Saturday, February 15, 2014

Kadang-kadang EP benar-benar tak faham kenapa puak puak pembangkang ni termasuk Anwar dengki sangat dengan Tan Sri Syed Mokhtar..Daripada tahun 2008 sampai ke hari tak habis habis mereka menyerang dan mengecam ahli perniagaan tersebut..

Salah ke ahli perniagaan tersebut untung berbillion..Bukannya ramai pun ahli perniagaan Melayu yang berjaya macam Tan Sri Syed Mokhtar..Yang dok ada satu ni pun nak dijatuhkan mereka..Kenapa ye?? 

Setahu EP sebahagian daripada keuntungan berbillion ringgit Tan Sri Syed Mokhtar disalurkan untuk menjaga kebajikan dan kepentingan orang Islam di Malaysia.. Rumah anak anak yatim, rumah orang orang tua, Masjid, sekolah, tahfiz, biasiswa dan banyak lagi..Semua kerja kerja kebajikan ini disalurkan menerusi Yayasan beliau. 

Apa yang sedihnya..puak puak DAP dan cina tak sibuk pun nak mengecam dan jatuhkan billionair bangsa mereka tetapi orang Melayu kita semakin menjadi jadi kedengkian mereka..

Kalau kita bercakap soal kos sara hidup yang naik..adakah pengurangan subsidi harga gula menjadi punca rakyat tidak mampu untuk berbelanja...berapa kilo gula kita gunakan sebulan?? Bezanya cuma 2 ke 3 ringgit sahaja sahaja..duit BR1M pun dah lebih untuk tanpung perbezaan ini..

Tapi apa yang apa yang orang kita tak sedar..kos sara hidup di Malaysia naik apabila orang tengah mengambil kesempatan menaikkan harga barang sesuka hati..EP nak tanya kebanyakan orang tengah ni bangsa apa??

Jadi bagi EP..tak perlulah kita dengki sesama bangsa kita kerana ini hanya akan merugikan bangsa kita sahaja..Jadi macam orang cina... Mereka beri sokongan jika ada bangsa mereka berjaya supaya sekolah, persatuan dan tokong tokong mereka juga akan mendapat peruntukan daripada mereka yang berjaya...

Anwar ni berdendam dengan Tan Sri Syed Mokhtar sejak zaman Tun Mahathir lagi..


Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim meneruskan "kempennya" bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dengan serangan terhadap monopoli gula Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary yang dikatakan sebagai punca peningkatan kos sara hidup.
Ketua pembangkang itu berkata, beliau tidak menyerang ahli perniagaan terkemuka itu atas dasar peribadi tetapi kerana kos sara hidup melibatkan kepentingan rakyat.
"Syed Mokhtar kekayaan puluh bilion ringgit. Saya bukan benci dia. Saya tidak suka monopoli gula dikuasai sorang, rakyat terpaksa bayar," katanya ketika berceramah di hadapan lebih 200 penyokong Pakatan Rakyat (PR) di Taman Impian Murni di Kajang, malam tadi
"Harga gula naik sebab monopoli Syed Mokhtar. Saya lawan Umno, Barisan Nasional (BN) termasuk tokoh-tokoh besar,” katanya.

Malaysian Insider


13 comments:

zuraimi said...
This comment has been removed by the author.
zuraimi said...

Takbole pecaya info ini klu hanya terima dari satu pehak shj ... aku bukan melayu yg bodoh mudah percaya pada sesuatu hanya dgn mendengar dari sebelah pehak ... aku bukan kaki politic tapi aku hanya ingin kan Bangsa melayu mara dgn berfikiran rasional dan ini penting utk kemajuan banga melayu akan dtg ... maaf kan sy ...

Anonymous said...

Terlalu banyak sumbangan TSM pada org melayu tetapi ape sumbangan anuar pula pada org melayu ?

Anonymous said...

Sumbangan anu-war.. Cara berdrama jepun dan bangla dan byk drama2 lg...walaupun lepas tu didapati terang2 menipu...buat tak tahu aja. Inilah sumbangan paling nyata yg disukai lagi sesuai dgn. budaya golongan anarki dan pengikutnya. Inilah ilusi sumbang-an kemajuan dan demokrasi anu-war..macamlah nilai hitler dan sharon zionis dgn penyokong tegarnya

Anonymous said...

Binawe punya makhluk, dah la dia tu satu2nya manusia Melayu yang berjaya, pun dia nak kondem lagi ke. Hempeh punya orang. Kalau dia untung pun bukan dia makan sorang. Banyak untung banyak lah sumbangan yang dapat di berikan. Awet hang tak dapat sumbangan pulus dari dia kaa.... Kalau nak bagi kat hang, tak payah lah. Buat ngabehkan boreh je.

Anonymous said...

Dia masih Melayu sebab tu masih tetap dengan PHDnya.....

ayah said...

Kalau DSAI kata dia tak suka monopoli, kenapa dia tidak lucutkan monopoli Robert Kok "Sugar King" tu semasa dia pegang jawatan Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri?

Koreklah kisah2 lama, tengok apa yang dia tak buat dulu yang dia nak buat sekarang. Tanya Melayu/Bumiputera mana yang dia bantu berjaya dalam perniagaan. Semua kroni dia dapat pink form, ingat tak?

Pembohong, pemfitnah, hipokrit tetapi masih ada yang menyembah dia.

Anonymous said...

Sial punye anwar. Malaysia lebih aman kalo ko dlm tanah

Anonymous said...

Memang tak guna punya anwar ibrahim dan org yg sokong dia. Melayu yg sorg tu dia kutuk tapi kafir terkaya dari no 1 ke no 6 dia tak kutuk. Cina johor terkaya dimalaysia tak kutuk pulak

Anonymous said...

manusia islam tak berguna,,mati cepat lagi bagus..

Anonymous said...

Sabar bro2 di atas.....balik lah ke pangkal jalan....apa yg berlaku kini adalah ketentuan Allah yg kita patut terima dan menghayati mesej itu....mesejnya...bersatu sesama islam dan melayu. ...Allah Taala membiarkan anwar menghina dan menzalimi dirinya sendiri....kematiannya nanti akan penuh dgn kehinaan......sebab......?terlalu bnyk yg anwar tersasar...tersesat dan menyesatkan org islam d msia...tunggulah.....tk terima ketentuan tuhan.....

Anonymous said...

Bukan Melayu/ Islam jadi kaya raya, tak pulak dia persoalkan ? kalau sesama sendiri...penyakit PHD nya memuncak...

vipmaster power said...

Rahsia Pancutkan Isteri Terbongkar !!
Kenikmatannya Terasa Hingga Ke Subuh !! >>> http://bit.ly/1aNp5Bz

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.