Friday, July 26, 2013


Kadang-kadang menyampah bila terbaca blog-blog yang  sibuk memainkan isu budak sekolah makan kat bilik persalinan. Padahal bukan isu besar mana pun, Guru Besar dan pihak sekolah pun dah jelaskan yang bilik persalinan tu dah dijadikan kantin sementara sebab kantin sekolah sedang diubah suai. 

Bukannya baru… sejak bulan Mac lagi. Pihak sekolah plak dah dapat persetujuan PIBG pun sebelum mengambil keputusan nak gunakan bilik persalinan tu sebagai kantin sementara. Jadi apa masalahnya? 

Apa busuk sangat hati orang yang distribute gambar tu… Nampak sangat berniat jahat kan. Masa budak Melayu makan dalam tu takde orang nak kecoh pun.. Tapi bila dalam gambar tu muka budak bukan Islam yang terpampang.. mula lah nak melompat. Diskriminasi konon..

Bertambah menyampah bila dapat tahu Guru Besar sekolah tu direhatkan sementara siasatan dijalankan. Siasatan apa benda? Benda ni bukan isu besar pun. 

Kenapa Menteri Pendidikan biarkan isu kecik ni menular sampai jadi besar. Sampai pihak-pihak yang tak bertanggungjawab boleh mainkan isu ni hingga meniupkan api kemarahan bangsa lain terhadap kaum Melayu.

Wahai Pak Menteri tidak kah anda sedar bahawa orang Melayu pun tahu marah. Sedarkah wahai Menteri.. kedudukan anda sekarang adalah atas undi orang Melayu???? Jadi… bangunla… Bela orang Melayu sikit... 

Tak payah nak jaga pungkok puak puak tu sangat. Benda takde isu… tapi dek kelembapan anda bertindak membuatkan isu tu jadi besar. Bila guru besar tu direhatkan ia telah menggambarkan imej yang tak baik untuk beliau.  Air muka orang Melayu jugak yang jatuh.

Beberapa bulan lepas ada kes Cikgu Cina maki budak Melayu bodoh.. takde plak orang nak kecoh. Pak Menteri tak sibuk nak buat siasatan pun. Cikgu tu tak direhatkan pun. Sebab apa? Sebab cikgu tu Cina? Sebab budak tu Melayu??? Orang Melayu ni memang pemaaf. Tapi janganla sampai pijak kepala.


Ingat.. jangan sampai orang Melayu menyesal bagi undi kat BN dan UMNO. Bangkit!!!!!!

11 comments:

Nizar Rdh said...

Melayu kita dah makin hilang arah!!

Nizar Rdh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Bangkit bangkit. ... buka mata buka telinga. Ini adalah masa utk tunjukkan tanda terima kasih kat org melayu yg masih lagi setia ngan umno n bn. Tak payah nak jaga hati puak2 yang terang2 menolak BN. Lantak p kat depa....

Anonymous said...

Hai Melayu Semua,.

Pak Menteri Melayu anda semua TIDUR,

Ambil lah tindakan anda sendiri UNTUK PERTAHANKAN MELAYU/ ISLAM.... Allah hu akhbar ! !

Anonymous said...

KEPADA TPM SEBAGAI MENTERI PENDIDKAN TOLONG LIHAT AKAN KENYATAAN/KOMEN TIMBALAN MENTERI ANDA ADAKAH TELAH DIBUAT HOMEWORK SEBELUM KENYTAAAN/KOME DIBERIKAN KEPADA UMUM.......

INI GARA-GARA KOMEN DRPD SALAH SEORANG TIMB MENTERI PENDIDIKAN (MIC)YG MEMBERIKAN KOMEN YG MENYEBABKAN KES YANG TIDAK HARUS DIPERBESARKAN TELAH DIAMBIL KESEMPATAN OLEH PARA PEMFITNAH UNTUK MENYALAHKAN GURUBESAR SEKOLAH TERSEBUT YG KINI BERSEORANGAN MENGHADAPI DUGAAN TERSEBUT..

KPD GURUBESAR SEKOLAH TERSEBUT TERUSKAN TUGAS ANDA....JANGAN DI FIKIRKAN TENTANG SEGALA RINTANGAN YG MENDATANG.....

MANA NGO/NGO BANGSA MELAYU YG SELAMA INI MELALAK
UNTUK MEMBELA KAUM MELAYU......APA SENYA/SEPI MACAM TAK ADA TELOR?????????APA PEMUDA UMNO BUAT
MANA KETUANYA YG BAGUS SANGAT TUUUUU PUN SENYAP/SEPI.......

Anonymous said...

Sekiranya UMNO tak mampu nak mempertahankan hak Melayu, cadang Perkasa didaftar sebagai parti politik untuk mengambil alih peranan UMNO.

Anonymous said...

Bila bn menang kerana ... umno menang dan juga kerana undi melayu ...
ah jib gol masih lagi bercakap ... pemimpin umno yang akan dipilih dalam PAU nanti mestilah yang boleh memberi kemenangan kepada bn ...
nampak sangat dia masih mengharapkan pimpinan umno mestilah terdiri daripada mereka yang menyembah cibaibeng dan keling pariah ...
dia tidak peduli pada nasib bangsa melayu ...
kerana dia yakin ... majoriti melayu akan kekal mengundi umno ...
kerana dia melihat kemenangan umno di besut membuktikan teorinya itu kekal utuh selamanya ...
singkirkan ah jib gong ... biarkan dia golllllllllll....
pemimpin umno mestilah dari yang berani mempertahankan hak melayu ...
bukannya terdiri dari yang ...
lembut macam kucing garfied ...
lembu macam ah jib gong ... terima saja perbodohan yang dibuat oleh cibaibeng dan kekal merayu-rayu puak cibaibeng ...
lemau macam pak lah bodowi ...
lembik macam kerismudim cium keris minta maaf ...

hazeeqtaib said...

WAHAI PEMIMPIN UMNO BANGUNLAH DARI TIDOR. KALAU GURU MELAYU MEMBELA PEMBANGKANG, PANDAI PULAK MELENTING. TAPI GURU BESAR NI DAH TENTU PENYOKONG UMNO, KENAPA BIARKAN DIA SEORANG MENGHADAPI SITUASI INI, SIAP KENA REHAT PULAK TU. ADA 2 MENTERI PENDIDIKAN MELAYU. KENAPA DIAM MEMBISU. SEBUK KEMPEN HUJUNG TAGUN NI KE.

Anonymous said...

Maknanya,mungkin banyak isu puak2 pembangkang dah stanby,utk menganggu gugat suasana keamanan negara,semacam utk melemahkan semangat perpaduan di antara kaum.Itulah sebabnya,tiada akta pencegahan, adalah satu kelemahan juga.Pekara sebegni,mungkin akan kerap belaku atas sebab,wujudnya titik kelemahan dan bermotifkan prasangka di antara kaum.Pelik, kerana isu kecil sebegini, di perbesar2kan.Kadang2 tak masuk akal,tapi amat sensitif sehingga hilang kepintaran dan tolak ansur di antara satu sama lain,akibat dari perbezaan kaum.Bagi di pehak MT pula,sibuk menyusun barisan utk memperkukuhkan kepimpinan baru di PAU akan datang yang melambangkan kekuatan parti umno dan BN utk PRU14.Malangnya,dulu pun ada pertandingan PAU dan mewujudkan barisan kepimpinan di masa zaman Pak Lah melepaskan jawatan.Ianya masih boleh di terima pakai,utk menangani banyak isu2 yg sensitif dan tertunggak,lalu di biarkan begitu shj,atas alasan utk melahirkan kepimpinan baru terlebih dahulu.

sesejuk mata memandang said...

Muhyiddin terlupa tanggungjawap nya sebagai menteri pendidikan sekaranmg sebab sedang asyik masyuk dengan gelaran Timbalan Presiden UMNO yang akan dipertahankan oleh nya nanti

mansor said...

mana ada BN UMNO nak tolong Melayu....yang undi UMNO BN semuanya baca komik mna tau nasib Melayu....

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.