Thursday, July 18, 2013


Agak-agaknya dimana keuntungan Ahli Parlimen dan lawyer PAS ni bila meminta umat Islam di Malaysia supaya memaafkan pasangan lucah yang menghina islam ini???

Sudah-sudahla dok kipas bontot DAP...Pemimpin DAP tak sibuk minta umat Islam maafkan pasangan kerana tindakan mereka.. ini pemimpin Islam pula  yang lebih -lebih...


Mohamed Hanipa Maidin (gambar) meminta umat Islam memberikan peluang kepada pasangan lucah Alvin Tan dan Vivian Lee untuk menebus kesalahan mereka kerana melakukan provokasi terhadap penganut agama terbesar di negara ini.
Ahli Parlimen Sepang dari PAS itu juga mahu umat Islam bertindak waras dalam memberikan respon terhadap provokasi seumpama ini dan belajar untuk memberikan kemaafan.
"Islam, saya yakin, juga agama rahmah. Di dalam al-Quran juga Allah menyatakan bahawa Allah menulis untuk diriNya rahmah (belas ikhsan)," katanya yang juga Ahli Jawatankuasa PAS kepada The Malaysian Insider.
"Maka saya berpendapat tidak salah bagi umat Islam untuk menerima kemaafan pasangan itu dan memberi mereka peluang untuk tidak lagi mengulangi perbuatan biadap mereka itu," katanya. ..........

....... Beliau percaya mereka sudah cukup terseksa dengan luahan kemarahan umat Islam di negara ini. Itu sudah cukup, baginya menjadi hukuman perit ke atas mereka. 
"Saya rasa ugutan bunuh ke atas mereka, jika benar berlaku, bukan anjuran Islam. 
"Namun saya rasa tidak perlu mereka didakwa di bawah Akta Hasutan kerana Akta itu sendiri sudah banyak menzalimi rakyat negara ini," katanya. 
Jika mereka didakwa di bawah Akta Hasutan kerana menghina Islam tidakkah pasangan remaja ini juga akan merasa bahawa ada diskriminasi dan ketidakadilan ke atas mereka, soalnya. 
Ini kerana orang Islam yang ingin bakar Bible dan menghina anutan orang Hindu tidak didakwa sehingga kini. 
"Adakah ini keadilan? Tidak malukah kita kepada orang bukan Islam apabila kita sendiri gagal bersikap adil?

 

18 comments:

Man driver said...

apa yg kita lihat sekarang sebenarnya pas bukanlah parti yg sebenarnya memperjuangkan Islam. Pas adalah parti yg lebih membela dan memperjuangkan org-org kafir. Islam sebagai topeng utk menarik pengundi Islam mengundi mereka kerana utk kuasa dan harta dunia. oleh itu mulai sekarang beramai-ramai org2 pas keluar parti kerana sudah terang lagi bersuluh parti ini lebih memperjuangkan kepentingan dan kemashlahatan org-org kafir shj.

Anonymous said...

Mamak Maiden ni memang spesis penjilat tegar DAP. Al maklumlah baru pertama kali menang dan jadi MP. Dalam parlimen si kitul ni bising menyampuk apa jua perbahasan, memekak tanpa ilmu. Nampak sangat tak matang dan pencacai. Tapi diluar menjadi peguam yang kerjanya hanya tahu buat keuntungan dan nak menang kes walaupun anak guam mereka salah.

Kat Sepang ramai dah meluat dan menyampah mendapat ahli Parlimebn taraf mulut longkang ni.

Muslim said...

Antara tanda keimanan, sabar dan memaafkan bila dirinya dicela, dihina dan disakiti, tp marah jika agamanya, Nabinya saw dan Tuhannya swt dihina dan dicela.
Antara ciri kemunafikkan, marah berlebihan bila dirinya dihina dan dicela, tp tak merasa apa apa bila agamanya, Nabinya saw dan Tuhannya swt dicela atau dihina.
Kemaafan boleh saja diberi, tp kesalahan tetap dihukum sbg pengajaran, Sptlah pencuri yg mencuri, bila tertangkap dan telah dibawa kpd penguasa, walau diberi kemaafan oleh mangsa tetap juga dia dihukum. Itupun kesalahan terhdp individu, inikan pula kesalahan terhdp seluruh umat dan agama.
Bila Tuhan menghukum, bukan bererti Tuhan tidak Pengampun dan Pemaaf, tp itulah keadilan Tuhan, kerana tidaklah sama org yg baik dgn org yg jahat walau dia diberi kemaafan.

Anonymous said...

Maaf tetap maaf.. Tapi kesedaran perlu sebagai bukti yg menunjukkan mereka sedar akan perbuatan mereka adalah salah yang sangat berat bila mana ia melibatkan sensitiviti agama, jadi pasangan ini perlu menerima suatu peringatan sama ada melalui kehakiman sedia ada atau lain2 cara..

Anonymous said...

mereka ini klau diberi peluang mereka lagi naik tocang. mereka ni patut disula, kalau undang2 dimalaysia membenarkan. mereka ini tak tau serek, kenapa mesti dima'aafkan.fasal nak bakaar buku hindu dan bible tu pon siapa yang mulakan.sebelom ini orang Islam diMalaysia tak pernah nak menidakkan ugama lain. metreka nak menganut ugama mereka tu mereka punya fasal. tapi jangan kacau perkara2 yang berkaitan ngan Islam.mereka dengan ugama mereka, dan kita orang Islam dengan ugama kita, tak payah nak sentuh2 yang bberkaitan dengan Islam,

Anonymous said...

Kemarahan umat Islam Malaysia hanya akan reda sekiranya mereka memeluk agama Islam. Aku tak akan undi BN lagi kalau kedua ini dilepaskan hanya kerana mereka minta maaf.

gerak313 said...

demi sokongan politik dari DAP... maafkanlah 2ekor tu... yerrr tak?

Anonymous said...

Bodoh betul mat maidin ni nak main lepas je. Suruh mrk ni masuk islam lagi bagus

Anonymous said...

Woi maidin mamak tongkang..jambatan jalan putrajaya nak masuk elite tu bila hang nak buat balik? Dok sibuk maafkan org..jaga kawasan parlimen hang tu dulu.

Anonymous said...

Jika Parti PAS yg mendakwa membawa ISLAM ke tempat yg termulia, tidaklah begini akhlak nya, tapi....ternyata kesesatan yg dibawanya....bg memberi erti yg parti PAS adalah 'Parti Ajaran Syi'ah adalah selayaknya.....!!!Dari itu kpd saudara seagama Islamku yg telah terpedaya dgn tipuhelah PAS....maka saudara ku masih belum terlambat utk kembali kepangkuan Ahli Sunah Wal Jamaah yg sebenarnya...Mari lah kita ber Istighfar dan ber Muhasabah diri...apakah yg telah PAS lakukan terhadap umat Islam di Tanah Air kita...Selain 'Cacian, Memfitnah, Menghina sesama seagama demi mempertahankan perkongsian kuasa yg sementara dgn Kafir Harbi DAP dan pengkhianat agama PKR...!!!

Anonymous said...


hoi moidin kau makan babi ke kalau senang nak maafkanorang dah buat salah, kalau macham itu bagaimana kalau orang menchederakan kau lepas itu minta maaf boleh ke.

Anonymous said...

sial punya org.

Anonymous said...

Mamak Maiden nih mkn babi kot.. tu pasai otak jadi banggang.. Phuihhhh..
Haram Jadah...

zoRRo...

Anonymous said...

Wahhh jangan-jangan orang PAS dah dijemput orang DAP buka puasa.

Anonymous said...

Hmm...pala hotak hang pemimpin pas............sekarang terbuka hati aku pemimpin2 pas kebanyakannya xboleh pakai..........xsedar2 lagi islam kena pijak dan tenyeh dengan taik cina lagi nak sokong lagi..........aku peduli apa......ni agama yang benar agama Islam........kalau bukan kita nak jaga sapa lagi yang nak jaga......kalau pemimpin pas haprak xboleh jaga islam......biaq kami yang xtinggi ilmu, tapi tinggi kecintaan terhadap islam, biaq kami yang bela agama Islam.....pemimpin pas boleh terus cium punggung dapig, ko jaga la dapig ko sampai kiamat..........ko jawab la dengan di mahkamah besar akhiratnanti...........panas hati aku ada pemimpin Islam yang lembut hati cair dengan Islam dapig ni...........kita xkacau agama lain, lu mau kacau........
terbaik la Zahid hamidi dan ketua polis selangor.......apalagi.....banyak lagi big2 event nak kena buat pasni...............

Anak Lenggong said...

1. Si Hanipa ni tau ke permohonan maaf daripada cina sial ni ikhlas..cukup mudah untuk kaum kapir memburukkan bangsa melayu dan agama islam..caci dan hina lepas tu mohon maaf..melayu mesti angguk punya...
2. Si Hanifa ni percaya cina dua ekor tu sudah cukup terseksa dengan luahan kemarahan umat Islam di negara ini. Itu sudah cukup, baginya menjadi hukuman perit ke atas mereka. (Hakikat sebenarnya cina tu gelak besar dengan perangai bodoh pemimpin PAS yang rela dipijak kepala asalkan cita2 untuk berkuasa diperplehi).

3. Si Hanipa juga mempersoalkan penggunaan Akta Hasutan keatas cina sial ni kerana menghina Islam dengan menyatakan pasangan remaja ini juga akan merasa bahawa ada diskriminasi dan ketidakadilan ke atas mereka. (Adoiii…kesian nya bangsa ku disebabkan nak berkuasa sanggup menjadi angjing yang menjilat tuannya walaupun disepak dan diterajang..cukup sekadar mendengar sepatah ayat “MAAF” dan longlaii..ini lah nasib melayu yang mempunyai saorang pemimpin yang baculll)

Anonymous said...

PAS sememangnya parti maksiat

Gombug said...


Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...


Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...


Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini.Baca selanjutnya...


SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.
Baca selanjutnya...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.