Sunday, May 5, 2013


Berita yang tak rasmi EP terima sebentar tadi..setakat ini BN telah berjaya menguasai 166 kerusi Parlimen daripada 222 kerusi yang dipertandingkan...Maksudnya BN dibawah kepimpinan DS Najib telah berjaya mencapai majoriti 2/3 kerusi Parlimen..Tahniah BN..

22 comments:

Anonymous said...

syukur pada ALLAH SWT kerana memelihara negara kita daripada jatuh ke tangan musuh2 ISLAM yg dpimpin oleh Parti Ajaran SYiah, komunis bintang 3 dan manusia jijik bernama anwar ibrahim

Anonymous said...

lebih baik tunggu keputusan rasmi tuan. nanti jadi macam keputusan tak rasmi untuk penang. frust betul saya sebab saya orang penang.

hanizam said...

orang cina ekonomi dah depa pegang...sekarang KUASA...KUASA yang mereka nak pulak...

mereka nakkan KUASA beb...PAS & PKR bergabung, DAP yang dapat untung...

malang...malang orang melayu...tak mustahil akan jadi melayu kat singapore..

Anonymous said...

kalah tuan....

Anonymous said...

Allah akan membantu pemimpin kita yg kita sayangi DS Najib.In sha Allah

Anonymous said...

syukur lah...semoga Malaysia akan lebih aman daripada parasit2 agama,bangsa dan negara

Anonymous said...

Nampak dah belang org2 cina...

Anonymous said...

Semoga DS Najib buka mata tentang org2 Cina ni. Jgn bagi muka sgt. Sedih sbb Penang kalah.

Anonymous said...

Betul la frust sgt ooo...

Anonymous said...

agreed bumiputera harus sedar sebelum terlambat terutama yg berugama islam!!!!!!!!!!insaflah..

Anonymous said...

Najib adalah the sino centrik prime minister.
Tapi dia tak mau dengar intel on the ground..
sama perangai juga dengan Pm Tun dol,tak mau dengar.
beza sikit aja ,Najib adalah engage inklusive 1M4U.
Najib kalah pada dap kerana over sangat bodek cina saolah dia bersalah kapada mereka.
Dap bayar balik cash di penang.
Najib dia kan buat statement.. I am PM for All,trust me,the best is yet to come.Engage, I am willing to listen to all your concerns.....
Dap bayor cash kat gelang patah,menang semua kerusi Parl di NS..
Sahih kan cina tidak mau umno lagi sekarang dan sampai bila bila.
Najib masih tak terima kenyaatan realiti....
WAKE WAKE WAKE UP
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

Alhamdulillah perlis confirm dh dpt kat bn...syukur

Anonymous said...

Aku tengok...cina dap tak sanggup nk kibar bendera pas...tp melayu pas pula sibuk dok kibar bendera dap...memalukan...

Anonymous said...

Kepala hotak lah reka cerita je

Anonymous said...

Ntah...pala hotak 166...

Anonymous said...

ep ... itu ah jib kita mahu ajar dia macam mana ...
bn menang satu ke hal ...
tetapi sokongan cina tetap pada dap ...
ah jib rindukan sokongan cina seperti punggok rindukan bulan ...
ini kalilah kita perlu ajar najib ... setelah bn menang ...
kita perlu ajar ah jib cukup-cukup ... agar dia bangun dari mimpinya ... rindukan sokongan cina ...
sampai itu ekstrime cina pun dia cium dan dakap ... walaupun dalam dakapan itu ekstrimes cina juih mulut dan pandang ke lain ...
ayuh ajar ah jib cukup-cukup ...

Anonymous said...

Tahniah BN...tapi jaga jaga dengan permainan kaum cina kiasu ni...Pada mereka yang lurus hanya lah rambut sahaja yang lain memang sukar untuk di percayai

Anonymous said...

The Malay should be very careful...It's already shown the the vote has already divided..the Chinese has less confident with the Malay base govt. We do not know the future..

AkuPun Tak Faham said...

Sudah-sudahlah tu. Pi buat kerja. Apa pun tahniah kepada Najib dan BN. Perjuangan masih jauh

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampus u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
"Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.





...... faham maksud hamba .....

Anonymous said...

Dear YB Dato' Seri,

No more ministerial post for non Bumiputras.

Saya ada berbincang dengan suami (seorang cina) tentang - kenyataan Datuk Sri Dr Chua Soi Lek `MCA tidak akan `menuntut' sebarang jawatan dari kerjaan sama ada peringkat Pusat mahupun negeri'.

Pada pandangannya seorang cina dengan semangat perkauman yang tebal, ianya sesuatu yang tidak perlu dipandang berat, kerana dia tak percaya bahawa tidak akan ada post-post MCA didalam Kerajaan akhirnya.


Sukacitan saya tekankan bahawa orang cina ini pandai dalam pemilihan perkataan 'menuntut' bukan 'menerima'. (Boleh diperkatakan bahawa, mereka munkin tidak akan menuntut, tetapi tidak keberatan untuk menerima jika diberi/offered.)

Oleh itu, Y. B. Dato' Seri, janganlah termakan dengan leher lembut mereka, janganlah terasa bahawa kita berhutang dengan mereka, atau kita terasa terpaksa disebabkan untuk menjaga hati atau budi, atau disebabkan persahabatan yang lama. Mereka sudah menyatakan mereka tidak akan menuntut. Leave it at that. Take it as a gentlemen's word.

Tidak keterlaluan jika saya katakan, Malaysia kini diberi peluang oleh Allah untuk mentadbir negara ini didalam tampuk kuasa seperti sebelum penjajahan Portugis.

Maka gunakanlah peluang ini untuk mentadbir dengan cara yang diredhai oleh Allah, perkasakanlah kepentingan umat islam. Berilah kepercayaan kepada kaum melayu/bumiputra untuk mentadbir negara ini.

janganlah buat hati kami berdarah lagi...

Anonymous said...

公告社会人士,
主席MCA GOMBAK叶金福住Taman Desa Jaya,吉隆坡甲洞是一个佛教信仰叛徒。
1)他用权力暴力试图打僧侣 SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR
2)他用 权力叫警察和外人到来佛教神圣的地方,试图抓佛教僧侣。僧侣做错了什么?
3)他用权力吃佛教协会的金钱。
4)他用权力骗妇女的钱和破坏别人的家庭
5)他是一个邪恶和说谎的人

Memberitahu kepada orang ramai,
Ketua MCA Gombak YIP KUM FOOK yang bertinggal di Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur ialah seorang pengkhianat Buddha.
1) Dia guna kuasanya upah kumpulan ganas cuba menukul Sami Buddha SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KL.
2) Dia guna kuasanya suruh polis dan orang luar pijat tanah suci Kuil, cuba menangkap Sami Buddha tanpa kesalahan.
3) Dia guna kuasanya makan wang persatuan Buddha.
4) Dia guna kuasanya tipu wang perempuan dan merosakan keluarga orang lain
5) Dia benar-benar orang jahat dan penipu

Inform the public,
Head of MCA Gombak YIP KUM FOOK stay at Taman Desa Jaya, Kepong Kuala Lumpur is a traitor Buddha.
1) He used his powers wage violent of groups tried hammer Buddhist Monk at SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR
2) He used his powers to order police and outsider to step the Holy place, try to catch the Buddhist monks without wrongdoing.
3) He used his powers to corruption money of Buddhist associations.
4) He used his powers to cheated women's money and broken people family
5) He’s totally evil and lying
By MCA RAWANG

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.