Sunday, April 21, 2013



Chegubard VS Yusni Mat Piah..PAS dan PKR telah menamakan calon masing-masing untuk bertanding dalam kerusi yang sama walaupun kedua-dua parti tersebut duduk didalam satu pakatan...Chegu Bard kata dia telah diamanahkan untuk mewakili PKR untuk DUN N21 Sg Acheh dan perkara ini telah diputuskan oleh Majlis Presiden yang diwakili oleh Dr Wan Azizah, TG Haji Hadi dan Lim Kit Siang..

Manakala Salleh Man pula selaku Persuruhjaya PAS Negeri telah menamakan Yusni Mat Piah sebagai calon PAS setelah mendapat persetujuan Pimpinan PAS Pusat ..Salleh Man mendakwa PKR telah bersetuju untuk menyerahkan balik kerusi tersebut pada PAS setelah dipinjamkan pada tahun PRU 2008..

Alasan yang diberikan oleh PKR ialah..dalam perbincangan terakhir diantara PAS dan PKR.. calon PKR sebulah suara telah dipilih mewakili PR di kerusi DUN Sungai Acheh dan Mustafa Ali a.k.a Stopa Ali selaku Setiausaha Agong PAS telah memberi jaminan tiada perebutan akan berlaku di kerusi tersebut berikutan PKR telah menyerah kerusi parlimen Labuan untuk ditandingi oleh PAS...

Namun jaminan tersebut hanya indah khabar dari rupa..Pemuda PAS P.Pinang dikatakan telah melanggar arahan pusat untuk terus bertanding.. Berikutan dengan perebutan ini, semalam satu kejadian yang sangat memalukan diantara PAS dan PKR telah berlaku semasa proses penamaan calon di DUN Sungai Aceh...

Diberitakan Chegubard dengan sengaja telah dihalang masuk oleh rantaian unit amal dan pemuda PAS pada hari tersebut... Bukan itu saja..CheguBard juga telah ditampar oleh pemuda PAS dan anak isterinya telah ditolak oleh pemuda PAS di depan pusat penamaan calon dalam usaha PAS memberi tekanan dan halangan kepada CheguBard menghantar borang pencalonan. 

Apa yang diberitahu ramai saksi yang melihat kejadian ini yang memalukan ini..Tidak cukup dengan HALANG, TOLAK dan TAMPAR oleh pemuda dan Unit Amal PAS..CheguBard telah difitnah pula semasa berada didalam dewan pencalonan...

Timbul pula berita mengatakan CheguBard akan bertanding sebagai calon bebas, dan juga kononnya CheguBard akan tarik diri selepas itu. Ini rentetan serangan psywar yang dilancarkan sejak awal yang mempersoal IC Chegubard dan asal usulnya. Taktik kotor oleh pemuda PAS ini dilakukan untuk memburukkan reputasi Chegubard, Mereka cuba memperlihatkan kedudukan Chegubard tidak tetap pendirian sedangkan ia tidak berlaku sedemikian...

.... Bagi EP adegan HALANG, TOLAK, TAMPAR dan BURUK tak menarik kerana itu memang kerja PUAK_PUAK PAS sejak dari dulu lagi..Apa yang menarik ialah bila semalam dalam ceramahnya di Nibong Tebal, Anwar menyatakan sokongan secara terbuka kepada CheguBard untuk bertanding di DUN Sungan Aceh... 

Kesian Yusni Mat Piah..Apa la nasibnya selepas ini?? Adakah pemimpin-pemimpin PAS akan tunduk dengan kemahuan Anwar?? Sama-sama kita nantikan..


7 comments:

Anak Lenggong said...

Laa..kesiannya dulu ko dengan geng mahasiswa ko jugak yang kata kumpulan ko dengan melayu PAS perangai sangat la elok..cuma yang berlagak samseng adalah bebudak UMNO.... mana pegi nya samseng ko Bard oii..tunjukkan laa..orang sombang dah tendang..pi tempat orang pulak pastu ekau nak tunjuk samseng ko..silap laa..bai..bukan ko tak tau melayu PAS sama jugak dengan melayu PKR merupakan samseng jalanan..cuma ekau dan geng ko saja dulunya menafikan..ambik koo

Anonymous said...

Balasan kepada mereka yg berkawan dgn syaiton.. Dulu ko org kenakan polis. Hari ini Allah balas balik perbuatan ko dari kalangan org2 ko sendiri.

Skrg ko baru tahu hati hitam puak2 PAS yg sememangnya jahil ttg agama. Hanya ckp dan belagak mcm org islam yg warak, tetapi mereka itu sebenarnya munafik..

Anonymous said...

Pas ni parti khinat mengianat, pulau memulau, fitnah memfitnah, maki memaki, asut mengasut tutuh menutuh itulah kerja parti mereka, pemimpin mereka tidak ada kualiti lansung, pengelaman dikampung aku dengan puak pas ni, bila dah habis khianat,pulau, fitnah, maki hamun, asut pada UMNO, lepas tu sama2 mereka pula bertelagah jadi dua puak pas bersih dan pas tak bersih. Sebiji macam yang mereka lakukan pada UMNO. Amekaw> Allah bayar tunai. PUAK AJARAN SESAT.

Anonymous said...

kesian sibangang-bangang pelax umno dok buat cerita,,,kah kah kahkah,,hampa buatlah cerita calon hampa tuuu,,,

Anonymous said...

Terima saja la bro.. Org2 PR gila kuasa saja.. Pi mampuih dgn rakyat.. Sembang deraih saja.. Mcm haramjadah..

Anonymous said...

Tahniah bardigol, undi untuk fuckatan akan terbahagi dua di sungai acheh. Nak mimpi dapat title YB tunggu la lagi 5 tahun kot, itupun kalau ko terhegeh-hegeh nak mintak jadi calon UMNO akan datang la. Tapi kene la pandai berlakon dulu... bukan tak kenal perangai huduh ko tu. Kuat berlakon depan orang je...

Anonymous said...

BALASAN ALLAH TAALA CASHHHH!! PADAN MUKA PAKATAN JAHANAM! 'tahniah' pd UNIT ANJING AMAL PAS (gangster berkopiah)

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.