Monday, April 15, 2013


Mari kita ingat pasal DP Vijandran, Tan Sri Rahim Thamby Chik, S. Assamaley, Tan Sri Abu Hassan Omar dan Chua Soi Lek.

Siapa mereka? Mereka semua dikaitkan dengan skandal seks dan karier politik mereka berkubur kemudiannya. Ya, ramai diantara kita tidak berpuas hati dengan tindakan kerajaan, kerana kita mahu mereka disebat, direjam dan kemudian diseret telanjang bulat di khalayak ramai sebab mereka adalah pemimpin yang tidak bermoral, kata kita.

Kita desak pelbagai suruhanjaya. Kita desak pelbagai siasatan dan kita desak mereka dihukum.

Kes skandal rakaman video aksi seks DP Vijandran menjadi hangat pada tahun 1989. Vijandran yang merupakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat dan bekas Setiausaha Agung MIC kemudian melepaskan semua jawatannya sebelum dijatuh hukuman pada 1996. Vijandran merayu dan menang tetapi karier politiknya berakhir.

Tan Sri Rahim Thamby Chik pula disabitkan kesalahan kerana kononnya mengadakan hubungan seks dengan seorang gadis bawah umur. Gadis itu membuat laporan polis terhadap 25 orang lelaki dan 11 daripada mereka di dapati bersalah. Pada tahun 1994, Rahim disahkan bebas dari sebarang pertuduhan seperti yang dihebahkan tetapi karier politiknya berakhir.

Tan Sri Abu Hassan Omar ketika menjadi Menteri Besar Selangor telah berdepan dengan khabar angin yang mengatakan beliau mempunyai anak luar nikah dengan kakak iparnya. Berita itu tersebar menerusi satu artikel dari tabloid di Indonesia. Abu Hassan meletakkan jawatan atas alasan kesihatan dan karier politiknya berakhir.

Pada 2007, Menteri Kesihatan Chua Soi Lek meletakkan jawatannya dan mengakui dia adalah lelaki di dalam video skandal seks di Johor. Chua Soi Lek tidak bertanding pada pilihanraya 2008 dan juga tidak akan bertanding dalam PRU Mei’13.

Pada pertengahan 1990 an, pembangkang meniup kencang khabar angin mengenai moral Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri. Pemimpin pembangkang dari PAS menggelarkan Timbalan Perdana Menteri itu sebagai ‘al juburi’ dan menggesa siasatan dibuat. Timbalan Perdana Menteri itu ialah Anwar Ibrahim. Beliau dipecat dari menjadi Perdana Menteri dan kemudian dibuang dari UMNO.

Apa jadi kepada Anwar selepas itu? Anwar dipikul dan dijunjung oleh pembangkang sehingga ke hari ini.

Sejak Anwar menjadi ketua pembangkang, sahabat Anwar sendiri telah mengeluarkan rakaman video yang didakwa menunjukkan Anwar sedang mengadakan hubungan seksual dengan seorang perempuan cina. Selepas itu keluar juga beberapa foto dan video mendakwa Anwar dengan beberapa lelaki dalam keadaan intim. Anwar terus terselamat kerana kita kata bahawa video dan foto itu tidak perlu disiasat dan ia hanyalah untuk menjatuhkan Anwar.

Kemudian keluar pula foto-foto intim orang kanan Anwar dengan seorang perempuan di ruang tamu dan di dalam bilik air. Kita kata tak perlu siasat. Itu semua palsu.

Semalam, kita digegarkan pula video hubungan seks seorang lelaki yang sebijik menyerupai setiausaha agung Parti Islam SeMalaysia (PAS). Segera kita kata tak perlu siasat. Tak ada apa hendak diceritakan dan itu semua palsu.

Ini semua politik longkang. Ini semua salah UMNO. Bagaimana dengan Vijandran, Rahim Tamby Chik, Abu Hassan Omar dan Chua Soi Lek? Itu salah siapa? Kenapa kita kena siasat mereka itu?

Kita sebenarnya hipokrit paling besar dan paling layak dimasukan ke dalam neraka jahanam kerana sifat bermuka-muka kita.

Tetapi kalau kita mahu memilih syurga, maka kita perlu beri keadilan kepada diri kita sendiri. Hentikan kepura-puraan kita. Allah beri kita mata untuk melihat, telinga untuk mendengar dan akal untuk berfikir. Kita tidak perlu menjatuh hukum tetapi kita perlu berlaku adil.  -Kickdefella

6 comments:

Anonymous said...

Hangpa buat video tapi lupa buat research tentang tahap kesihatan watak yang nak dilakonkan.

Hadi: Mustafa sudah lama sakit lutut dan solat atas kerusi

KOTA SAMARAHAN 14 April - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempertahankan Datuk Mustafa Ali dan memberitahu video seks yang menampilkan lelaki mirip setiausaha agung parti itu sebagai tidak tulen.

Abdul Hadi turut mendakwa watak itu dilakonkan oleh orang lain dan membidas pihak yang 'mengarah' video tersebut sebagai tidak tahu latar belakang Mustafa.


Dakwanya, Mustafa sebenarnya sakit lutut dan sudah beberapa tahun terpaksa solat di atas kerusi.

"Nak cari pelakon, carilah yang gagah dan kuat sikit (ketawa), nak turun tangga pun (Mustafa) sakit (lutut), nak sembahyang pun atas kerusi.

"Apabila kami dapat tahu berita ini kami pun nak tergelak, macam mana orang yang sembahyang di atas kerusi ini boleh jadi pelakon (ketawa).

"Kalau nak iklan ubat (guna Mustafa), tidak laku ubat itu, carilah yang gagah-gagah (ketawa)," katanya dalam sidang akhbar di Markas Pas Kota Samarahan di sini hari ini.

Ditanya tentang kesan penyebaran video itu berkata, ia tidak akan menjejaskan Pas dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), sebaliknya menambahkan sokongan rakyat.

"Rakyat tahu peringkat (hal) yang sebenar, Allahuakhbar," katanya.

Mengulas sama ada video itu perbuatan sabotaj daripada kem Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Anwarinas di dalam Pas, katanya, beliau tidak tahu perkara yang 'ghaib'.

"Benda yang ghaib ini hanya Allah yang tahu, maka saya hukum apa yang saya tahu sahaja.

"Saya buat kenyataan Jumaat lalu dan serahkan pada Allah yang tentukan," katanya.

Anonymous said...

Hadi kena juey dgn Cikgu Pa...

Anonymous said...

Dan dan tu jgk x larat.sakit lutut la. Sakit pinggang nak patah la.mati pucuk la.mcm2 la.

Tp mai bab menutuh hebat mcm hulk hogan.sudah la.yg bercakap tu bkn ulamak tp ahli politik yg jual agama!!!

Anonymous said...

UMNO DAN LUCAH TAK DAPAT DIPISAHKAN.

Anonymous said...

begitu juga anwar.... sakit pinggang... sakit leher... okey jer berjoget... x de hal pon... klu dah kena.. tlalu byk alasannya. hipokrit

Anonymous said...

PAS DAN BETINA TIDAK DAPAT DI PISAHKAN

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.