Thursday, May 16, 2013



Pasukan Polis Singapura (SPF) akan memberi amaran bersyarat kepada kesemua 21 rakyat Malaysia yang menyertai perhimpunan haram di Merlion Park pada 11 Mei.

Dalam kenyataan hari ini, SPF berkata majikan mereka akan dimaklumkan mengenai perkara itu.

Ini berikutan amaran bersyarat telah diberi kepada sembilan individu yang mengambil bahagian dalam perhimpunan haram di lokasi sama pada 8 Mei.

SPF berkata pihak berkuasa juga telah mengambil tindakan membatalkan pas kerja seorang daripada 21 individu berkenaan kerana terlibat dalam perhimpunan
haram pada 8 Mei dan 11 Mei.


Selain itu, SPF berkata pihak berkuasa telah membatalkan pas lawatan dua daripada mereka.

Bagi baki 18 individu lagi, SPF berkata pas kerja mereka akan disemak semula sebaik sahaja siasatan lanjut selesai.

Polis menegaskan Singapura tidak memihak kepada mana-mana parti politik di negara lain, dan akan bekerjasama dengan mana-mana parti yang membentuk kerajaan di negara itu.

Katanya warga asing yang tinggal atau bekerja di Singapura perlu mematuhi undang-undang Singapura dan tidak membawa masuk isu-isu politik di negara asal
mereka ke Singapura. 

SPF berkata ini merupakan prinsip yang dipegang sekian lama yang telah membantu mengekalkan keharmonian dan ketenteraman awam di Singapura serta
hubungan baik dengan negara-negara lain. - BERNAMA

10 comments:

mat tarbus said...

kah3... padan muka... ado anwar datang tolong? korang hanya anjing2 suruhan anwar je.

Anonymous said...

kalo kjaan Malaysia skrg bertegas mcm Spork wat tntu piggy2 yg dok mnyalak bagai anjeng giler tuh xbrani senyaring skrg neh....bosanla....kami undi bn sbb nak negara aman sb tau pakatan hny tau mmporakperandakan ngr...so..kjaan BN bertegasla banteras parasit2 yg mnyusahkan agama, bangsa dan negara ini...

Anonymous said...

xpe maa.... DAP muleh kasi tolong maaa !!! sama2 CINA maaaa !!!

Anonymous said...

Kerajaan Singapork ciPAP hanya beri amaran saja. Mana dia berani ambil tindakan terhadap anak2 didik sendiri. Hipokrit. Bersaudara dengan DAPigs.

Kalau Melayu yang buat, dah lama dah kena halau. Puak ultra kiasu.

Anonymous said...

Padan muka mereka!!! Sebenarnya orang seperti Anwar, Guan Eng, Kit Siang , Ambiga dan geng mereka semua..kalau lah diSingapura mereka tak akan berani mengadakan demonstrasi dan mencetuskan rusuhan kerana siang siang lagi mereka akan di 'KUBURKAN'oleh kerajaan Singapura.

Aku kesian betul dengan kerajaan Malaysia.

Anonymous said...

korang percaya? aku tak percaya. itu hanya hebahan media. mungkin takde apa2 tindakan pun..

sebabnya? takkan korang tak tahu?

kalau org lain..malam demo tu jugak diarahkan keluar dari sana..

Anonymous said...

patut suruh anwar piket kat singapore...kat US...kat Israel...bawak sekali balak tentera yang sokong dia ramai2 tu...kita tengok apa yang dorang dapat.... kepada yang kena buang kerja tu...padan ngan muka korang...daripada ada kerja..jadi penganggur...gi mintak kerja ngan ambiga, LKS, LGE, or ANWAR...

Anonymous said...

Pelik gak aku sbb kjaan s'pork amik tindakan kat mangkok hanyun cina2 bangsat ni.....bukan ke masa pru13 aritu... siap disediakan bas2 utk bwk cina2 rasis tu balik ngundi!! Ni baik punye lakonan beb... di mana hero utama ialah tok ki depa yg namanya lee kuan yu!!

Anonymous said...

Yang pas kerjanya kena batal, pihak Malaysia patut bersimpati dan memberinya pekerjaan yang sewajar. Bagi dia angkat tahi.

Anonymous said...

Betul ke...taktik aje....

Pura pura ambil tindakan..konon tak masuk campur...belakang air batu campur

Nanti bagi balik ..... Jgn mudah percaya

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.