon Hai, berkata tindakan NGO itu tidak seharusnya berlaku dan tidak patut digalakkan.

"Mungkin Kok terlanjur dengan klip videonya itu, tetapi kita tidak boleh terlalu sensitif dan bertindak secara berlebihan seperti itu," katanya.

Beliau menyokong cadangan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk consensus nasional diadakan bagi menenangkan ketegangan kaum dan tiada siapa yang patut dibenarkan untuk bertindak secara mengganas.

Ketua Belia MIC, C Sivarrajh, berkata polis harus bertindak bersendirian dan pihak luar seperti NGO tidak sepatutnya bertindak berlebihan sehingga menambahkan lagi ketegangan kaum.

"Kita tidak mahu menggalakkan perbuatan tersebut. Saya tidak faham mengapa mereka harus bertindak sebegitu," katanya.

Beliau berkata, menteri Umno turut menjauhi perbuatan NGO itu.

"Saya bercakap dengan beberapa menteri Umno dan mereka memaklumkan tiada kaitan dengan mereka dan tidak menyokong protes tersebut," katanya.

Dalam protes yang diadakan semalam, kumpulan Majlis Jemaah Islam NGO menyembelih dua ayam dan menawarkan ganjaran RM1,200 kepada mereka yang berani untuk menampar Kok bagi menunjukkan kemarahan terhadap ahli Parlimen itu kerana didakwa menghina Islam dan Melayu.

Kumpulan tersebut turut melumurkan darah ayam yang disembelih itu pada sepanduk yang tertera gambar Kok, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Ahli Parlimen PKR di Machang Bubuk, Lee Khai Loon.

Fokus mereka adalah kepada video Tahun Baru Cina Kok yang bertajuk "Onederful Malaysia CNY 2014".

Pada mulanya kumpulan itu menawarkan ganjaran RM500 untuk menampar Kok dan menunjukkan bukti gambar tamparan itu. Jumlah ganjaran dinaikkan apabila 50 peserta perhimpunan tersebut mengumpulkan duit sesama sendiri dan mengumpulkan RM1,200.

Ketua kumpulan, Zulkifli Sharif, berkata penyembelihan ayam dan lumur darah itu merupakan gambaran "pertumpahan darah" pada rusuhan kaum 13 Mei, 1969.

"Ia lambang kepada insiden pertumpahan darah tersebut. Ini bermakna kita memberi amaran kepada Teresa Kok untuk tidak memprovokasi dan melakukan sesuatu yang mengugut keamanan dan perasaan bangsa Melayu," katanya.

Kok dan enam penyokongnya membuat laporan polis terhadap NGO tersebut dan menggesa polis segera bertindak ke atas mereka kerana ia melibatkan keselamatan dirinya.

11 comments:

headbomb said...

taressca cock dok melayu kira mereka takde hal, ceh, mengelabah betul pesen orang cina bhagal kiasu bastard ni.. puih

Agensi Perkerjaan said...

Xda telur ungkapan yg sesuai....nak biarkan supaya ada lagi jenis bangsa pendatang nie menghina lagi mcm tanah bumi malaysia nie xda maruah...Islam xda kesucian....pelikla pemimpin sekarang...puihhh

Agensi Perkerjaan said...
This comment has been removed by the author.
khairul anwar said...

Pemimpin melayu mcm xda maruah sanggu dihina sanggup dimaki..come on la tunjuk taring tu...jgan jadi bangsat..

khairul anwar said...

Pemimpin melayu mcm xda maruah sanggu dihina sanggup dimaki..come on la tunjuk taring tu...jgan jadi bangsat..

Anonymous said...

Hoi MCA dan MIC kau orang nak kena penampar sekali ke? pegi jahananlah sama kau orang ....Dasar pembelit ...jari lurus kelingking berkait ....puiiii.

Anonymous said...

kenapa main apa cik Teresa ooi, kalau kau (cow) seorang pemimpin cow tahu akibat main api dlam Malaysia ni, Cow tahu Malaysia ini asalnya Tanah Melayu, tapi di tukar nama nak bagi cow orang luar mali kerakyatan, so cow ada ingat ke itu atau cow nak tunjuk belang..kalu cow di negeri cina sekali pun cow dah kena tembak depan orang ramai sebab bikin kacau Tanah Cina... betul tak...jangan main api di Tanah Melayu sebab melayu masih ada di Tanah Melayu.. Cow tukar nama tapi root cow bukan di sini, betul tak... root orang kepulauan melayu ada di sini.

Anonymous said...

Saya benci kepada Pakatan Rakyat. Walaupun saya menyokong BN, saya dah lama tak percaya kepada MCA, Gerakan dan MIC. Nampaknya tak keluar mengundilah pada PRU 14 nanti sekiranya diletakkan calon daripada komponen parti BN di kawasan parlimen saya.

Anonymous said...

Najib kan mmg terkenal dgn "playsafe" nya..apa nk heran..zaman Najib adalah zaman kehancuran bangsa melayu...segala tindak tanduk Najib bakal mengundang malang buat bangsa melayu..dasar pengecut..berundur lah sebelum terlambat wahai Najib..masih ada pemimpin UMNO yg layak...

Anonymous said...

Baru potong ayam lu cibai sudah kecut!!lain kali kasi buat lawak lagi!!!kpd pemimpin2 melayu yg besekongkol menyokong terasa cock! Jgn pandang remeh bila MELAYU dan ISLAM dipemainkan!!da byk kali sgt dah!!

-kapak bungkus-

Anonymous said...

MELAYU jangan jadi bacul!!!

SEMBELIH ayam darahnya disimbahkan kemuka penyanggak amaran kecil supaya mereka tidak sesuka hati membuat probokasi terhadap bangsa MELAYU islam bukan bangsa (LAYU).

MEREKA melayu yg tak berjiwa melayu sudah ramai hari ini. PEDULIKAN mereka dengan fahaman yg mudah layu bila dihiburkan dengan kelentong dan gula-gula perdamaian dan keharmonian yg berniat jahat dan memesongkan.

JIKA tidak sokong, tak apa, melayu yg lain terus sokong.....
NEGARA ni demokerasi, kita bolih pilih apa yg kita mahu....

MEREKA PENYANGGAK fikir dulu sebelum timbulkan kemarahan melayu, KEAMANAN DAN KEHARMONIAN bukan hak mutlak dan kekal sampai bila-bila, JANGAN bila melayu mula MARAH penyangak nampak KERAJAAN kena bertindak, TAPI bila PENYANGGAK buat onar langsung tidak nampak peranan KERAJAAN yg susah payah menjaga semua rakyaat.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.