Tuesday, April 23, 2013


Seperti yang EP jangkakan..Kesudahannya..PKR juga yang untung..dan seperti biasa PAS tetap akan tunduk dan patuh pada kehendak PKR dalam pembahgian KERUSI yang menjadi masalah pada mereka...

Kalau tak silap EP..dulu bukan main garang PAS Pulau Pinang mempertahankan kerusi DUN Sngai Aceh..kononnya kerusi tersebut milik PAS dan hanya dipinjamkan pada PKR pada PRU 2008..Sekarang apa sudah jadi??

Dalam kenyataan Salleh Man sebelum ini..
Saya bawa balik mandat yang telah diputuskan oleh PAS Pusat selepas perbincangan antara tiga parti komponen Pakatan, iaitu kerusi Sungai Acheh adalah milik PAS.
“Jadi keputusan PAS adalah muktamad bahawa kami akan bertanding di Sungai Acheh dan setakat ini tiada sebarang perbincangan dengan PKR negeri kerana keputusan telah dibuat (perbincangan peringkat pusat),” katanya kepada pemberita selepas majlis pengisytiharan nama-nama calon PAS Pulau Pinang di Pejabat PAS, Pongsu Seribu, di sini malam tadi...
Kita tunggu pada hari penamaan calon, siapa yang sebenarnya menjadi calon di situ (DUN Sungai Acheh), tetapi yang penting PAS akan tetap bertanding di Sungai Acheh bagi pihak Pakatan,” katanya.
Tetapi hari ni..lain pula ceritanya..Kesian pada Yusni Mat Piah, Ketua Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang yang dipermainkan oleh pemimpin-pemimpin atasannya sendiri..

PAS Pulau Pinang akur dengan keputusan menyerahkan kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Sungai Acheh kepada PKR seperti mana yang telah diputuskan oleh PAS Pusat hari ini.

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Datuk Saleh Man berkata, memandangkan persetujuan telah dicapai oleh kepimpinan tertinggi PAS dan Pakatan Rakyat, maka semua pihak harus akur dengan keputusan tersebut.

Sehubungan itu juga katanya, jentera parti PAS dan PKR harus bergerak bersama dengan satu matlamat iaitu memastikan BN tewas pada Pilihan Raya Umum (PRU13) kali ini.

"Saya sudah jalankan tanggungjawab bersama kepimpinan PAS Negeri untuk memastikan Dun tersebut ditandingi PAS. Tetapi, ia adalah keputusan pihak tertinggi dalam PAS yang tentunya mempunyai pengetahuan yang lebih tinggi," ujarnya pada sidang media petang ini sambil menasihatkan semua pihak menerima keputusan tersebut. 

Bagaimanapun, beliau turut menyeru agar pimpinan PAS Pusat segera turun padang bagi menjernihkan kekeruhan yang berlaku dan menjelaskannya khususnya kepada jentera dan anggota parti di Dun berkenaan.

"PAS Pusat sendiri perlu datang untuk menenangkan keadaan dengan menyatukan semua pihak terutamanya kedua-dua parti gabungan PR ini agar bersama menghalakan senapang ke arah musuh, dan bukan sesama sendiri yang akhirnya membawa kerugian kepada jemaah," katanya.

Kerusi Dun Sg Acheh adalah antara tujuk kerusi menyaksikan berlakunya pertindihan calon PAS dan PKR pada hari penamaan calon kelmarin.

Pagi tadi, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang pada satu sidang media mengumumkan cadangan PAS untuk menyerahkan kerusi Dun Sg Acheh kepada PKR.

Dua lagi kerusi yang turut diserahkan kepada PKR adalah Parlimen Labuan dan Dun Panti di Johor.

**Agak-agaknya JAWATAN apa yang dijanjikan oleh Anwar pada PAS sehinggakan mereka sanggup tunduk pada kemahuan PKR walaupun terpaksa memalukan maruah dan air muka Yusni Mat Piah selaku Ketua Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang...??

36 comments:

Anonymous said...

Bukan jawatan tapi mungkin dijanjikan tak akan edarkan video video besi orang pas.

Anonymous said...

Kesian mkin lma mkn bnyk krusi pas dirmps pkr...yelh apa nk buat si anugrh thn da brsuara kot..ikot aje lh yek nk wt cmne da jd prt no 3 dlm pr....anguk

Anonymous said...

Korang tak paham ke atau memang baghal, dah tertulis kat atas tu 3 bagi kat PKR, 3 bagi kat PAS, yang 61 orang UMNO lawan calon UMNO jugak tu termasuk Timb Ketua Wanita tu apa korang nak komen??? BODOH

zumreo said...

PAS mmg parti paling BODO dlm malaysia. Kena sekeh kepala dgn DAP dn tikam oleh PKR pn masih tehegeh2 nk jilat tapak kaki. Dgn UMNO je PAS brani tnjuk samseng taik minyak. Aku mntk doa ya Tuhan cptknlh balasan kehinaan dn kejatuhan PAS!!AMINN

Anonymous said...

kalau macam ini lah....LAIN KALILAH lah ya!!!!!hahahahahaha

Anonymous said...

zumreo dan yg lain2 aku minta maaf teremosional menggunakan perkataan BODOH & Baghal..aku tarik balik dan memang tak patut tulis perkataan tu..tapi korang jgnlah tulis hujah2 yang nampak ****h tu. mcm zumreo masih dok kata PAS kena sekeh & permain dgn DAP & PKR..itu hujah low class..Reality politik masa kini adalah masing2 memperjuangkan persamaan manifesto dan bukan lagi perkauman, sebab tu UMNO pun bnyk berkompromi dengan MIC yg tak ada tempat majoriti pun, mcm Sg Siput & Ulu Selangaor majoriti orang Melayu, tak kan nak kata Najib kena picit telur oleh MIC..PAS pun any time akan cabut kalau DAP & PKR melanggar manifesto bersama PR..

Anonymous said...

Aku pengundi PAS, lepas satu petunjuk PKR dah naik tocang merampas kerusi untuk PAS , aku beralih angin dengan mengundi BN kali ni..walaupun aku tak suka BN demi Islam aku nekad undi BN kali ni..

Anonymous said...

Bilik operasi PAS telah ditutup sejak semalam, arahan tak rasmi yg diterima agar memboikot kempen yg dijalankan oleh PKR di seluruh kawasan parlimen Nibong Tebal.......Bekas calon PAS dan jentera telah pulang ke Bukit Mertajam bagi membantu kempen di sekitar Bukit Mertajam dan Permatang Pauh......sms yg diterima semalam..

Anonymous said...

Tu calon bebas bodoh bahlol lg baral.....pas tangding dan pkr tanding d twmpat sama....bukan pas n pkr dok dalam pr(penipu rakyat) g blajar dulu si bodoh

Anonymous said...

epik failure #1 UMNO adalah bila Kamalia Ibrahim tak tercalon... tanpa perlu telur, beliau meletakkan semua jawatan dan keluar dari UMNO. (Najib kata dicalonkan DUN Bukit Chandan, tapi dinafikan Kamalia, siapa menipu?)

Epik failure #2 UMNO adalah Zulkifli Nordin menjadi calon untuk Shah Alam selepas menghina Hindu dan Keling - Arahan siapa tu? Dr M atau Najib?

Epik failure #3 UMNO adalah bila calon Pasir MAs TIDAK menyerahkan borang pencalonan walaupun dah berada di pusat penamaan calon. - Arahan siapa tu? Dr M ke Najib?

Epik failur #4 UMNO adalah seramai 61 ahli parti dipecat.

failure factor - Najib sebagai Presiden UMNO yang gagal mencari winable candidate kerana tak ada telur.

Biggest Failure UMNO adalah NAJIB SEBAGAI PRESIDEN



kalau setakat nak komen yusni mat piah, baik toksah sebab kain sendiri dah besar terkoyak



wakakakakakkakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakkakakakakakakakakakakakk
mesti dah menyesal dengan entri ni

Anonymous said...

anon 9,57

kau nak beralih ke BN? dengan alasan lembab kau tu?

Gini jer lah aku nak cakap, ADA WA KESAH LU NAK UNDI SIAPA?

Wa rasa kalau satu famili lu boleh lu tarbiyah suruh pangkah BN pun wa tak kisah.

Sebab wa rasa lu memang lembab dengan alasan lembab lu.

Untuk lu: Teruskan memangkah BN demi ISLAM ikut lu nyer faham


wakakakkakakakakakakakkakakakakakakakakkakakakakak
Selamat bergelar MACAI UMNGOK
Syarat wajib ahli UMNO : Mesti suka prono

wakakakkakakakakakakakakkakakakakakakkakakakakakak

Anonymous said...

1 prti tp tndg 2 kmponen kn nmpk brckrn tu...tp nk wt cmnne an yg lmah trpksa ar mngalh...yelh tlak ansur tu kn bgs. Ye x pas

Anonymous said...

anon1217

tu kes suah settle kan?

Lu nak kecoh2 apahal?

61 ahli UMNGOK tu langsung tak bertolak ansur dan biadap pada Presiden Tarak Tulur Najis ops Najib.


Lu baca betul-betul epik failure #1 bro.....
Kamalia tu bukan sebarangan, Naib Ketua Wanita UMNGOK tu........... tak nak tanya dia ke, Datuk tak boleh ke bertolak ansur sikit?


wakakakakakakakakakkakakakakakakakakkakakakakkaka

semakin rabak kain UMNGOK yang terkoyak


bertolak ansur sikitlah Datuk, tak boleh ke?
wakakakakakakakakakkakakakakakakakakakakakak

BTW: Kamalia hanya meletak jawatan dan keluar dari UMNO SELEPAS beliau diterima sebagai calon. Itu namanya UMNO VS UMNGOK. tak gitu???

wakakakakkakakakakakakakakakakakakkakakakakaka

Anonymous said...

Oh ya.....

atas kesetiaan semangat setiakawan BN, MCA rela melepaskan kerusi Wangsa Maju dan Gelang Patah.

Lanjutan dari semangat setiakawan yang tinggi, MCA dah boikot kempen untuk Parlimen Wangsa Maju.

Itulah semangat setiakawan yang hebat pernah ditunjukkan oleh komponen BN




wakakakkakakakakakakakakakakkakakakakakkakakakak
Biar putih mata, jangan putih taik cicak..dapat bau jer nanti..

Anonymous said...

Tak nak komen pasal calon Seri Setia?

lagi panjang ceritanya

makin terbarak kain UMNGOK nanti

makin terserlah Syaitan Yang Dikenali

Setiap Jumaat kan dah diberitahu: Wahai kaum muslimin. Bertakwalah kamu kepada Allah dan taatilah Rasul dan Ulil Amir (mereka yang berkuasa dari kalangan kamu)....
ada jugak yang masih nak menentang Presiden Parti..............................



wakakakakkakakakaakakakakkakakakakkaakakkakakaka
ala ala latok
ala ala latok
tolong kerusi jangan rebut-rebut

Anonymous said...

memang kompem apa aku cakap:

syarat wajib ahli UMNO : Mesti suka porno

Kat blog ni pun dah jadi blog porno. Tak payah susah-susah nak ke Playboy. Bahasa Melayu lagi. Tak payah terjemahan.

Bro,
berapa banyak dosa lu nak tanggung siar ni video?
Solat lu boleh ke cover dosa mata-mata yang menonton?
Lu hebat bro, menjana dosa disetiap saat.

wa caya sama lu



wakakakakkakakakakkakakakakakakkakakakakakakakka
apsal tak khabaq awai-awai, boleh aku tarbiyah tentang dosa pahala. Kenal lah sikit hukum. Jangan muflis di sana.


Anonymous said...

Org tmk cmtu ar jd nyer...dr tkm blkg kn lbh bgs jd clon bebs...da kye nk lg kya...xde kra pgkt pnya kiant prti pst kne tndg..cnth burk tu. Jgn lk pr kutip org2 nih nt ye...tp k la nmpk bn tgs thdp ahli yg lggr pratrn..dr tndg sme sndri nmpk sngt yg xbrdye trpksa mnglh..yelh knponen yg xde kpntngn kot?. X tau la

Anonymous said...

Cm ckp prti sndr jew...

Anonymous said...

Syart wjb ahli pr lak msti plkn prno n klo bolh msuk mjlh jpn...

Anonymous said...

Dengan bangga dan megahnya komen penyokong2 dan penggadai kalimah Allah, Laknat dari Allah akan tiba untuk puak2 kamu. Nauzubillah..

Anonymous said...

aku tak jadi nak undi PAS, aku akan buang undi ke BN..cai pakatan gi mam.... lah...wakakakaka

DAP pun tak jadi di tarbiyahkan lagi mau bising ka?.puiii

Anonymous said...

anon12:47 bangka tua..patot duduk kat zoo..dah 50 tahun DAP tak berjaya ditarbiyahkan..kahkahkah

Anonymous said...

Anon 12.47pm.. kcian aku tgok lu ni... lum mngundi lg dh jtuh gler babi... klu klh nti mau hari2 kjor babi... muahahahaha...

Anonymous said...

UMNO memang banggang...goblok...ethan....biol...sewel...gila..

Anonymous said...

Kalau dah UMNO tak bagus, jangan jadi melayu. Kalau BN tak pandai meneraju kerajaan, pergi dok Negara lain. Tu lah dulu suruh belajar sejarah lari sekolah, kan dah tak tau.

Anonymous said...

Ape yg jtuh nyer bro...ce cite?

Anonymous said...

61 orang ahli umno yang keluar dari parti umno itu adalah masaalah dalaman umno itu sendiri.bukan masaalah parti umno dengan parti2 komponen BN yang lain.tetapi masaalah yang berlaku disungai aceh adalah masaalah PR iaitu antara parti dengan parti[;pas dengan pkr].lagi satu telur tak ada kena mengena dengan politik.dari itu janganlah cuba nak memperbodoh bodohkan RAKYAT MALAYSIA.

Anonymous said...

Sistem dua parti yg orang2 muda dok laungkan tu mungkin boleh ujud SEKIRANYA:

1) PR memang pakatan yang berdaftar secara sah seperti BN;

2) Ada sorang aje Pengerusi yakni ketua pakatan tu... bukan tiga atau empat atau...?

3) Pemimpin2 nya tiada masalah moral yang jelas... bukan setakat tuduh tanpa bukti fizikal (hearsay)

hmmm....

Anonymous said...

ORG PKR&PAS XPYH POYO SGT. AWOK ANGKAT PEMIMPIN YG BONGGOK HANGPA DAPAT LA HABUAN YG BODOH. PEMIMPIN YG HANGPA PUJA TU DOK KATA ORE YG BODOH DOK PILIH AKU JUGAK SETELAH diPERBODOHKAN MEREKA JADI JGN NAK SALAHKAN ORE LAIN. MEME ORG PKR&PAS BODOH SEMUA SEBELUM GE13 JGN NAK TUNJUK LANGAK KATA HANGPA ORE PKr&PAS PANDAI DKT NEGERI ORE. PADAN MUKA HANGPA. TP AKU SEDIHLA..

Anonymous said...

silalah keluar..kami pun tak ingin pemimpin macam ni

Anonymous said...

pekerja diperlukan

1. PENJUAL PIL KUDA
2. PENEBAR ROTI CANAI SPENDER.
3. BODYGUARD AMOI/CHINA DOLL

jangan mare.......

Anonymous said...

stopa spenda ttp di hati

Anonymous said...

org umno ni bodo dah tukar jadi budu,, yusni mat piah ni datuk ke,, tak la ..aku org pas pun dok kenal dia,,,pun

KAK PEAH said...

PAS dipimpin oleh para ulamak yg muktabar....benar mereka diajar diMesir, Saudia, jordan dll negara yg konon kuatnya agama islam ...serta pelbagai jurusan pengajiannya sprt tauhid, fekah, usuludin, wahyu dll.......tetapi kenapa pekara asa islam dipermaikan...???
1.Bila berkata dia berbohong...
2.Bila berjanji tidak ditepati....
3.Bila diamanah kan dirosakkan .......

Bukankah ini asal seorang islam bercirikan MUNAFIK...!!!!

KAK PEAH said...

Jika PAS dipimpin para ulamak....
1.Kenapa menfitnah orang lain
2.Kenapa membuka aib orang lain....
Apakah krn nik aziz dan hadi tu berkata islam memperbolehkan.....Ye ke....? Dlm hadis soheh atau dlm hadis palsu....dalam quran ....?? Surah mana....????
Atau dlm teori syiah sprtmana aishah r.a difitnah atau anakanda ali r.a. yg dibunuh dipadang karbala.....???

KAK PEAH said...

Lihat keimanan yg ampuh dari imam ahmad....guru iman ghazali yg membawa mahzab shafie.....beliau dipotong tangan , dipenjara dan ahkirnya wafat dlm penjara kerana apa...??
Beliau menolak jawatan mufti merangkap iman besar yg diberikan kepadanya......

Lihat berapa ramai yg mengejar jawatan dan mensucikan harta yg haram dgn cara pergi kpd PAS.....sprt muhamad taib.....dan rasionalnya benarkah PAS itu shumur dari bala dan benarkah allah akan menerima doa PAS....???

Lihat dosa md sabu, adun selinsing, serta su mustafa ali....org islam mestilah mengaku...andainya dia takut pada mati dqn allahnya

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.