Thursday, April 4, 2013


**EP harap ahli ahli UMNO dapat maafkan Nik Aziz dengan  fatwa songsangnya ini kerana apa yang EP pasti hati ahli ahli UMNO lebih mulia berbanding hati Nik Aziz..dan apa yang paling penting kita perlu yakin bahawa Nik Aziz bukan untuk menilai semua amalan kita di dunia ini..itu kerja Allah..

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terus-menerus mencetuskan kontroversi melalui fatwa-fatwa beliau terhadap keislaman orang UMNO termasuk sebelum ini mendakwa UMNO murtad kerana menolak Islam.

Malam tadi, Nik Aziz mendakwa sembahyang orang UMNO tidak memberi sebarang pahala kerana parti itu telah menolak dasar Islam.

Dalam masa sama, Nik Aziz turut mendakwa UMNO telah menolak Allah SWT kerana selama ini mengamalkan dasar kebangsaan dengan menolak dasar Islam dalam pemerintahan.

"UMNO tolak Islam, tolak Islam maknanya tolak Allah dan kalau sembahyang tokleh (tidak boleh) pahala, boleh pahala gapo (apa) kalau tolak Islam.

"Kalau orang Pas tolak Islam pun tokleh pahala, orang Pas kalau riak tokleh pahala dan kalau kedekut pun tidak boleh pahala.

"Kalau nak boleh pahala ikhlas ini bukan senang, hendak boleh pahala ikhlas lagu mano (bagaimana) kalau tolak Islam, Allah yang bawak turun Islam kepada Nabi Muhammad SAW tiba-tiba UMNO tolak ambil kebangsaan, nak boleh gena (macam mana) pahala kat orang tolak Islam," katanya ketika berceramah di Kampung Jambu di sini malam tadi.

Kira-kira 500 orang yang rata-ratanya terdiri daripada penyokong tegar Pas menghadiri ceramah berkenaan.

Pada 17 November tahun lalu pada sidang akhbar sempena Muktamar Tahunan Pas Ke-58 di Kota Bharu Nik Aziz mendakwa UMNO merupakan sebuah parti yang murtad kerana menolak dan memperlekehkan Islam dalam dasar parti itu.

Nik Aziz dalam nada tegas kemudian turut melontarkan persoalan sama ada parti itu kini menganut agama Kristian, Buddha atau pun sebuah parti politik yang tidak mempunyai agama.

Pas sebelum itu menerusi adik Nik Abdul Aziz, Nik Razi Nik Mat turut mendoakan supaya Allah SWT menjahanamkan UMNO dan BN dalam majlis solat hajat di Stadium Muhamad Ke-IV sempena Muktamar Tahunan Pas itu.

Dalam pada itu, Nik Aziz semasa ceramahnya itu kemudian menyeru agar rakyat di Kelantan supaya memberi undi kepada Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 ini.

"Hambo (saya) pesan pada suma rakyat baik Pas lebih-lebih lagi UMNO, tolong undi Pas... demo (kamu) hendak UMNO, UMNO lah, tapi beri kertas undi, undi Pas.

"UMNO bagi duit ambil, bagi gula kacau, bagi kain pakai,bagi lembu sembelih tetapi apabila bagi kertas undi, pangkah Pas, kita nak ajar dia (UMNO)," katanya. - UTUSAN ONLINE

18 comments:

Anonymous said...

blog fitnah je lebih..

Abang Paya said...

pok nicky ni dah kafir...tu yg bleh buat suka hati mak bapak dia......

Abang Paya said...

contoh terbaik umat islam yg syirik...pok nicky.....

Anonymous said...

Dari dulu lagi aku dah kata nik aziz ni dah jadi macam firaun...boleh pula tentukan seseorang tu boleh masuk syurga ke neraka....boleh diampunkan dosa olehnya, dan last2 tahu pula siapa yang buat perkara baik ada pahala ke tak.....dah mabuk ke apa????

Anonymous said...

bagi penganut agama syiah wilayah atau pemerentahan adalah salah satu rukun islam. wilayah atau pemerentahan lebih utama dari semua rukun islam yang lain. bagi penganut agama syiah rukun islam yang lain adalah kurang penting. begitu jugalah dengan agama pas yang telah menerima fahaman syiah iaitu pemerentahan adalah utama melebihi keutamaan rukun islam yang lain. oleh itu menunaikan fardu haji menjadi tidak wajib kerana undi untuk dapat tampuk wilayah atau pemerentahan adalah lebih utama. dengan itu janganlah kita hairan mendengar fatwa dari pok nik yang menyatakan fardu haji tidak utama. bahkan dia telah memberi jaminan kepada nwar berahi, bahawa nwar berahi adalah ahli surga hanya kerana nwar berahi melawan umno ... dan memberi peluang kepada agama pas untuk menjadi pemerentah di malaysia ini. setahu saya nwar berahi tidak pernah menunaikan haji atau umrah ... sedangkan nwar berahi adalah termasuk ke dalam golongan yang wajib menunaikan haji atau umrah kerana kemampuannya yang luarbiasa itu dari segi ekonomi dan kesihatan ... sedangkan dalam hadis nabi jelas menyatakan bahawa sesiapa yang mampu untuk menunaikan haji tetapi dia tidak pergi menunaikan haji maka matinya seperti mati nasrani atau yahudi ... yang mana tempatnya adalah di dalam neraka ... tetapi kenapa pok nik berani memberi jaminan bahawa nwar berahi adalah ahli surga ... jwapannya pas agama baru yang menerima fahaman syiah sebagai landasan perjuangan mereka ...

Anonymous said...

Nike asis sudah gila kah apa ni. Saya ni dulu kristian dan sudah memeluk agama Islam. Setahu saya dlm Islam kita diajar untuk berbaik bukan menghina atau mengutuk taoi Nike Asis ini mcm lain jah ajaran ni mcm sesat di Kota Bharu.

Malaysian Cybertrooper said...

Pok Nicky = PAS = Parti Ajaran Songsang

http://mycybertrooper.net.ms/

Anonymous said...

si-tua gila yg kecewa.

Anonymous said...

maafkanlah nik aziz krn dia CETEK ILMU AGAMA ISLAM. yg dia paling pakar ialah dlm ILMU POLITIK MENGGUNAKAN ISLAM utk mencapai hajat bersifat duniawi saja, nak rasa duduk bertahta di Putrajaya.

apa yg dia cakap dan fatwakan selama ini hanyalah LUAHAN KEKECEWAAN seorg ahli politik yg TIDAK PERNAH dapat pengiktirafan majoriti rakyat baik sbg seorg pemimpin apatah lagi sbg seorg ulamak, hanya AKU-AKU SENDIRI saja disamping sokongan penyokong2 yg telah dijanjikan dgn bulan bintang cekerawala, pahala dan syurga.

krn itu juga demi mencapai cita2nya sblm 'padam' dia sanggup menerima bantuan syaitan, DAP sbg syaitan nyata, dan syaitan tak nampak utk membisikkan segala jenis fatwa2 songsang dan menjadikannya seorg yg sombong, riak dan takabur. kesian dia ...

Jokiden NS said...

Dulu kini dan selamanya itulah ayat dia UMNO tolah Islam. hujah dia sebab amik kebangsaan. Kebangsaan itu bukannya agama. Islam itu agama. habis yg puak PAS amalkan Assobiyyah tersebut???

Sejak dulu dia ni tidak dapat membezakan agama dengan kebangsaan. malanglah nasib dia ni.

RashidAli said...

jenama babi tahap gaban...senang2 menidakkan kemakbulan amalan dan doa umat islam lain. rasanya sesuai jugak 2.5 bilion umat islam seluruh dunia datang ke pulau melaka dan ludah muka si pandir ni sebab kata solat depa tak sah sedangkan hari2 kita berdoa supaya amalan baik kita diterima Allah swt. apa lu ingat Allah lu punya ke apa suka2 sedap mulut saja. makin hari muntah hijau ku makin pekat...rasa jelak dan muyag makin berderum.

Anonymous said...

Pok Nik nie.. hati perut siam tk mustahilah tak sekufu dgn melayu cuba tanya org kelantan bangsa apa negara apa? pasti jawab dgn bangga SIAM.. agung2kan siam mkn pon beras siam seludup lak tu. sampai kiamat org kelantan tak mengaku sebagai org melayu sebab darah siam.. cuba semak sejarah. serah jer kelantan pd keturunan munafik nih usah direbut2 depa nk buat pa lantakla tkyah buang duit kasi maju tak hasil mana pon esok2 dh maju ada plak keturunan sultan siam nk tuntut jd pengganas tentera sultan siam.. apa cerita? Dah muak tengok gelagat golongan nih.. suka pd pecah belah cerita pasal ugama mcm dia jer ulama dlm alam dunia nih.. PTTHUIHHHHH!!!

Anonymous said...

Dia ni diwujudkan sebagai ujian kpd kita...berhati-hati dgn org yg menginginkan perpecahan sesama islam

Anonymous said...

Nyanyok !!!!!!!!

Anonymous said...

Kesian lah ambo, pangkah lah Pah (pas).

Anonymous said...

menate babi ni...ptuihhhhhh

ibnusahdan said...

"Yang aku takuti terhadap umatku ialah pemimpin-pemimpin yang menyesatkan"[H.R:Abu Dawud]
"celaka atas umatku dari ulama yang buruk"[H.R:Al Hakim]
"barangsiapa dimintai fatwa sedang dia tidak mengerti maka dosanya adalah atas orang yang memberi fatwa"[H.R:Ahmad]
"orang yang paling pedih siksaannya pada hari kiamat ialah seorang a'lim yang Allah menjadikan ilmunya tidak bermanfaat"[H.R:Al Baihaqi]

minyakpanas said...

Puak puak DAP yg sokong PAS berapa PAHALA nik aziz nak bagi dan SYURGA mana nik aziz nak masukkan?

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.