Wednesday, January 29, 2014


Satu perhimpunan Aman telah diadakan di hadapan Masjid Bayan Baru oleh beberapa NGO sebentar tadi bagi membantah penggunaan nama Allah diatas banner yang telah dinaikkan dihadapan beberapa buah gereja di sekitar Pulau Pinang.

Dimulakan dengan ucapan oleh beberapa NGO yang terlibat, peserta yang menyertai perhimpunan tersebut kemudiannya berarak beramai-ramai ke Balai Polis Bayan Baru untuk membuat laporan terhadap bantahan mereka..






11 comments:

Naina Pakir Mohamad said...

DALANG DISEBALIK PEMBUNUHAN PADA 13TH MEI 1969 DAN DI KAMPUNG MEMALI – MAHATHIR ISKANDAR KUTI

Peristiwa Mei 13 adalah untuk memaksa Tunku untuk mengundur diri secara paksa oleh Razak yg bermain kat belakang dengan Mahathir , Musa dan Harun Idris , supaya kuasa UMNO dikekalkan setelah beberapa kawasan yg ditandingi Perikatan kalah. Tunku telah mengarahkan pembelot yg bernama Razak yg dipercayai sebagai Timbalan nya supaya tidak memberi permit untuk sambutan kejayaan DAP sebab keutuhan perpaduan di Malaysia tidak begitu stabil pada masa itu, Negara yg baru merdeka yg terpaksa mengharungi berbagai masalah dan cabaran. Razak secara diam2 memujuk Polis Kuala Lumpur untuk mengkhianati Tunku , supaya menyebarkan berita Palsu bahawa dibeberapa bahagian Kuala Lumpur , org2 Cina dan Melayu bermandi darah. Pada masa serentak , Tentera di kerah oleh Razak untuk menembak Cina 2 di Kuala Lumpur untuk ‘meredakan’ suasana. Oleh kerana lapuran palsu Razak kepada Tunku bahawasenya keadaan adalah ‘parah’, Tunku yg tidak biasa dengan keadaan seperti ini telah memberikan kewajipan sepenuhnya kpd Razak utk menyelesaikan ‘rusuhan’ yg dirancang bersama sepulan2 tertentu spt Harun Idris, Mahathir Cik Kuti, Musa Hitam dan seteru2 Tunku yg berpura pura menjadi kawan beliau. Inilah cerita yang seakan akan mirip adegan Mark Anthony dan Brutus. Semuanya dilakukan secara serampang 2 mata iaitu untuk memaksa Tunku letak jawatan dan kedua nya untuk mengunakan MAGERAN menguatkan semula kedudukan kerajaan yg kalah kerusi dibanyak tempat.
Tapi Cina yg tidak bersenjata telah menjadi mangsa dalam percaturan ini.Seharusnya PBB menyiasat kes ini tapi oleh kerana sokongan Malaysia kpd Amerika dlm peperangan Vietnam, isu ini tidak diteruskan dimedan antarabangsa. Belum terlambat lagi, selagi Mahathir Cik Kuti belum mati, dia boleh diheret ke Tribunal AnataraBangsa . Mahkamah Tarzan Malaysia tidak diperlukan bab keputusan memang akan dibuat sebelum perbicaraan, menyokong Cik Kuti. Itu lah latarbelakang Malaysia, yg dipimpin oleh Melayu UMNO Haramjadah Laknatullah, Bangsa Lanun. Oleh kerana tidak ada tindakan yg diambil di medan antarabangsa ke atas kepimpinan UMNO, maka sekali lagi Mahathir Cik Kuti telah mengarahkan pembunuhan beramai ramai org2 kampung di Memali pada thn 80an , sama juga dimana tidak ada kes langsung terhadap regim Cik Kuti. Bangsat yg bernama Cik Kuti adalah Haramjadah Kapir Laknat yg tidak ada tolok bandingan di Malaysia. Begitu Bengis dan Pendendam orangnya.
Kalau tak percaya , boleh kita mengimbas kembali laungan Naina Mohamad Mamak ¾ baru2 ini di Pulau Pinang yg memberi amaran bahawa Mei 13 akan berulang sekiranya ahli parlimen yg mengejek Najib tidak minta maaf. Jadi Mei 13 telah menjadi sebati dengan UMNO untuk menakutkan nakutkan rakyat supaya kuasa politik sentiasa berada ditangan lanun2 ini dengan penipuan demi penipuan dibuat UMNO melalui SPR sejak 6 dekad.

Kain rentang yg dipasang diGereja 2 Pulau Pinang adalah perbuatan UMNO yg nak mencetuskan rusuhan Mei 13 dengan modus oprandi yg diguna pakai terlebih dahulu dari ini. Selepas isu kain rentang ini, UMNO akan meletakkan kepala babi pula dimesjid supaya satu lagi situasi berlaku untuk mereka mendapat kelebihan dlm politik iaitu mendapat sokongan Melayu dengan isu harga barang dipadamkan secara licik.

Anonymous said...

mamat atas ni mabuk ketum ke?

Anonymous said...

Bukan mabuk ketum! Tapi si banggang yg cuba nak tunjuk pandai! SiBODOH BANGGANG yg kononya pandai..pthuiii!

Anonymous said...

Sibalau naina ni dgor cite org..kmudian cite plak kt org lain..pdhal apah pn dia tak tau..nk tunjuk dia lah pandai smua..pdahal Hampeih...

Anonymous said...

Pdahal msa tu Tunku tak ade tbln PM..tu la nk citer kaji dulu..inikn dh kna kutuk..

Anonymous said...

mcm pantek kau nih

Anonymous said...

Mamat ni kena belajar sejarah dulu ! Cerita org fanatik PR memang macam ni kencing sana sini . Asik salahkan BN je salah sendiri tak nak mengaku.bertaubatlah mamat ni jgn dok kafirkan org diri sendiri betul2 dah islam ke ? Org yg betul2 memahami islam tak berani nak mengkafirkan saudara seislam.

Anonymous said...

Red Bean Army ..
Lu luluk Liam Liam..
Jangan Menyalak..

Anonymous said...

Nak merapu pi tjg rambutan lah.ni sekor lagi anjing reka cerita ikut khayalan sendiri. Hidup dlm mimpi

Anonymous said...

Bukan daun ketum..dia meroyan pasal ANUS nya koyak hasil Nuar Jubori...

Anonymous said...

Apalah bangang sangat mamat ni...Anak sape eh..malunya...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.