Wednesday, May 8, 2013



Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang baru saja melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar Kelantan dilaporkan akan meludah muka sesiapa yang datang bertemu dengan beliau untuk berbincang mengenai perpaduan Melayu dan Islam.

"Sikit lagi boleh jadi ada Umno datang tunduk nak cari Pas pulak tu,...Saya akan ludah muka orang tu". Katanya ketika menjawab soalan media berhubung penyatuan orang Melayu.

Menurut Nik Aziz, tidak ada cara lain untuk Umno boleh bergabung dengan Pas melainkan Umno mesti buang dasar Kebangsaan dan terima dasar Islam.

Terdahulu, ketika ditanya kenapa nama Datuk Husam Musa tidak disenaraikan dalam barisan Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Nik Aziz enggan mengulas dan berkata "Itu bukan kerja saya".


** Amboi..Hebatnya Nik Aziz sampai boleh nak ludah muka orang...Nik Aziz bercakap mengikut ajaran Islam atau atas dasar perasaan dendamnya terhadap UMNO??

27 comments:

Tony Kamal said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

biarkan sahaja.... selagi tiada kerja sama PAS-UMNO selagi itu DAP semakin mara dlm lanskap politik msia dan semakin terancam kedudukan melayu islam di bumi sendiri. perkara pertama dilakukan DAP sekiranya memerintah adalah MEMINDA PERLEMBAGAAN !!

Anonymous said...

Astaghfirullah ya Allah apa dah jadi dgm melayu dan islam? Sudah ketara sgt pepecahan melayu tapi msh juga tak sedar2. Sebagai org tua dan ulama nik aziz sepatut nya gunalah bahasa yg baik, terimalah sesama islam supaya org tak pabdang rendah kepada kita. Sedangkan Allah memaafkan umat mya apa tah lagi kita manusia yg kerdil. Yang baik datang dari Allah, yang burok dari kita sendiri.

Anonymous said...

Tggu je dia mati.tak kan dia nak hidup selama lamanya.dia mati nnt umno pas bergabung.masa tu tak kan dia nak bangun dr kubor ludah muka umno kot.

Anonymous said...

Hina sangatkah UMNO?? Mulia sangatkah PAS?? sebagai seorang ulama' sepatutnya menyeru kepada penyatuan Ummah..bukannya menggalakkan perpecahan..sekiranya UMNO ada buat kesalahan yang melanggari batas syariat, PAS sebagai parti yang memperjuangkan Islam sepatutnya menegur secara berhikmah..bukannya menyumpah seranah dan terus mengelakkan daripada penyatuan yang dihulurkan..

Anonymous said...

Baru padan muka pencacai yg bawa bendera DAP, yang pakai baju hitam tanda sokongan, yang letak hitam kat profile picture kat fb, yg pangkah dap pas pkr dan yg turut berada di stadium kelana jaya mlm tadi.

Anonymous said...

First hand ulamak. Kalau Umno hina, yg berzina kat hotel, yg berkhalwat dgn isteri org tu yg mulia di disi islam. Langsong tak ada respect kat org tua ni. Bahasa dan tutur kata dia buat aku meluat. Hati dah hitam sbb tu tidak boleh maafkan org.

Anonymous said...

Nik aziz ni orang Islam ke apa???

Anonymous said...

N.Ajis over confident 'Orang Itu' tak berani ludah muka dia balik. Tapi hang silap N.Ajis oii! Orang Kelantan aja anggap kamu tu bagai nabi TAPI orang luar anggap kamu tu macam TAIK!!

Anonymous said...

Ulamak ke dia tu?.. siapa yg bagi gelaran ulama kat dia?.. mcm tu ke perangai dan tutur kata org yg dikatakan ulama?

Anonymous said...

..yg tanya pun satu.. jgn la kata bersatu.. kata la berpakat.. mcm pas berpakat dgn cina kapiaq dan berpakat dgn peliwat.. bkn cina kapiaq dan peliwat tu nak terima islam pun..

Anonymous said...

Pas itu dia seorang yang punya. Pandangan orang lain dalam Pas tak boleh dipakai.
Noktah.

Muslim said...

Please don't call NA ulama' anymore, hanya mencemarkan gelaran ulama'.

Anonymous said...

公告社会人士,
主席MCA GOMBAK叶金福住Taman Desa Jaya,吉隆坡甲洞是一个佛教信仰叛徒。
1)他用权力暴力试图打僧侣 SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR
2)他用 权力叫警察和外人到来佛教神圣的地方,试图抓佛教僧侣。僧侣做错了什么?
3)他用权力吃佛教协会的金钱。
4)他用权力骗妇女的钱和破坏别人的家庭
5)他是一个邪恶和说谎的人

Memberitahu kepada orang ramai,
Ketua MCA Gombak YIP KUM FOOK yang bertinggal di Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur ialah seorang pengkhianat Buddha.
1) Dia guna kuasanya upah kumpulan ganas cuba menukul Sami Buddha SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KL.
2) Dia guna kuasanya suruh polis dan orang luar pijat tanah suci Kuil, cuba menangkap Sami Buddha tanpa kesalahan.
3) Dia guna kuasanya makan wang persatuan Buddha.
4) Dia guna kuasanya tipu wang perempuan dan merosakan keluarga orang lain
5) Dia benar-benar orang jahat dan penipu

Inform the public,
Head of MCA Gombak YIP KUM FOOK stay at Taman Desa Jaya, Kepong Kuala Lumpur is a traitor Buddha.
1) He used his powers wage violent of groups tried hammer Buddhist Monk at SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR
2) He used his powers to order police and outsider to step the Holy place, try to catch the Buddhist monks without wrongdoing.
3) He used his powers to corruption money of Buddhist associations.
4) He used his powers to cheated women's money and broken people family
5) He’s totally evil and lying
By MCA RAWANG

Anonymous said...

Lepas nih datang puok sek Kelate kato, ini lenggok bahaso Kelate, ini perumpamae. Heeh to sir ngan oghe lagu nih. Bodoh sokmo oghe kelate sampa sekaghe

Anonymous said...

Ada kawan bertanya...kenapa aku tak terima pas....jawapanny ada pd video di atas...

Anonymous said...

org tua ni punk
bdk2 punk suka ludah2 tanda persahabatan
so...tua ni nak bsahabat ngan umno

Anonymous said...

Babi sial ko orgtua pukimak...!! Ko kira ko pnya ludah je..?? Dh tua nk mampus x sdor dri lg... ko mampos aku buat knduri ksyukuran la smpena mamposnye seekor dajal...!!

cahaya pelangi said...

Nabi mengembangkan Islam.. mcm2 kena lempar.. tapi masih bersabar... situa kutuk ni ada hati nak meludah orang... sendiri pun dah kena dukong.. ulama politik.

Anonymous said...

kasihan pd nada ucapan seorang yg brcita mau trus jd mb smpai mati.amaran x syarae pd pas..supya jgn coba2 jd brsifatbrciriumno yg ada citarasa mengolah prpduan umah. Nada kecewa serta kebencian naif begini rupalah membayangi pas, menjadi entiti pemusnah pd islam yg kta mrka prjuangkan. aq lemah amt, x dpt menumpg @ kata lain bn/umno tempt brpaut memurtabatkan satu2nya agama ni.

Anonymous said...

biar dia ludah baik berkahak sekalipun, tak jauh peginya ludah dia tu..paling-paling meleleh kat mulut dia semula.kerana dia dah tua tak bertenaga nak meludah jauh..

Yu Has said...

ini la jadinya bila letak Allah tu kat langit ... sudah terang lagi bersuluh.. Baca surah An-Nas je la buat mula.. Cerita agama tinggi melangit, tapi corak seolah olah menolak kesejahteraan. Islam itu kan sejahtera wahai 'Tuan Guru'..

Zuhdi ab rahman said...

to all human but stupid more than khinzir...tuan guru kata kalo nak bergabung umno (parti ahli neraka) mesti buang dasar kebangsaan dan terima dasar islam,..kalo tak akan diludah dimukanya,,betol,,aku pon akan ludah sekali..nak bergabuung buang dulu asas sekular dan nasionalis,.kita bukan pejuang kebangsaan,asobiyyah..kenegaraan...bukan..kita berjuang utk islam,,,,kalo kamu whai melayu (aku namakan melayu anjing-kepada yg suka kan perkataan MELAYU) RASA diri tu islam..lupakan jenis bangsa mu,,ingat yg kamu tu islam..ape ke bebal..melayu haparak...

Anonymous said...

abis tu yg pas ngan dap + pkr leh kamceng kencing sama plak...pe hal???

Anonymous said...

Zuhdi.. Islam benda mu ni buleh cakp org Islam lain "BABI"... Alim sungguh mu.. Sapa Ustaz yg ngajar mu ni.. skurang2nya BN masih dikuasi oleh Umno yg rata2nya Melayu islam(walapun kurang iman) sebaik2 org kafir adalah seturuk2 org islam.. ini firman RAsullulah S.A.W.. cuba mu terang kat kita apa perancang PAS yg kmu nampak boleh tukar pelembagaan negara ni dgn menyertai DAP dn PKR..? cuba terang kn kpd kmi yg kurang ilmu dn jahil ni sebab kmi xnampak apa planning Pas nak tukar kpd plembagaan Islam dgn menyertai PR.. ??

Anonymous said...

Zuhdi, syabas! Anda adalah anjing kafir harbi DAP sejati. Mai sini aku nak ludah muka Isle Haprak hang! HHHAARRRAKKG PTUIHHHH!

Anonymous said...

Zuhdi.. hang baca sinar online.. DAP nk start msuk Cina dlm Parlimen dah.... PKR dgn PAS duk lawan tuduh "sapa salah" lg kat selangor..yg Bapak angkat hang duk sibuk nak buat perhimpunan kat penang pula... Tgk la APA PARTI MELAYU TGH BUAT SKRG DAN APA PARTI DAP TGH BUAT? BUKA MATA HG DLU? ADA SEBAB KAMI XSOKONG ANUAR..ANuar duk sibuk wat perhimpunan ckp xtrima kptsan PRU tp LIM guan ENg dh trima KM penang... Kalo BN jatuh hang rasa PKR nak backup PAS ka..? jgn buat lawak la wei...yg 1 negari selangor pn duk berebut..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.