Wednesday, May 1, 2013

Hari ini aku telah menunaikan kewajipan maha besar sebagai seorang warganegara dalam sebuah negara demokrasi untuk memilih kerajaan yang sah dan berwibawa.

Aku sebagai anggota keselamatan sangat teruja dan berbangga dapat mengundi awal pada 30/4/2013. Aku bangun seawal pagi untuk solat subuh dan bersiap siap untuk ke pejabat. Aku lihat diri di cermin sambil tersenyum puas betapa segaknya aku.

Gambar Hiasan
Sampai di pejabat terus ke pusat mengundi dengan harapan biarlah aku orang yang pertama dapat mengundi...rupa rupanya sudah ramai yang beratur terlebih dahulu. Di wajah mereka tergambar semangat yang amat tinggi dan begitu segak sekali dengan uniform BIRU.

Proses mendaftar diri dan di calit pewarna unggu gelap sedikit kemerahan di jari telunjuk kiri berjalan lancar sehingga diberi dua helai kertas undi, satu untuk Parlimen dan satu lagi untuk DUN. Aku sudah bertekad parti mana yang akan dipangkah.

Sebaik sahaja aku hendak menunaikan tanggungjawab...tiba tiba sahaja hati ini begitu sebak dan tanpa disedari air mata menitis di pipi....ketika itu aku terbayang rakan rakan ku yang telah terkorban demi mempettahanksn negars tercinta ini...lebih lebih lagi yang terkorban di LAHAD DATU. 

Mereka telah terlepas peluang untuk mengundi memilih kerajaan...betapa walaupun anggota keselamatan dihina sehinanya aku tetap reda mempertahankan negara. Hati ku semakin sebak mengenangkan bangsa ku di hina di tanah air sendiri...agamaku dicaci oleh si kafir dan umat Islam sendiri yang mendakwa mereka lebih Islam dari orang lain...Ya ALLAH ya Tuhan ku... kalimah suci Mu yang maha agung dijual beli dan dihina sehinanya....tidak takutkah mereka azab pedihmu di akhirat nanti....demi kuasa dan kerakusan harta mereka sanggup menghina tuhan mereka sendiri. Nauzubillahiminzalik..

Tanpa ragu ragu...dengan kalimah suci Bismillahirrahmanirrahim...aku tunaikan kewajipan memilih kerajaan yang berwibawa yang boleh mempertahan Agama, Bangsa dan Negara tercinta ini. 

Wahai saudara saudara ku sekelian buatlah pilihan yang betul sebagaimana aku sedia berkorban untuk negars. JIKA PUN PATAH PARUH AKAN KU TONGKATKAN KUKU....Negara ini tetap ku pertahankan. 

PILIHLAH KERAJAAN YANG ADA INI YANG TELAH TERBUKTI MEMAJUKAN NEGARA...Bukan puak puak yang hanya mampu menghina Islam, Melayu dan sanggup menjual Negara. Berfikirlah secara matang. Sebarkan kepada saudara saudara yang lain supaya sama sama dapat merasai rasa hati ku ini.

Terbaik..

32 comments:

Anonymous said...

terbaikk

Anonymous said...

tolol sepanjang hayat

Anonymous said...

siapa hina hudud ...mati kafir

Anonymous said...

SETAN PENIPU ....ALLAH LAKNATILAH SETAN

maizatul sharom said...

Terbaik...walau ada komen yg negatif, rahsia Allah menentukan mati kita dlm kafir @ Islam... Hudud praktikal di negara Islam syiah, kenali Islam fahaman mana kita di Asia ni... Hudud adalah hukuman dlm Islam amalan zaman nabi2, x tertunai atas dunia sesuai dgn zaman, tp x terlepas dr balasan Allah...:-/

Anonymous said...

orang yang tolol sepanjang hayat adalah mereka2 yang rabun apabila menonton video china doll dan stopa spenda tetapi tengok youtube dan tgk tv dia tiba2 celik..

Anonymous said...

Aku Hensem

Allahu Akbar!

Sang Saka Biru terbang tinggi
Bersama Semangat Gempur Wira

Mendaulatkan Negara Daripada Ancaman Musuh

Anonymous said...

terimakasih serikandi negara atas semangat cintakan pertiwi kami dpt hidup aman. semoga allah merahmatimu anakku

Anonymous said...

Hudud PAs wajib ditolak.cuba kaji sepenuh nya.hudud tak ditolok hukum hudud PAS yg di tolak

Anonymous said...

I love CT.

Unknown said...

Sekali dapigs batuk perjuangan islam tinggal 5% je. Laa ciputnyerrrr

Anonymous said...

aku mohon pada ALLAH nk seksa org2 umgok ni nanti

Anonymous said...

maksud aku seksa mereka dlm neraka nanti kerana mereka lg jahat dr yahudi,komunis,fasis,setan

arab said...

Kalau begini lah tahap pemikiran org PR.. Mendoakan seksa Allah pd umat islam yg tak sama parti dgn die... MasyaAllah moga Allah beri mu hidayah utk sentiasa mendoakan yg baik utk org islam yg lain..dgn ini saya dgn rendah hati akan pilih kerajaan yg selama ini menjaga keamanan semua rakyat. Trime kaseh dgn komen saudara td...

Anonymous said...

Betapa rendahnya pemikiran puak2 pr ni

Anonymous said...

Tak boleh ke doa yang baik2 untuk sesama manusia???? Kenapa mesti membenci??? Andaikan salah seorang rakan atau ahli keluarga kamu adalah penyokong umno, sanggupkah kamu melihat mereka tersiksa?
Riak sungguh komen kamu

Anonymous said...

Ble nk crite sume nak kait pasal agama la taqwa la iman la..tp ayat sume mcm tak blaja..ni ke nk jd contoh?cite je banyak tp hati kosong..pikir biar matang dan waras..bukan ikut hati dan perasaan..otak ada guna la..ape pun Salute!!

Anonymous said...

macamana pas nak laksanakan hukum HUDUD sedangkan dia[pas]sendiri yang sanggup MEMBENARKAN DENGAN REDHA KALIMAH ALLAH digunakan didalam BIBLE VERSI[bahasa]MELAYU.perkara ini hanya PEMIMPIN2 dan PENYOKONG2 UMNO saja yang MENENTANG[membantah]SEKERAS KERASNYA tetapi PENYOKONG2 PAS,PEMIMPIN2 dan PENYOKONG2 PKR SENYAP SEPI[tiada bantahah pun].

Anonymous said...

Pasal isu kalimah Allah saja dah bergaduh dan caci mencaci. Kami di Sarawak dah berabad lamanya rakan-rakan kita yang kristian menggunakan kalimah ini dalam ritual seharian... langsung tak ada masalahpun. Malah semakin ramai pula rakan-rakan kristian di Sarawak yang telah menjadi muallaf... sebaliknya tak adapun kita dengar orang-orang Islam yang jadi murtad disebabkan Al-Kitab mereka. Silalah belajar menjadi orang-orang yang saling menghormati kepercayaan orang lain, janganlah orang-orang Sarawak terpedaya dengan isu-isu bahalol dari Semenanjung ini kerana ianya akan merosakkan jalinan semangat setiakawan dan toleransi antara kita.

Anonymous said...

Semoga doatu berbalik kat ko..amiinn ya rabbal alamiinn

Anonymous said...

KESIAN PENYOKONG PATI SONSANG NI. DIA INGAT POKNIK MAKSUM KE? ULAMA AKHIR ZAMAN YG DIPUJA. CKP KELATE BEBAS RASUAH TETAPI KENAPA NEGERI JADI MUNDUR. PELIK JUGA CAKAP ORG RASUAH KENAPA TEMPATNYA MAJU JAYA. KALO DAH MAKAN KENA TARBIAH SONSANG MCM NI LA JADINYA. MEREKA DIPERBODOHKAN OLEH PUNAISIHAT SOSANG. PASTU PELAJARI ISLAM MELALUI POLITIK TETAPI KEHIDUPAN MEREKA JAUH DARI ISLAM. CUKUPLA MEMUJA PARTI ISLAM SHJ TETAPI SONSANG.

ramzi senapi said...

undi adalah hak anda,x payah nk gaduh2 pasal parti mana nak x..jlnkan tnggungjwb anda sbg rkyat m'sia,,,habiss ceta??susah sgt ker....sailang!!

Anonymous said...

ape ke bangang penyokong2 umno..

Hudud kepunyaan Allah, mana ada Hudud PAS.

kalau btol, UMNO perjuangkan Islam, bincang dan laksanakan Hudud. 55 tahun UMNO buat apa.

tau buat concert ngan party je. tp xpelik, sebab UMNO mmg munafik. eh bukan. UMNO mmg syaitan dikenali.

Anonymous said...

klu pas nak buat hudud buatla kat tmpt die perintah dulu.. tunjukan contoh.. ni x.. asala nak take over kerajaan dulu baru nak laksanakan... ckp cam keleng wei ko ni... yg sedap je ko amik dgr.. yg x sedap ko buat pekak je.. bodoh

Anonymous said...

Pas dah perintah kelantan berapa tahun ? Kenapa tk buat hukum hudud ? Alasan je, korang yg cakap tu macam bagus sangat, pi le.. kt kelantan tu bagus sangat ke ? Ramai yg buat maksiat pun tk amik tindakan, ko tk payah cakap le tentang hudud ni.. betul kan diri sendiri lagi baik,, tahniah anggota keselamatan atas semangat pertahankan pertiwi, muga kalian di lindungi allah dari terpengaruh dengan politik songsang ni,,

Anonymous said...

bukan tak nak buat, tapi abang lebai serban beso kata langkah mayat aku dulu. tu yang tak buat tu nanti spenda beso kena sula hahahahaha...

Anonymous said...

Haha..propaganda...aku pun pengundi awal berbaju biru..60% dah benci dgn politik kotor dan lucah serta menjadikan kami pasukan ini selama ni lagi jijik di pandangan masyarakat. Majority kami yg tak sabar ngundi awal bangun pagi dah tekad nak undi sapa..bukan last minit atas meja nak pangkah ada masa pulak nak nangis teringat itu dan ini..ramai lagi org belakang beratur nak cepat...beratur punyalah lama..gila apa nak berdrama pastu bagitau satu dunia kat entry ni undilah kerajaan sedia ada...hahahaha...tukang buat entry tak tau perasaan membuak-buak pasukan keselamatan seperti kami nak membuang undi pertama kali menggantikan undi pos yg slama ini di manipulasi..tunggu dan lihat sajalah..

Anonymous said...

Allah Swt dah berjanji... Setiap kejadian ada rahmatnya.. Tak payahlah nak berbalah.. Ko menang ka kalah ka.. Ko tetap makhluk Allah swt jugak.. Islam mengajar kepada perpaduan bukan kepada pepecahan.. Musahabah diri dulu sebelum kita sentiasa menyalahkan org lain..

Anonymous said...

temberang besar

Anonymous said...

syukur pada ALLAH SWT kerana memelihara negara kita daripada jatuh ke tangan musuh2 ISLAM yg dpimpin oleh Parti Ajaran SYiah, komunis bintang 3 dan manusia jijik anwar ibrahim

Anonymous said...

NEGERI KELATE mana hudud???? ckp bodoh pr
nyibok dgn umno yg hebat 23th mana hududapasal niko zis tak buat , takut dgn siwheeli cair

Anonymous said...

org Islam kt Mesir mati syahid pertahankn Islam perang sana sini.kita kt sini sibuk duk citer pasal politik buruk2 burukan sesama sendiri..muhasabah lah diri masing2.wallahua'lam

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.