Friday, February 7, 2014


Amboi..bukan main garang lagi Zairil Khir bukan berbinkan Johari membela gambar-gambar pemimpin DAP dan PKR kesayangannya.. 

Pemimpin Melayu DAP Zairil Khir Johari menyelar tindakan sekumpulan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menyembelih ayam dan melumur darah kepada gambar pemimpin Cina DAP dan PKR.
Ia boleh dianggap sebagai gila dan tidak berhak dipanggil orang Islam.
Ahli Parlimen (MP) Bukit Bendera itu menegaskan, tindakan NGO tersebut dalam satu demonstrasi hari ini di Kuala Lumpur adalah memalukan. 
"Ini memang kerja gilalah. 
"Tindakan ini buat malu Islam, buat malu Melayu dan buat malu Malaysia," kata Zairil apabila dihubungi selepas insiden tersebut.
Bagi EP, Zairil tak layak nak bercakap soal Melayu dan Islam kerana dia sendiri tidak mampu nak pertahankan maruah orang Melayu dan Islam di Pulau Pinang.. Macam mana nak pertahan kalau maruah dirinya sendiri sudah dijual pada DAP..

Mana perginya Zairil apabila gerai peniaga-peniaga Melayu dirobohkan oleh Kerajaan DAP.. Mana suara Zairil apabila kampung-kampung orang Melayu dirobohkan oleh pemaju?? Berbeza dengan ADUN dan Ahli Parlimen DAP di Pulau Pinang.. mereka sentiasa kehadapan mempertahankan hak orang cina dan menjadi orang tengah supaya bangsa mereka terbela..

Kalau Melayu dan agama Islam dihina dan dituduh rasis oleh DAP..Zairil diam seribu bahasa tetapi jika pemimpin Cina DAP dan PKR diperlakukan begitu pandai pula dia bersuara dan bercakap soal Islam...Puiiii!!!

Kalau Zairil benar-benar mempunyai harga diri dan adil dalam membela rakyat, Zairil sepatutnya memberanikan diri menegur tindakan ADUN PKR dan Ahli Parlimen DAP yang menghina orang Melayu dan Islam di Malaysia kerana punca perkara ini berlaku disebabkan perbuatan mereka yang kurang ajar..

Kalau Zairil bercakap soal memalukan Malaysia..Adakah tindakan yang dibuat oleh PKR ini tidak memalukan Malaysia dan menyusahkan rakyat Malaysia di Jepun?? Kenapa tak tegur perbuatan ini.. 

Ini masalah Anwar Ibrahim dengan Kerajaan Jepun..Kenapa perlu melibatkan Malaysia dan seluruh rakyat Malaysia??




Jadi tak perlulah bercakap "Tindakan ini buat malu Islam, buat malu Melayu dan buat malu Malaysia" kerana anda sendiri sudah cukup memalukan Melayu dan Islam. 







8 comments:

Anonymous said...

Cermin la muka kau tuh dulu zairil oooiii...tk payah lah nk tunjuk bagus sgt..ada hati nk ckp pasal melayu dn islam...

Anonymous said...

..orang PR tak boleh diharap untuk bela Melayu..

Anonymous said...

Khutbah Jumaat di Masjid Ahmadi Rantau Panjang Klang. Membela Melayu dan Semangat Kebangsaan sama dengan semangat Ashobiah! Jadi puak puak ni berpendapat, menyokong kapir laknat tu adalah semangat Islam! JAIS mana?

Anonymous said...

Hasil didikan pas tu.... dah x kenal mana islam mana kapir....

Anonymous said...

Zairil cina kparat mengaku melayu, tuihhhh

Anonymous said...

Ptuiiih....Mana ada cina boleh jadi melayu ?

Anonymous said...

negeli ini dulu nama Tanah melayu, olang melayu tinggal ini negala dulu lagi, palameswala mari pun dia jumpa olang melayu sana malaka, tak la jumpa cine ke india ke, laja Melaka ada ada ada olang cina mali mau niaga, olang cina mula mali pun muka olang melayu juga lia jumpa, jadi confirm ini Negara Negara melayu... lain olang mali kemudian.. baba punya olang ada baik sebab dia olang lama duduk sama melayu, suka makan sambal belacan...kit siang tak tau makan sambal belacan, telesa cock pun tak tau makan sambal belacan... so apa lagi mau cakap...melayu memang duduk ini negala dari transmigration dari Africa dulu lah..senang cakap.

Anonymous said...

jangan usik ugama dan bangsa melayu, orang melayu banyak bersabar sebab itu adap, adat, dan ajaran pada orang melayu. kalau dah melampau melayu di cabar, bukan melayu saja semua bangsa pun akan hilang sabar,.. ultimatum nya ada yang kena penampor macam mr wheel chair yang tunggu masa saja tu...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.