Thursday, October 31, 2013


Dah la hina Islam semasa bulan Ramadan..lepas tu ada hati pula nak tuduh UMNO menjadi punca mereka didakwa...Memang patut pun mereka didakwa dah la buat perangai tak senonoh dan memalukan negara..lepas tu tak reti bahasa pulak..kurang ajaq tak kena tempat menghina Islam...

Tu pun kira nasib baik la mereka masih selamat lepas hina Islam...(siap boleh tuduh lagi parti paling besar orang Melayu dan Islam di Malaysia menjadi punca mereka didakwa)...Sebab orang Melayu/Islam di Malaysia masih ada pertimbangan dan berhati perut...Kalau di negara lain..entahla apa yang berlaku...

ITU PUN TAK RETI NAK BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH...

Pasangan penulis blog seks Alvin Tan dan Vivian Lee mendakwa kekecohan berhubung gambar 'Bak kut teh' yang dimuat naik di Facebook pada Ramadan lalu disebabkan orang-orang Islam sensitif dan beremosi selain mendakwa ia diprovokasi oleh sesetengah pemimpin Umno.


Ini terkandung dalam afidavit pasangan tersebut untuk memohon mahkamah mengenepikan tiga pendakwaan terhadap mereka di bawah Seksyen 298A, Kanun Keseksaan di Mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur hari ini.

“Dakwaan ini adalah andaian dan persepsi yang dicetuskan akibat kenyataan umum yang diberikan oleh beberapa ahli politik Umno berkenaan dengan perbuatan pemohon-pemohon tersebut untuk mengocak pemikiran rakyat Malaysia (terutama rakyat beragama Islam) dengan tujuan dan objektif politik mereka,” kata kedua-dua Tan dan Lee dalam afidavit mereka.

Mereka didakwa menyebabkan gangguan terhadap keharmonian, mengganggu perpaduan dan menimbulkan kebencian agama.

Semasa pendengaran permohonan tersebut di mahkamah hari ini, peguam pasangan tersebut Chong Joo Tian berhujah seksyen tersebut tidak seharusnya digunakan kepada bukan Islam dan ia bukan bermaksud mengawal ketenteraman awam.

Sementara Timbalan Pendakwaraya Wan Shaharuddin Wan Ladin bagaimanapun berhujah tidak dapat dibuktikan Seksyen 298A hanya termaktub kepada orang-orang Islam.

Beliau turut mengatakan, seksyen tersebut boleh digunakan terhadap orang-orang Islam yang menjemput penganut agama Hindu memakan daging lembu semasa perayaan Deepavali. – 31 Oktober, 2013.

3 comments:

Anonymous said...

Ini apa yang Azeez kata bila Astro Awani interview ;

"Susu pekat tersebut adalah untuk kegunaan jentera pilihan raya kecil yang berkampung di Rumah Baling. Saya tidak tahu bagaimana ia boleh terlepas." jelas Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim ketika dihubungi Astro AWANI.

Susu pekat tersebut dikesan telah pun luput tarikhnya pada 26 Oktober yang lalu dan ianya dikatanya mengejutkan penerima berkenaan. Tambah Azeez lagi,

"Sekiranya susu pekat tersebut telah pun luput tarikh, buangkan saja. Ia bukannya untuk dijual. Lagipun secara teknikal barangan dalam tin walaupun telah luput tarikh ia masih boleh digunakan dalam tempoh dua minggu lagi."


Punya nak menegakkan benang yang basah Azeez bagi macam-macam alasan . Tak sakit hati ke ? Dia siap kata kalau susu tamat tempoh buang saja , soal nya pasal buang atau tidak , ni buat apa lu nak aniaya orang-orang kampung dengan tak periksa lebih dahulu tarikh luput ? Nak glamour pun berpada-pada lah ... nak tunjuk lu warak , bantu orang-orang miskin , dan macam-macam propa la, lu ingat orang tak tau ka dengna lakonan. Sudah-sudah lah Azeez , ramai yang sebenarnya makin meluat bila lu dapat jadi Pengerusi Tabung Haji tu ... lu jilat PM kuat, bukan orang tak tau..

http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/10/azeez-rahim-walaupun-telah-luput-tarikh.html

Anonymous said...

YIP KUM FOOK (LAWYER) BOHONG KATA RESITS KUIL HILANG!
Kepada orang ramai yang di hormati,
YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) mengaduan ke Polis resit yang simpan di tempat Kuil yang sunyi pun hilang. Mengapa pencuri bolih tahu? Mengapa CCTV tak rakam? Semua cakap bohong.
Ini semuanya dia bermain wayang sendiri. Siapa mahu curi resit yang tidak berhargai itu? Ini bukan duit? Ini bukan Mas? Kerana dia cuba menutup akaun yang tidak serata Kuil SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KULAU LUMPUR, MALAYSIA. Dia ingat orang ramai semua bodoh.
To the public that is respected,
YIP KUM FOOK (MCA Gombak) report to Police: donation receipts keep in Temple a quietly were disappeared. Why thieves can know? Why CCTV not record? All telling lie.
This is his entire play movie. Who wants to steal invaluable receipts? This is not money? This is not gold? Because he tried to cover unbalance account of SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KULAU LUMPUR, MALAYSIA. . He thought, people are stupid.
MCA MALAYSIA
FORWAD BY SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

Anonymous said...

Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

Contohnya yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Permuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

Sekian, Terima kasih


Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.