Wednesday, July 31, 2013

Mak aiiii...dah kena tipu secara terang-terangan pun masih lagi nak jaga hati dan mengharapkan undi?? Best betul pemimpin UMNO macam ni...



Tan Sri Rafidah Aziz mendedahkan beliau tersinggung dengan pendirian diambil oleh meja pengarang akhbar milik Umno, Utusan Malaysia yang bersikap keras dengan masyarakat Cina kerana menyokong pembangkang.

Bekas ketua Wanita Umno itu memberitahu The Malaysian Insider beliau tidak bersetuju dengan muka hadapan akhbar itu selepas pilihan raya umum yang menulis, “Apa lagi Cina mahu?”

“Ini sangat salah … tidak betul untuk mengatakan begitu. Saya sangat terkejut.

“Ia bukan satu kenyataan ‘yang sihat’, untuk dinyatakan,” kata bekas Ahli Parlimen Kuala Kangsar itu mengimbas kembali pengalaman peribadinya mendapatkan undi untuk Barisan Nasional (BN) di kawasan berbilang kaum.

Rafidah mengatakan seringkali menikmati sokongan semua tidak kira sama ada mereka Melayu, Cina atau India dan menambah beliau diterima baik oleh bukan Melayu.

“Kita harus menerima mereka terlebih dahulu dan lain-lain akan melihat dan sedar. Kita harus terbuka dan layan semua orang dengan adil… kita tidak boleh kata sesuatu seperti ‘apa lagi Cina mahu’ dan lepas dengannya.”

Menurut Rafidah sesetengah daripada saat tidak terlupakannya dalam politik datang dari bukan Melayu yang tiada kena mengena dengan Umno.

Bercerita mengenai pertemuannya dengan seorang lelaki tua (Cina) beliau berkata, “Saya masih ingat kata-katanya, ‘aiya… kenapa ini macam jadi… kita manyak suka sama you’.”

“Saya terharu akan tetapi saya beritahunya, ‘Tak mengapa pakcik… perkara begini kadang-kadang berlaku,” katanya.

Beliau menambah, “Saya tidak suka bermusuh… Saya suka buat kawan, ia sangat penting pada saya. Kita semua patut jadi begini.”

Apabila ditanya mengenai kenyataan Ketua Pegawai Eksekutif AirAsiaX Azran Osman Rani menyelar akhbar berbahasa Melayu itu, Rafidah mengatakan itu adalah hak peribadinya dan di luar “urusan lembaga pengarah.”

“Itu adalah kenyataan peribadinya mengenai perkara itu. Tidak bolehkah seseorang menyatakan pandangannya zaman ini?” kata Rafidah yang juga pengerusi AirAsiaX.  - Malaysian Insider

13 comments:

Anonymous said...

Dulu lain sekarang lain. Macam Syiah yang suka bertaqiyah (berpura-pura dan bermuka-muka), puak komunis rasis DAP pun suka menipu demi menyelamatkan tengkok mereka. Mereka telunjuk lurus kelingking berkait.

Anonymous said...

sekali imbas nampak cam tunjuk f#*k je si minah menopaus nih..wakaka..

Anonymous said...

dia pun kenyang dgan air asia

Anonymous said...

Lu suda expired la nenek...sekarang bukan lu punya zaman.Lu tanding ketua wanita pun kalah!

Anonymous said...

mcm mna x bela klu dia ni chairman company cina!

Anonymous said...

nak jaga periuk nasi kenalah pertahankan..

Anonymous said...

Rafidah ni dah tak ada nilai lagi.........biarlah dia sampai bila dia nak sokong cina .......Dia pun dah kaya raya sejak dalam kerajaan lagi ......kita angaplah rafidah ni orang gila meroyan atau dah nanyok.....lantak dia lah jangan sampai dia buka kain dan tunjuk cipapnya sudah la .......

Anonymous said...

YA ALLAH KAU BUKAKAN LAH HATI RAFIDAH NI AGAR DIA MENUTUP AURATNYA TERUTAMA DALAM USIA BONUSNYA INI. AMIN.

Anonymous said...

Liia manyak sinang sikalang woo,dulu itu cina manyak tolong sama lia.

Anonymous said...

suta loohee maa..

Anonymous said...

Entah mengapa bila berhenti jadi menteri Hilang Jiwa kemelayuan!dan sangup jual kema...........????

Anonymous said...

Kuasa,wang dan nama mengubah orang dengan sekelip mata.

Anonymous said...

Ini pandangan peribadi aku...pukimak lu

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.