HOT : KIT SIANG YAKIN DAPAT GULING KERAJAAN BN...


Pembangkang menaruh keyakinan akan dapat menumbangkan kerajaan BN termasuk menerusi cadangan memfailkan petisyen di 20 hingga 30 kerusi Parlimen yang dimenangi parti pemerintah.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, jika usaha itu berjaya, kerajaan BN akan tumbang dan PR akan mengambil alih Putrajaya.

"BN sekarang ada 133 kerusi Parlimen. Sekiranya daripada petisyen yang kita akan buat, kita berjaya dapat 22 kerusi, yang akan tinggal pada BN hanya 111 kerusi. Ini bermakna kita akan dapat majoriti dan jadi kerajaan," katanya di sini, semalam.

Kit Siang berkata, mengambil kira undi popular, PR sudah dapat 51 peratus berbanding BN yang hanya dapat 47 peratus.

"BN dapat sokongan minoriti daripada undi popular," katanya.

Menjelaskan lebih lanjut mengenai petisyen yang akan dikemukakan, Kit Siang berkata, DAP sudah melantik Gobind Singh Deo untuk mengetuai jawatankuasa yang akan meneliti perkara itu.

"Kita tunggu keputusan PRU13 diwartakan, selepas itu dalam tempoh 21 hari, kita boleh buat petisyen. Kita jangka boleh kemuka petisyen di 20 hingga 30 kerusi Parlimen yang dimenangi BN," katanya.

Ditanya mengenai cabaran Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan supaya 89 calon PR yang memenangi kerusi Parlimen pada pilihan raya lalu tidak angkat sumpah kerana menolak keputusan PRU13, Kit Siang berkata: "Tidak perlu hirau cabaran ini. Kita tak perlu jawab apa-apa cabaran."

**Ini semua POYO..Sumpah nak angkat tapi keputusan PRU13 tak mahu iktiraf...
HOT : KIT SIANG YAKIN DAPAT GULING KERAJAAN BN... HOT : KIT SIANG YAKIN DAPAT GULING KERAJAAN BN... Reviewed by Empayar Pemuda on 10:43 AM Rating: 5

12 comments:

  1. PR ada bertanding dlm PRU13 ke? Gila meroyan sama mcm Anwar!

    SPR kena tegas dlm hal ini. Yg haram tetap haram, dan yg pastinya PR adalah pakatan haram yg nak merampas kuasa tanpa mengikut sistem dan undang2 pilihanraya Malaysia.

    ReplyDelete
  2. bn dah berkuasa sekarang apa lagi hapuskan lah anjing keparat ni lagi2 si setan aljuburi tu secepat mungkin tak kira ngn apa cara sekali pun kalu boleh ikut nasihat tun jgn jadi lembik cam kdn tu hanya amaran je tak habis sampai la sekarang ni keparat tu naik tocang

    ReplyDelete
  3. mungkin parang terbang akan bangkit terbang lagi

    ReplyDelete
  4. Hari ini 13 Mei.....bagi mengenangkan 'jasa' babi yg bernama kit sial ni.....harap sgt2 pihak Kjaan dpt tayangkan Filem 'Tanda Putera'....Ngape la susah sgt nak buat tayangan umum utk filem tu?

    Yg jadi rasis bapak segala rasis ialah kit sial & puak2 dap la!! Yg pukimak ni tuduh mcm2 pd PM & bangsa Melayu.....ape cite...bukan rasis ke tuuu? Kimak ni adalah pencetus rasis di Msia ni..... Hebat betul taraf kit sial di Msia ni ye.... wp telah byk fitnah & kerosakan yg dilakukannya tapi masih bebas!! KELAASS KAU KIT SIAL!!! BILA LA NAK MAMPPOOOOSSSS APEK TUA YG DAH REPUT TULANG NI!!!!!

    ReplyDelete
  5. baik layan KIT KAT dari layan KIT SIAL

    ReplyDelete
  6. Yg makan babi neh mmgla di lahirkan sbg SIAL...tapi yg melayoohoodi mnjilat jubor piggy SIAL neh yg paling xguna ....gitu bangga depa dgn taktik piggy SIAL neh..mrk menganggap piggy SIAL neh umpama hero mrk...cer baca dlm blog2 mrk yg ngaku Islam tuh...

    Sedangkan kat PP PAS langsong xde suara, kat Selangor pon nyawa2 ikan xdi restui oleh DAPIg....andaikata pakatan HARAM JADAH neh dpt Malaysia PAS dapat ape??? dapat pegang Kelantan saje sdgkan kjaan pusat kafir harbi yg tadbir...so Islam macam neh ke yg PAS perjuangkan ???

    PAS mmg fool..idiot ..dumb moron @#$$%&*(#@@$$%

    ReplyDelete
  7. kita biarkan dulu mereka..kita perhatikan apa mereka nak lakukan..diam bukan bermakna tidak melawan..bila api sudah membara semua mereka akan terbakar..

    ReplyDelete
  8. INSYAALLAH KIT SIANG TAK KAN BERJAYA...YDPA PERLU ISYTIHARKAN DARURAT JIKA KEADAAN INI BERLAKU KEPADA MALAYSIA.. DAP DAN pkr PUNYA AGENDA YANG SANGAT JAHAT. SELAMATKAN NEGARA KITA DAN AGAMA KITA DARI JATUH KE TANGAN PUAK NI.....

    ReplyDelete
  9. Kesian org PAS n melayu PKR ikut laa cina DAP tu kehulu kehilir..last sekali masuk kandang BABI..

    ReplyDelete
  10. Dah mula dap nak main api..ingatla sejarah lampau 13 mei..jadi medan tempur...kita melayu jgn mudah lupa..ingatlah bahawa kuasa darurat..setelah tentera berkuasa akan lebih rumit keadaan kita..perkara2 dasyat mngkin berlaku..apakah pula nasib anak/ cucu kita klak..

    ReplyDelete
  11. Sedih kepada pas kerana Di perkudakan dap...secara x lngsung ianya juga akan d tindas...kalau dap berkuasa..janganlah d sebab seorang kaum nabi luth..nnti kita hancur..Negara tergadai

    ReplyDelete
  12. China makin berani sebab Melayu dah jadi tali barut mereka

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.