Tuesday, May 21, 2013


Kerajaan Pusat telah memperuntukkan sebanyak RM69 juta kepada Kerajaan Pas Kelantan untuk membangunkan syiar Islam di negeri ini pada tahun ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, peruntukan yang disalurkan kepada Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (Maik) itu adalah untuk perbelanjaan mengurus dan melaksanakan pelbagai aktiviti keagamaan.

Menurut beliau, pihaknya berharap kerjasama yang baik di antara Kerajaan Pusat dan negeri akan diteruskan bagi membantu menyelaraskan aktiviti keagamaan di negeri ini.

"Saya datang hari ini bertemu dengan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob bagi membincangkan hal-hal berkaitan penyelarasan agama dalam erti kata tanggungjawab Kerajaan Persekutuan dan negeri membangunkan agama Islam ke arah memupuk semangat kesepaduan bersama dalam melaksanakan aktiviti keagamaan.

"Pada pertemuan ini, saya persembahkan kepada Menteri Besar tentang peruntukan daripada Kerajaan Persekutuan sebanyak RM69 juta untuk kerajaan Kelantan bagi menampung pelbagai perbelanjaan termasuk sekolah agama di negeri ini.

"Peruntukan ini juga adalah untuk membayar elaun untuk lebih 900 orang imam, guru Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA) untuk lebih 5,000 orang, penyumbang agama lebih 800 orang, pegawai penyelaras masjid daerah di Kelantan serta guru-guru takmir," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan Ahmad di Kota Darulnaim di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengerusi Jawatankusa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan, dan Hubungan Serantau negeri, Datuk Mohd. Nassuruddin Daud.

Mengulas mengenai Sekolah Agama Rakyat (SAR) Jamil Khir berkata, pihaknya mengalu-alukan sekiranya Kerajaan Pas Kelantan ingin mendaftarkan sekolah tersebut dengan Kementerian Pelajaran di bawah program Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK).

40 comments:

Anonymous said...

kelantan ada kerajaan

maik tak ada negeri

Anonymous said...

Sememangnya dari dulu lagi kerajaan pusat dah bantu tapi Nik Ajis sengaja senyapkan. Rakyat Kelantan mati mati mengatakan kerajaan pusat tak adil. Pada hal tok guru mereka yang tak mau hebahkan. Fikir2kan lah.

Anonymous said...

Alhamdullilah.. kerajaan pusat tidak pinggirkan rakyat kelantan.. ramai melayu kat sana perlukan perhatian kerjaaan pusat..semoga hubungan sesama islam akan memberi manafaat kepada rakyat ...

Anonymous said...

kalau gini sikap kerajaan negeri dengan pimpinan MB baru, inshallah melayu islam tak berbalah. Lupakan Pok Nik, beliau kini dalam lipatan sejarah. MB baru kena smart sikit dan lepas ni TOK Pa boleh jadi mentor, limpahan ekononomi ishallah Tok Pa bawak. Pencacai hati busuk yang tak reti kerjasama sesama islam bole blah.....

Anonymous said...

semuanya akan dihisab disana, dan lebih dashyat lagi sebelum sampai ke sana, alam bazrah

Xpas said...

Buangkan puak puak khawarij, wahabi, syiah, muktazilah, liberal dan plural dlm PAS, then tak ada masaalah utk kebersamaan umat Islam utk lebih memantap dan memperkasakan dakwah dan tarbiyah Islam. UMNO juga harus lebih menghidupkan Islam di kalangan ahli, penyokong dan keluarga semua peringkat.

Anonymous said...

69 juta agak-agaknya baru 20% daripada jumlah wang royalti minyak yang sepatutnya Kerajaan Negeri Kelantan terima. Selebihnya jadi wang ihsan yang diuruskan JKKPersekutuan. Kenapa sembunyikan juga jumlah baki wang royalti ini daripada rakyat kelantan? Bukankah lebih mudah wang tersebut diberikan terus kepada kerajaan negeri yang sah dipilih rakyat. Bolehlah mereka merencanakan pembangunan yang akan memanfaatkan semua rakyat negeri. Cukup-cukuplah selama 23 tahun menekan dan menindas kerajaan dan rakyat kelantan. Firasat saya kalau kelantan diberikan semula hak mereka dengan wang royalti... tidak mustahil BN akan dipandang mulia dan boleh kembali mendapat kepercayaan rakyat pada PRU14 nanti.

Anonymous said...

Mereka kata sedikit...itu.sebahagian aje...hanya bahagian agama...cuba bukak semua...jgn asyik nak ludah aje...

Walaupun anda kata sedikit..takde sedikit pun berita kebaikan Umno..yg ada...anda sendiri tau. Bahkan pak ustaz anda berkeliling di jln raya membuat fitnah....

Selalu mengatakan perbuatan org Melayu Islam UMNO berdosa masuk neraka...tapi gaji guru agama..atau anda hanya berputar sekitar royalti sahaja

Ya kami org UMNO MELAYU ISLAM yg diajar dr kecil syurga neraka pahala dosa hak Allah...

Anda berhak menggunakan semua dalil.. Tapi ingat tuduhan anda semua akan dijawab di sisi Allah.

SAYA ISLAM ANAK SAYA ISLAM AL QURAN DAN SUNNAH PEGANGAN SAYA.

Anonymous said...

balik-balik ungkit pasal royalti minyak...tak de benda lain lagi ke haaa??!!siang malam asyik berceramah...ke hulu ke hilir...takbir..! takbir..!lepas tu kapirkan orang...hampeh...!!

Anonymous said...

tu untuk peruntukan kpd MAIK, jange silaap, beza kan antara MAIK ngan Kerajaan Negeri, sama juga bagi peruntukkan ke Kelantan tapi ke JPP bukan Kerajaan Kelantan

Anonymous said...

Lepas tu zina..lepas tu ceramah..lepas tu takbir..lepas tu kutip duit tin milo..lepas tu balun bini kawan..lepas tu ceramah..lepas tu maki hamun..lepas tu kafirkan org umno..lepas tu zina..lepas tu bla bla bla..inilah kitaran hidup pemimpin pas..boleh msk syurga ke?..

Anonymous said...

ada lagi pencacai nik aziz n husam royalti yg bising2... sudah2 lah tu...harap melayu islam dpt bersatu bwh mb baru kelantan ni...nik aziz bapa pepecahan melayu islam.

Anonymous said...

Saya tak harap apa-apa perubahan pun dari PAS walau tahun berganti tahun....pemimpin berganti pemimpin.....agenda yg ada cuma lebih berat kpd agenda politik bukan agenda Islam.

Anonymous said...

Fakta sebenar yg patut anda tahu kelantan tak berhak lansung utk dapat royalti sbb kawasan minyak di luar pesisiran pantai dan olen itu merupakan khazanah negara....

-warga Exxon mobil

Anonymous said...

Fakta sebenar yang patut diketahui ialah kelantan sebenarnya tidak layak terima royalti krn kawasan myk di luar perairan kelantan..oleh itu merupakan khazanah negara

-warha Exxonmobil

kerispuaka said...

terlalu banyak berita yang disembunyikan oleh media arus perdana kepada rakyat Malaysia

Anonymous said...

Terlalu byk berita yg dispin dan fitnah dari lidah rasmi pembangkang...

Anonymous said...

Balik2 royalti.ngko tahu ke apa maksud royalti tu?bahasa inggeris royal tu bermaksud RAJA.royalti adalah utk raja kelantan bukan rakyat.raja pun tak kecoh tentang hak dia ngko rakyat pulak lebih sudu dari kuah.kalau raja kelantan kecoh hal royalti ngko tahu ke berapa ramai raja dalam Malaysia ni?adakah raja kelantan nak langgar perjanjian majlis raja2?

Anonymous said...

Org org kelantan yg nak memekak kat sini sudah2 la....korang pilih sgt kan nak pas teraju....so terime la....korang kan agong2kan sgt pas tu...pastu pas pon wat taik kat korang....kalo yg cerdik tu lawan la....tp kalo yg bodo tu...telan....ha ha....kesian tol aku tgk korang ni...dah bagi peluang x nak....nak jugak pemimpin yg x nampak mcm pemimpin tu ....lantak korang la...lg satu jgn nk memekak pasal royalti minyak...korang bukan berhak pon...sedar diri sikit....die ade pengukuran die....sekian...

Anonymous said...

negeri lain pun tak heboh bila dapat. ingat Kelantan je ke dapat? semua negeri dapat.

Anonymous said...

Asyik-asyik royalti minyak, kita orang kat Sabah ni royalti minyak beratuskali lebih banyak dari minyak Kelantan yang sekangkang kera pun tak pernah bising. Dasar Orang Kelantan Budu (PAS aje)

Anonymous said...

kesian pengikut2 PAS ... pada zaman gini pun belum lagi buka mata dan minda mereka .. lagi ke kutuk lama pemikiran mereka. sungguh malang orang dah kemana2 dia baru nak merangkak.

Anonymous said...

Terbaik anon 8:19am....tertinggal tentang lepas tu liwat...lepas tu bla bla bla

Anonymous said...

aq sero lgy siye ko mung sbb mg bodo lgy dri nate hok xdop ottok.AND of course ,aq mnntg sekerasnya(keras2) apa yg mung oyap...KELANTAN ado hak (sgt ado hak) ,untuk dpt royalti minyak...mg ukur diri @ mulut mg tu sikit....by the way ,take a note about this.....lastly tq very much sbb tlg add pahala org2 pas @ cuba mnjatuhkn umat islam dgn pemikiran pelik dan kolot korang nim...

Anonymous said...

acu jgn sedap sgt nk mengata kat orang ,cermin diri sndiri dulu, bro.kalau terus mcm nim,hncurlh ISLAM,bro.lu pikirlh sndri ,bro.......

Anonymous said...

Peruntukan ni semua negeri dapat bg mmbayar elaun imam, guru kafa dan ppmd shj. Selagi mana jawatn ni ada selagi itu ada peruntuknnya..

Anonymous said...

Berat tu tuduhan zina..lau ada bukti dan saksi kemukakan jgn smpn dlm lipatan kian pelikat sendiri...astarfirullahhalazim

Anonymous said...

Bersama PAS memundurkan rakyat..kiri kanan depan belakang rumah aku(Serdang Selangor) orang kelantan..aku tanya bakpa mori sini kejo..they all kata Kelantan tak de kerja..niaga pun susah..aku kata Kelantan kan serambi mekah kalau berniaga berkat..depa balas balik sekarang ni kita nak hidup nak makan nak mengaji bila dah kenyang kita gi ke ugama pulok..wallahuallam..

mey haruka said...

[-+] DOWNLOAD FILM SEMI
[-+] DOWNLOAD FULL ADULT MOVIES
[-+] DOWNLOAD JAV HD MOVIES
[-+] DOWNLOAD FILM SEMI
[-+] Model Porno Jepang



[-+] Ngentot di Bis Rame-rame
[-+] Pesta Seks di Kampus
[-+] DOWNLOAD HD ADULT MOVIES
[-+] DOWNLOAD MOVIES 18+
[-+] DOWNLOAD MOVIES HD 18+ FREE
[-+] FREE HD ADULT MOVIES



[-+] FREE MOVIES 18+
[-+] Japanese Porn Star
[-+] DOWNLOAD BOKEP JEPANG - MOMOKA NISHINA
[-+] DOWNLOAD BOKEP JEPANG - MARIA OZAWA



[-+] DOWNLOAD BOKEP JEPANG - SAORI HARA
[-+] Memek Perawan Basah
[-+] Toket ABG SMA Merah
[-+] Lucunya Malam Pertama

[ +_+ ] --FOTO HOT JULIA PEREZ
[ +_+ ] --10 TITIK RAHASIA WANITA
[ +_+ ] --10 PESAWAT TEMPUR TERCANGGIH DI DUNIA
[ +_+ ] --FOTO - FOTO ABG JAMAN SEKARANG
[ +_+ ] --FOTO TANTE TANTE NARSIS

[ +_+ ]--10 CIRI - CIRI WANITA SELINGKUH
[ +_+ ]--7 TEMPAT SENSITIF WANITA
[ +_+ ]--TEMPAT2 TERINDAH DIDUNIA
[ +_+ ]--10 ARTIS INDONESIA TERKAYA
[ +_+ ]--GOSIP ARTIS INDONESIA PALING HOT

[ +_+ ] --FOTO FOTO HOT SARAH AZHARI
[ +_+ ] --CANTIKNYA BULE2 ABG
[ +_+ ] -- KOLEKSI FOTO FOTO HOT JULIA PEREZ
[ +_+ ] -- CIRI CIRI WANITA KALO MAU ORGASME

[ +_+ ]-- FOTO FOTO CEWEK YANG LAGI HORNY
[ +_+ ]-- KOLEKSI FOTO PEMANDANGAN DUNIA
[ +_+ ]-- KOLEKSI ANAK SMA CANTIK CANTIK
[ +_+ ]-- FOTO JILBAB CANTIK DAN AGGUN
[ +_+ ]-- 10 WANITA PALING TANGGUH DI DUNIA





















































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Anonymous said...

Komen bg bernas. Kalau bkn jujur bg le ke kerajaan negeri utk uruskan.

Anonymous said...

Tak baik ckp org kelatan mcm tu...

Alexia Nanda said...

[^]PORN:pepek luncah awek
[^]PORN:luncah video terbaru
[^]PORN:gambar gambar luncah

[$]pepek luncah awek
[$]luncah video terbaru
[$]gambar gambar luncah

[@]cerita rogol awek bertudung
[@]video rogol awek
[@]awek di rogol jejaka
[@]rogol awek melayu

[!]11 Gambar Awek Kelantan Yang Comel
[!]Awek Jutawan Malaysia Paling Cantik Bogel
[!]Video bogel awek arab dance

[%]PORN|11 Gambar Awek Kelantan Yang Comel
[%]PORN|Awek Jutawan Malaysia Paling Cantik Bogel
[%]PORN|Video bogel awek arab dance


[&]Awek kampung mandi bogel
[&]Foto awek malay bogel - Camcon Oil
[&]AWEK BOGEL MELAYU: gambar bogel tasya
[&](45) (Video) Awek separuh bogel nikmati Cadbury


[)]Awek Tipu Ibu Beli Buku Teks Full Video
[)]gambar awek bogel bersetebuh dalam stesen minyak tersebar
[)]Seri Bogel Tudung Melayu Jahil
[)]spy cam awek bogel

[(]Awek Tipu Ibu Beli Buku Teks Full Video
[(]PORN|gambar awek bogel bersetebuh dalam stesen minyak tersebar
[(]PORN|Seri Bogel Tudung Melayu Jahil
[(]PORN|spy cam awek bogel

[_]PORN|gambar awek bogel dengan teman lelaki di dalam tandas
[_]PORN|awek bogel sangap batang
[_]PORN|Lucunya Malam Pertama

[=]Awek Berjerawat Bogel
[=]Koleksi awek-awek Jepun berpakaian Meleleh Air Liur
[=]Gambar Awek Jepun Bogel
[=]awek cun mandi bogel di air terjun

[-]Awek Berjerawat Bogel
[-]PORN|Koleksi awek-awek Jepun berpakaian Meleleh Air Liur
[-]Gambar Awek Jepun Bogel
[-]PORN|awek cun mandi bogel di air terjun

[/]PORN|gadis melayu lucah bogel tetek seksi tudung
[/]PORN|Awek Putih Gebu Separa Bogel Atas Katil
[/]PORN|Malay Girls and Malay Sex























































































































































































































Anonymous said...

Yang menulis ini macam kain putih.

Nik Luqman Nik Ahmad Zahid said...

Amboi... Sedapnye mengata... Perjanjian antara kerajaan negeri n petronas ko nk buang kat mane??? Royalti utk raja? Knp royalti ngeri lain yg kerajaan negeri yg dapat??? Jgn bg nmpk sgt keb.d.han diri... Masa kerajaan pas perintah terengganu laju je kerajaan pusat tarik royalti, kenape ea???...

Nik Luqman Nik Ahmad Zahid said...

Nampak sgt yg mengata tu pemikiran sudah sgt kotor dan tercemar... Terjebak dgn sosial yg dibenarkan kerajaan pusat selama ini...

Nik Luqman Nik Ahmad Zahid said...

Tgk la tanah rizab melayu di negeri yg diperintah BN... Bandingkan dgn negeri Kelantan... Tanah2 rizab melayu korang ke mane wei? Dh nk hbis da...kerajaan BN sndri plak yg kata tnah rizab melayu tergadai, akibat perbuatan sape?? BN oh BN...

Nik Luqman Nik Ahmad Zahid said...

Terengganu diperintah oleh pas dlu trus tarik royalti myk.nmpak sgt kekejaman disitu... Kalw ngeri sabah beratus kali lebih byk, knp xjauh lebih kaya??? Duit royalti pergi mane? Kerajaan BN ambilkan... Bagus lah tu... Kayakan BN lg...

Leo Herbalis said...

Thank you for sharing in this article
I can learn a lot and could also be a reference
I hope to read the next your article updates
Vimax Asli
Ciri-ciri Vimax Asli Canada
Vimax Original
Obat Pembesar Penis Herbal
Agen Vimax Original
Vimax
Vimax Asli Canada
Vimax Asli Canada Di Medan
Vimax Original
Vimax Asli Canada Izon
Vimax Obat Pembesar Penis
Vimax Asli
Agen Vimax Original
Obat Pembesar Penis Herbal
Ciri Vimax Asli Canada
Ciri Vimax Asli Canada
Vagina Getar Goyang Alat Bantu Sex Pria
Vimax
Obat Pembesar Penis NeoSize
Alat Pembesar Penis Terbaru Pro Extender
Celana Pembesar Penis Celana Dalam Vakoou
Vakum Pembesar Penis
Vigrx Plus Obat Pembesar Penis
KLG Pill Pembesar Penis Terbaik
Obat Perangsang Wanita Terbaik Blue Wizard Cair
Obat Perangsang Permen Cinta sex Love
Potenzol Obat Perangsang Wanita Terbaik
Obat Kuat Levitra
Viagra USA Asli Obat Sex
Cialis Obat Sex Pria Dewasa
Vakum Pembesar Payudara Permanen
Selaput Dara Buatan

Mim Sharnal said...

Top 100 Sunny Leone Fucked Hard Xxx Porn Photo



All Bollywood Heroine Grup Fucking Xxx Porn Photo



Indian Porn Queen Sexy Sunny Leone Latest Les BianSex Xxx Video



Bollywood Star Priyanka Chopra New Porn Sex Xxx Vedio



Bollywood Acctress Aishwarya Rai and obi shaak basson Husband Wife Xxx Video



Porn Star Kareena Kapoor Lesbian Sex XXX Video



Indian Moti Larki Ballwali Choot Ka Photo



2016 Top 50 actress Huma Qureshi leaked naked pics YouTube



Top 60 Deepika Padukon Nude Sex Naked Fake Video YouTube



Hemamalini Hardcore Fuck Photo Fucking Hot Babes MMS Wallpapers



XXX 45 Anushka Shetty hot sexy bikini Nude girls xxx porn adult pics



XXX 50 Bollywood Actress Anushka Sharma Nude Sex Images



Kareena Kapoor And Her Husbend Latest 2016 Xxx Video



tOP Sunny Leone 100 Ass Fuck Hd Wallpapers



Bollywood Moti Larki Nomita Kapoor Red PUssy Fuck XXX Photo



Latest 2016 American Night Club Thirty Fast Night Video YouTube



2016 Latest 30+ Anushka Sharma Nude Boobs Pussy XXX Photos



Pakistani Heroine Moti Choot Xxx Video



Kareena Kapoor Fucked Doggy Style Sexy Pics


Bengali Huse Wife Women Aunty Fameli Sex Xxx Mobile Video

Aranka-Shop said...

Jual Vimax Asli Di Batam
Vimax Asli Di Batam
Jual Vimax Asli Canada Di Batam
Jual Vimax Di Batam
Agen Vimax Asli Di Batam
Vimax Asli Batam
Vimax Di Batam
Agen Vimax Di Batam
Toko Vimax Asli Di Batam
Alamat Toko Vimax Di Batam
Vimax Batam
Obat Kuat Hammer Of Thor
Obat Kuat
Obat Pembesar Penis Hammer Thor
Obat Hammer Thor Asli
Jual Obat Semenax Di Bali
Obat Perangsang Semprot Di Bali
VIMAX
Toko Vimax Di Bali

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.