Thursday, May 16, 2013



Yang terbaru, Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X, Azran Osman-Rani sekali lagi didesak dilucutkan jawatan dan disingkirkan daripada kalangan bangsa Melayu berikutan serangan secara terbukanya terhadap akhbar Utusan Malaysia yang didakwa sebagai rasis baru-baru ini.

Menurut Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Prof. Datuk Dr. Kamarudin Kachar berkata, hukuman itu dilihat cukup setimpal buat individu lupa daratan dan buta sejarah seperti Azran sekali gus mampu menghalang komuniti Melayu daripada termakan kata-kata hasutannya.

Sekiranya terus berada di situ saya khuatir tindakan Azran mampu mengikis semangat nasionalis dalam diri lebih ramai orang Melayu yang bekerja di syarikat penerbangan tersebut...


Tak cukup dengan desakan menuntut Azran letak jawatan kerana kelantangannya menghina akhbar Melayu kini Azran perlu berdepan dengan sindiran yang pedas dan tajam rakyat Malaysia..Jom layannn...

KOMRAD ANDA,
FATIMAH ZUHRI
Selasa, 7 Mei 2013

Jawapan sindiran kepada Azran Osman-Rani @ azranosmanrani

Komrad Azran yang dikasihi,

Sebagai rakan Melayu yang membenci dirinya sendiri, izinkan saya secara rasmi mengalu-alukan anda untuk menyertai Self-Hating Malay Club (SHMC). Di SHMC, moto kami adalah 'Untuk menyekat kebebasan bersuara/penyataan pendapat oleh orang Melayu'.

Matlamat kami adalah untuk menakut-nakutkan orang Melayu dan menjadikan mereka berasa tidak selamat, rendah diri dan bersalah.

Ahli-ahli SHMC direkrut secara jemputan sahaja. Berikutan anda telah menunjukkan sikap angkuh yang amat sangat dalam twitter anda, kami merasakan bahawa anda layak untuk menyertai kelab kami yang terkenal ini.

Komrad,

Dalam hal suntikan twitter anda terhadap Utusan Malaysia, anda benar-benar betul. Bagaimana begitu berani akhbar ini menyuarakan apa yang majoriti orang Melayu sedang fikir? Tindakan itu adalah tindakan orang kufur? Sebuah akhbar sepatutnya hanya melaporkan apa yang dianggap politik sebagai betul.

Ini bermakna anda bebas untuk menulis apa sahaja yang merendah-rendah dan menjatuhkan martabat orang Melayu, tetapi tidak akan menulis apa-apa kritikan terhadap orang Cina.

Jadi apa masalahnya jika akhbar-akhbar vernakular sejak sekian lama telah menulis artikel yang lebih bersifat perkauman dan sensitif sejak lima tahun yang lalu? Kami orang Melayu yang membenci diri sendiri hanya memahami bahasa Inggeris dan bahasa Melayu. Oleh itu, kami boleh memaafkan orang Cina yang telah banyak menderita.

Saya mencadangkan agar anda berhubung dengan rakan-rakan kami daripada Anti Defamation League (ADL) dan belajar daripada mereka bagaimana mereka mendiskriminasi dan membuli orang Islam dengan cara yang sangat canggih. Komrad Tian Chua akan dapat memberi anda nombor telefon berkenaan.

Komrad,

Orang Cina telah tinggal di neraka selama hampir 60 tahun. Mereka telah didiskriminasi dan diseksa oleh orang Melayu. Orang Melayu tidak pernah melakukan apa-apa untuk faedah orang Cina!

Jangan tertipu dengan perbuatan baik orang Melayu membeli dari kedai milik orang Cina dan pasar raya walaupun terdapat kedai Melayu berdekatan - orang Melayu hanya menipu.

Juga jangan mendengar orang yang mengatakan 90 peratus daripada 10 orang terkaya di Malaysia adalah orang Cina!

Itu adalah satu pembohongan! Itu bukan orang Cina! Mereka adalah orang Melayu yang telah melakukan pembedahan plastik untuk kelihatan seperti orang Cina! Ini adalah konspirasi BN! Orang Cina tidak boleh hidup di negara ini kerana keadaannya begitu dahsyat.

Komrad,

Kita di SHMC perlu melakukan apa yang orang Cina telah buat - Buy Malays Last! Cuba lihat pendapatan purata orang Cina demi kebaikan kita semua - mereka telah menderita begitu banyak komrad! Di SHMC, kami mahu memastikan bahawa tidak ada orang Melayu yang akan mempersoalkan orang Cina lagi! Jika ada orang Melayu yang berani untuk mempersoalkan motif orang Cina, kami di SHMC akan melaporkannya kepada PDRM yang korup.

Komrad,

Saya gembira kerana syarikat anda berkongsi warna korporat yang sama dengan rakan kita di Pulau Pinang (iaitu DAP). Adalah malang bahawa anda tidak bercakap sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), jika tidak, kami boleh memberitahu komrad Kit Siang dan komrad Guan Eng mengenai anda. Anda boleh menjadi Yang Berhormat sekarang, bukannya bekerja untuk bos yang kapitalis!


Komrad,

Dari semasa ke semasa, orang mungkin bertanya mengapa anda boleh menjadi orang Melayu yang membenci diri sendiri. Pada SHMC, slogan standard kami adalah - Salahkan BN! Jika anda memakai seluar salah untuk pergi bekerja - Salahkan BN! Jika anak anda membesar menjadi anak tidak bersyukur - Salahkan BN. Jika hujan hari ini - Salahkan BN. Pada asasnya komrad, Salahkan BN untuk segala-galanya. Adakah anda faham?

Komrad,

Sila beritahu orang Melayu yang mudah terpedaya tentang kebenaran ini.

Anda tidak pernah menerima sebarang bantuan daripada syaitan Darth Vader merangkap kerajaan Saruman iaitu BN. Beritahu mereka bahawa anda berjaya belajar di Stanford kerana terdapat pokok wang ajaib di belakang rumah ibu bapa anda.

Beritahu mereka bahawa anda menjadi Naib Presiden Kanan (Dasar & Pembangunan) di BSKL yang dimiliki BN yang korup kerana anda mempunyai fikiran hebat seperti Einstein, bukan kerana seorang Melayu (bekas Pengerusi BSKL) memberi peluang kepada anda.

Anda tidak menyertai ASTRO - sebuah syarikat yang dimiliki oleh kroni Mahathir. Sebaliknya, Utusan Malaysia telah mengklon diri anda dan meletakkan klon anda di sana.

Komrad,

Sebagai kesimpulannya, sila tweet lebih banyak kenyataan yang membenci diri sendiri pada masa hadapan. Kami di SHMC mengalu-alukan tweet anda. Jangan bimbang tentang PDRM. Mereka tidak akan menangkap orang yang mengkritik dan merendah-rendahkan orang Melayu, mereka hanya akan menangkap anda jika anda membuat kenyataan sedemikian terhadap orang Cina.

Secara peribadi, saya akan mempromosi syarikat anda, Malindo Air, untuk seluruh ahli keluarga dan rakan-rakan saya. Kami di SHMC akan mula memboikot AirAsia kerana Komrad Ambiga memberitahu kami Air Asia menerbangkan warga Bangladesh ke negara ini untuk mengundi dalam PRU-13.

25 comments:

Anonymous said...

komrad...

anda juga kabarnya suka MAIN JANTAN jugak .... hahaha

Anonymous said...

Sumpah kelakar....

Anonymous said...

KOMRAD SILA BERAMBUS DARI TANAH MELAYU WAHAI KOMRAD@KEPARAT

Syaffiq Samsudin said...

APA YANG D'KATAKAN OLEH BELIAU TU MEMANG BETUL..MEMANG BETUL UTUSAN TU BERSIFAT RASIS..

Anonymous said...

BAK KATA PEPATAH,KERANA PUKUT SANTAN BINASA,KERANA MULUT BADAN BINASA!AMEK KAW...

Anonymous said...

Cai dapster guna nama melayu syaffiq shamsudin untuk support komrad Azran. Licik mainan dapsters laknat.

Anonymous said...

KOMRAD bangang..dah 56 tahun merdeka pun pakai sistem pangkat komunis..mmg hancurlah nasib ko komrad semua pasni..baghal!

Anonymous said...

mana betul nya syaffiq...buktikan, orang melayu memburukkan melayu apa bendanya, dia dapat kerja CEO tu pun sebab kerajaan BN yg didukungi Melayu, kalau tak, jadi lah macam mamat mamat lain. tak da specialnya ada kelulusan baik tapi tak de tempat nak kerja, jasa melayu pada BN banyak, jangan memperkecil kan melayu...
sampai masa nya kita lawan sesiapa yang memburukkan melayu...kita mahu Malaysia aman tiada memperkecilkan bangsa sesiapapun..

Anonymous said...

Komrad...

See you in hell,BOIKOT TETAP BOIKOT

Comrad Lim 'Syaitan' Kit Siang

azman hangjebat said...

kepala botak tul laa dio tu..nak kutuk2 pulak melayu..den gaso dio bukan melayu laa..dio nii manusia 4 alam...kojap mcm manusia,,kojap mcm kominis..kojap mcm orang hilang akal dan mcm toyol..sedarlaa diri tu skit,,dah konyang nak ganyang pulak kerjaan..melayu apo tu.tu bukan melayu tp melayat..mcm gayat..

Anonymous said...

Dia boikot utusan malaysia, kita boikot air asia.

Anonymous said...

Inilah satu contoh terbaik saorang manusia haramjadah tahap babi.Kalu aku terjumpa dgn nye wajib aku ludah dan kalau dia melawan mampos dia aku kerjakan.Sunguh biadap dan tak sedar diri mangkok ni. Kalau tak insaf juga lebeh baik pergi makan babi.Kurang ajar!!

Anonymous said...

Nak kato Cino bukan Cina koling bukan koling Melayu jauh bonar tampi negro ado iras sikiit.Muko hodoh xpe tampi janganla perangai burok yo.

Anonymous said...

Mohon pertolongan pada rakan2.Tolong bagi tau kat mana tempat/alamat aku bole jumpa mamat haramjadah ni.Dont worry. I know the law.I know what to do with this idiot. Just want to teach him a lesson.Please give me the rt place that I can meet him one by one.Moga2 perjumpaan nanti dapat meyedarkannye tentang tinggi atau rendahnye langit ciptaan Allah tu.

Anonymous said...

Tolong beri alamat atau tempat aku bole jumpa mamat ni!!

Anonymous said...

Boikot air asia??? Memang tak keluar Negara la korang!!! Duduk dalam tempurung masing-masing...HAHAHAHA

Anonymous said...

awat hang ingat Air Asia ka yang ada kat malaysia ni...bongok....

minyakpanas said...

Sarang tebuan jangan dijolok. Jangan dikejutkan harimau yg sedang tidur dan kalau takut di lambung ombak jgan berumah di tepi pantai!

Anonymous said...

hahaha pergi mampus la paper utusan tu..bapak segala perkauman,.... berita berat sebelah..berita merapu

Anonymous said...

Apa yg dikatakan utusan tu betul bahawa org mcm ngko ni umpama membunuh makbapak ngko sendiri

Anonymous said...

Hahaha lyn la paper harakah n suara keadilan yg xlaku tu.utusan pernah capai rating no.1 tapi harakah n suara keadilan capai rating akhbar paling xlaku no.1

Anonymous said...

utusan mmg pernah capai rating no 1, tp itu duluuu,dulu kerajaan mcmn?skrg mcmmn?dh x relevan skrg,thts y ramai yg boycott..

pemerhati said...

anon bangsat 11:16AM bangsat, aku tau la ko tu red bean, meh aku pijak2 bg mampos. bukan masalah utusan x releven. ia memang sentiasa releven sepanjang zaman. Cuma ramai melayu keparat yg bila dah pandai sikit terus jadi liberal. jgn bimbang..korang nak boikot korg punya pasal. yg penting nya melayu yg mmg kuat jati diri nya + silent majority akan terus mempertahankan utusan!

Anonymous said...

kalau dia boikoit utusan,utusan tak rugi. tapi kalau kte boikot air asia to,habis business air asia. tiket kapal terbang lagi mahal dari surat khabar. lagi bagus.

Anonymous said...

AKu akan beli Utusan Malaysia setiap hari, tak kira sempat atau tidak membacanya..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.