Monday, February 3, 2014


Hebat puak-puak DAP ni..sampai ke teks khutubah jumaat pun mereka pantau..Yang puak-puak PAS pula apa cerita..tak kan nak biarkan DAP sewenang-wenang pertikai maksud ayat suci Al-Quran yang disampaikan dalam khutubah Jumaat...


Anggota Parlimen Penampang Darell Leiking menuntut siasatan terhadap Jakim dibuat kerana dalam khutubah Jumaat yang disampaikan terkandung terjemahan ayat dari Surah Al-Baqarah yang berbunyi :

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu).”
Darell berkata dakwaan Jakim itu serius kerana ia boleh mencetuskan permusuhan dan syak wasangka antara orang Islam dan bukan Islam di negara ini, yang jika dibiarkan berpotensi mendorong ke arah konflik agama besar-besaran di negara ini.

Manakala Lim Kit Siang pula dilapor melahirkan kekesalannya terhadap beberapa khutbah Jumaat itu yang dilihat sebagai sengaja meniup sentimen persengketaan agama.

Kit Siang berkata teks khutbah itu amat bertentangan dengan nada positif kerajaan BN untuk menerima tawaran PR agar perbincangan Konsensus Nasional diadakan..

EP nak lihat apa kata puak-puak PAS mengenai perkara ini..Adakah mereka akan bersetuju dengan DAP atau mereka akan pertahankan isi kandung khutubah jumaat yang bertajuk "Manhaj Islami dalam perpaduan ummah"..

7 comments:

Anonymous said...

Kepala butuh la cina babi dap

Anonymous said...

perghh...takde ke perkasa perkusi pertiwi pemuda pemudi pelancau nak pegi sodok perut mamat ni dengan pisau rambo?

Anonymous said...

Tak ada mamat nak rodok perut kerana dia dah belajar ilmu kebal dari Nik Aziz dan kuncu2nya yang munafik.

Anonymous said...

DAP wajar dimusnahkan segera

Anonymous said...

Minta MAAF, selesailah tu!

Anonymous said...

PAS kata. Mereka itu kafir tak faham Islam. Jadi perlu diberikan pelajaran. Biar Nik Aziz lah yg beri penerangN kepada merekA.

Anonymous said...

Jenis kafir harbi,tentulah dia pertikaikan ayat Allah kerana ayat Allah itu telah mendedahkan kebusukan hati puak kafir harbi ini..perangai macam babi.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.