Tuesday, July 23, 2013

Menarik apa yang didedahkan oleh blogger SiakapKeli..Mengapa Abby perlu melangsungkan pernikahannya di Selatan Thailand sedangkan kedua-dua mereka tidak mempunyai sebarang halangan untuk bernikah di Malaysia...alasan Abby ialah untuk elak daripada melakukan maksiat..

EP tak pasti sejauh mana kebenaran cerita ini...Hanya tuan punya badan yang mampu menjawab persoalan ini...kita tunggu dan lihat...



ABBY pernah mengeluarkan kenyataan bahawa pernikahannya dengan Farhan mendapat restu keluarga masing-masing. Justeru timbul persoalan, mengapa pernikahan mereka perlu berlangsung di Thailand?

Menurut salah seorang Forumer Cari, ibu bapa Abby masih ada di Lembah Keramat namun mereka sah tidak menghadiri hari bersejarah anak mereka pada 9 Julai lalu. 

Hal ini kerana ketika tarikh berkenaan, mereka sibuk dengan urusan pengebumian abang Abby yang meninggal dunia 8 Julai lalu. Apatah lagi, arwah sudah menunjukkan tanda-tanda nazak sebelum tarikh itu lagi.

Sementara di pihak keluarga Farhan pula, sudah nyata pernikahan pasangan ini tiada masalah juga kerana 19 Julai lalu, Abby sempat berkongsi gambar dia pulang ke kampung halaman suaminya dan berbuka puasa bersama keluarga di sana.

Oleh itu jawapan paling tepat mungkin kerana seperti kenyataan Abby kepada Harian Metropada hari ini, dia mahu ‘memudahkan yang payah.

Apa pun, Abby sememangnya seorang yang tidak suka berahsia. Sudah pasti dia akan memperjelaskan hal ini tidak lama lagi. Biar bagaimana dia menyembunyikan sesuatu, akhirnya dia pasti akan berkongsi juga kebanyakan perkara.

Sebagai contoh selepas mengakui sudah bernikah dengan Farhan, dia mula mendedahkan gambar-gambar mereka bersama. Daripada gambar menghadiri ceramah PAS sampailah mengunjungi Tok Guru Nik Aziz untuk mohon restu, semuanya dimuat naik di laman Instagram.

Turut dikongsikan, SMS Farhan kepadanya beberapa jam sebelum mereka diijabkabul, selain gambar-gambar anak-anaknya bersama ‘abi’ baru mereka.

2 comments:

Anonymous said...

dah tak tahan nak kahwin mak janda ni sampai kan sehari lepas abang meninggal dia pi nikah kat thailand.MEmang tau nak cepat memudahkan yang seronok betina tua gatal ni.

Anonymous said...

Dalam Islam, perempuan yang pernah berkahwin sebelum ini tidak perlu meminta izin wali untuk berkahwin semula. Asal penyokong pembangkang je, terus timbulkan keraguan. Kenapa tak timbulkan isu kenapa Ashraf Muslim (penyokong Barisan Nasional) berkahwin lari dengan anak dara orang di Thailand walaupun ada kes mahkamah shariah yang masih belum selesai? Wallahualam.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.