Friday, April 12, 2013



Setiausaha Agung, Datuk Saifuddin Nasution Ismail memaklumkan, KEADILAN menerima maklumat ‘ugutan serius’ terhadap keselamatan Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“KEADILAN terima maklumat yang sangat membimbangkan, iaitu ancaman keselamatan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim,” katanya pada sidang media di ibu pejabat parti, semalam.

Justeru katanya, pertemuan langsung dengan Ketua Polis Negara (KPN) perlu disegera untuk mendedahkan identiti dan sumber maklumat tersebut.

“Kami menilai info ini sebagai satu perkara serius. Maklumat mengenai potensi ancaman tak boleh dipandang ringan.

“Kita akan maklum (kepada media) bila KPN sedia bertemu. Sebab itu saya memilih untuk menulis sekali lagi untuk (pertemuan) pada bila-bila masa (mengikut) kelapangan Tan Seri (Ismail Omar),” kata Saifuddin.

Ditanya pemberita mengapa laporan polis tidak dibuat, Saifuddin menjelaskan KEADILAN berpengalaman membuat puluhan laporan polis beserta bukti. Namun sehingga kini tiada sebarang tindakan diambil terhadap penyerang dan provokator.

Tambahnya, surat permohonan pertemuan dibuat sejak 13 Mac, tetapi masih tidak dibalas.

“Kena terus jumpa langsung, hanya dengan KPN yang boleh,” kata Saifuddin sambil memberi jaminan akan mendedahkan jenis ancaman dan butirannya selepas pertemuan dengan Ismail. – SDQ

**Sebijik macam dalam skrip kan..Kali ni Anwar nak lari ke kedutaan mana pulak?? 5 tahun bergerak ke hulu ke hilir tak sebarang masalah keselamatan..sampai basnya diserang dengan cat dan batu pun dia redah juga..tiba-tiba..bila pilihanraya dah dekat..mereka terima maklumat bahawa nyawa Anwar dalam bahaya...Macam haram jadah...




36 comments:

Anonymous said...

Pergi mamposlah dengan Anwar ni...

Anonymous said...

Drama Mega bermula

Cencaluk said...

Tu yang akuntak faham selama ini tengah malam pun dia redah kuala lumpur semata-mata nak terkam burit tak lak dia takut ni baru ada ugutan AJA dia mengelabahbmacam dah ada pistol kat batang hidung dia.


Itulah yang dikatakan oleh tian cuah SENDIWARA KUAT MAA......

omaly said...

Yg nak bunuh pak aljubs tu sebenarnya kuman AIDS dah meresap kat seluruh badan dia, takot nanti mati kerana AIDS n malu, tuduh la org ugut dia

Anonymous said...

Drama lagi. Nak belas kesihan la tu.

Anonymous said...

fitnah besar dajjal tlh bermula..btul lah kata YB ZUL...puak ini akn reka2 citer Dr puak mrka sndiri..nt akhirnya org lain yg akn dituduh..rakyat bkn bodoh mcm pnyokong tegar kau Anwr...bersedia utk nyah Dr politik hmpas gas...ini Kali lah kasi kqw kaw nyah puak pkatan ni...

Anonymous said...

sebijik macam zulnordin cerita....ade bn heran....ada 13 perkara lagi kan aljuboqri akan buat...kita tunggu sat tak lama dah...

land sir said...

kehh kehh kehh...

beria ia sungguh nak minta PDRM selamatkan dia, yang sebelum ni, PDRM jugaklah yang dihina mereka.

macam gampang nakharommmmmmmm...

ha hah hah hanjenggggggg

Anonymous said...

si pudin ni menipu je keje ko ek...sial betul la dia ni...puiiii!!!

Anonymous said...

Yeahhh...drama oMEGA dah bermula....jap g nnt mst ada yg kene tembak...dan yg penting UMNO/BN la yg akan di salahkn....

Dajjal dan tentera2 sial dia sedang mengatur gerakan....

kembalakenterprise said...

Ini semua helah nak cari publisiti murahan. Bila kata diugut dan buat laporan minta pihak polis sentiasa kawal 24 kemana dia pergi nanti barulah glamornya dia.

Anonymous said...

dah start drama sedih,,,macam tahun 98 dulu la ni

Anonymous said...

Mari kita tengok siapa yang kena..! Drama mula bermula..

3 2 1 Action!!!

Cakap...Cakap... Aku Bilang Cakap.....!!

HEHEHEHEHE..

Anonymous said...

Dah berapa kali dah ugutan, bila adanya masalah.. terhadap dia ... keluarkan kenyataan ini.. dah mak dah... saja nak tarik perhatian...

Anonymous said...

dah pakai 4 ka 5 orang boy guard ... terlatih pulak tu ...
masih ada orang nak bunuh nwar berahi ...
dah dikutuk polis sebagai anjing umno ...
masih mahu jumpa polis minta tolong ...
nanti kalau anjing tu gigit nwar macam tiang cuar gigit polis ... cam na pulak ... tak takut ka ...

Anonymous said...

Pintu kedutaan Turki sentiasa terbuka buat Bang Non.

Anonymous said...

tak da sapa yang hingin nak kotorkan tangan sentuh anwar. tak berbaloi satu sen pun. kalau dia nak bunuh orang aku percaya

Anonymous said...

Kalau mengikut script yg pernah kita baca kt blogspot mana ntah inilah rancangan yg depa dah aturkan. Serupa pulak dgn rancangan zionist 911 yg mereka sudah rancangkan 10 tahun sebelum perlaksanaannya pada 2001.

Anonymous said...

Kalau dia mati ada ku kesah,pengacau.. sampah.

Anonymous said...

betul la....nyawa politik nya nak bungkus....

Anonymous said...

nyawa dia takde value pun..di bayangi saka agaknya..

Anonymous said...

dari segi psikologinya nak tarik attention supaya dikasihani, jadi dapatlah undi kasihan nanti.......paham sgt dah......

Anonymous said...

politically memang dah nyawa2 ikan.

Anonymous said...

hahahahaha...taktik orang yg nak kalah...hahahahahaha....

Anonymous said...

skrip lama daaa.....pergi mampos anwar aljuburi. amin.

Anonymous said...

Baca blog AIDC tentang nyawa ai dlm bahaya. Ini termasuk dlm agenda DAP. Lepas ni konon ada cubaan utk menembak ai dan keluarga nye supaya dpt simpati rakyat. Kita org melayu mesti bersatu..kita yg dlm bahaya.

Anonymous said...

Kelakar

Anonymous said...

Last2 PDRM juga yer tak? Hehehe

Anonymous said...

check balik "kejutan2 pembangkang menjelang PRU13" yg dibocorkan oleh yb zulkifli nordin. Itu dlm senarai yg ke-2 tu. yg pertama dah berlaku dah.

apa lagi Raja Goyang nak buat, dah tinggal nyawa2 ikan aje dlm politik pun. lepas prU13 ni pemimpin PKR berperang sabil sama sendirilah ...

Anonymous said...

Org yg menolak hudud dpt 3 sijil ( kafir, fasiq, zalim ) amalan puak2 memang tak terpakai. Cakap diorang ni pun takleh pakai, fatwa puak2 ni takleh pakai. Sape mereka ini? Jwb la sendiri

Anonymous said...

Apa nuar nak takut, kena arsenik pun tak mati-mati, inikan pulak ugutan, boleh tiup je.... tak perlu bising. Dah tentu umno yang buat, takkan DaPas yang buat.

Anonymous said...

anwar kat mana? sulu? lahad datu? mungkin lah kalau dia kat sana sebab orang orang raja kiram memang tunggu dia sbb janji dia belum ditepati. Janji apa? janji tanya sama najib dan sekarang orang sulu dah nyanyi tanya sama bang auwww war saper cium ketiak. Berhenti henti lah berlakon drama king ni. Takut satu hari nanti tiada pentas untuk dia berlakon di depan Rabbul Jalil baru dia tau.......

Anonymous said...

Ramai yg ditangkap di lahad datu org2 bn, ni yg aku pening ni. Takde pulak pkr @ pas. Aku nak pangkah bn pun dh naik ragu2 ni. Kalau dpn rabbul jalil tak tau la. Syariat pun tak buat tak brani eden nak cakap. Kena minta harus sini la cover.

Anonymous said...

AI sebenarnya takut video papagomo tu ditayangkan. Takut video yg blog raja goyang kluar, takut video samsidar hisap icecream kluar...video kat thailand lagi. Apa tunggu lagi kluarkan jelah..puak pembangkang bukannya percaya nanti pun...

ibnu sahdan said...

Aku yg menyembah Allah pun ngko cakap kafir oleh itu apa yg ngko sembah?ngko jawab la sendiri apa yg ngko sembah.hukum hudud tiada dalam rukun sah sembahyang.penyebar bida'ah la ngko ni.

Anonymous said...

Tektik terdesak macam keracunan arsenik dan sakit belakang dh bermula,memang auta le,adakah ini talian hayat akhir NUAR untuk tagih simpati?
BIJAK LE PKR ni cipta isu,tapi raayat x terpengaruh pun,kita ada pasukan POLIS yang cekap kalau PKR buat lapuran POLIS dalam kes ni,
JANGAN GUNA LE MODAL BASI NAK TAGIH SIMPATI RAAYAT!
Walau pundalam gelap Gulita,suara bohong mu tetap ku kenalllllllllllllllllllllllll.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.