Tuesday, April 2, 2013



Wow..Hebat betul DAP sekarang...dah ada ustaz...Kalau dulu hanya ustaz PAS saja yang ajak UMNO berdebat..tapi sekarang ustaz DAP pun dah berani ajak UMNO berdebat..

Ustaz DAP Syed Araniri Syed Ahmad Al Idrus mencabar dua ulama pro-Umno untuk berdebat dalam Bahasa Arab.

Syed Araniri yang juga Ketua DAP Taman Wira berkata, surat cabaran bertarikh 26 Mac itu disampaikan melalui pegawai khas agama kepada menteri besar Terengganu Kamal Sadin dan pengasas sebuah sekolah agama Abdullah Sa'amah.

Cabaran itu dibuat ekoran Kamal dan Abdullah berpendapat bahawa haram bagi umat Islam menyokong DAP, kata Syed Araniri.

"Kenyataan mereka tidak bertanggungjawab dan tidak bermoral, dan bertujuan mencetuskan perbalahan dan ketegangan antara kaum dan agama," katanya.

Beliau juga menuduh Kamal dan Abdullah mengeluarkan fatwa secara sewenang-wenangnya untuk tujuan publisiti diri sendiri.

Debat dalam Bahasa Arab, jika menjadi kenyataan, merupakan yang pertama seumpamanya dalam situasi politik negara ini

13 comments:

Anonymous said...

Memang malang Melayu jadi pecacai Cina

Anonymous said...

Tak nampak pulak Cina jadi pecacai Melayu

Anonymous said...

tu la melayu telah diperalatkan oleh Dapig..dulu masa sgpore begitu la jgk...melayu mudah lupa....

Anonymous said...

Ustaz tolong dongak kat atas skit.... Tak de lagi mayat karpal singh.....sian kau

Anonymous said...

Pecacai ANGKAT NAJIS DAPIG. Dulu ada orang melayu jadi pecacai pettugis...Belandal...jepun..pkm dan britisj. Sekarang jadi pecacai dapig

Anonymous said...

Debat dalam Arab? Nampak sangat niat pun dah nak menunjuk. Kalau debat dalam Arab siapa nak paham. Ni nak debat untuk tunjuk diri terra arab ke nak debat bagi menegakkan kebenaran?

Anonymous said...

oostad takabur,naif pulak tu apa nak jadi kaldai sekor ni.

Anonymous said...

Debat dalam bahasa Arab supaya boleh kutuk Guang Eng dan Kit Siang tanpa risau dikenakan tindakan....

Anonymous said...

Kesian msh ramai melayu tak sedar diri. Dag terkena batang hidong nanti baru nak menyesal tp dah terlambat. Salah siapa klu bkn salah melayu sendiri.

Anonymous said...

Kesian nya org melayu dah jd kuda tungangan.

Anonymous said...

Mcm pelaq la dia ni.debat utk apa?nak tunjuk hg terer bahasa arab?awat tak buat dlm bahasa cina.baru la boss hg suka

Anonymous said...

aku rasa ustad ni elok berak dlm tempurung mkn taik kau sndiri...biar cerdik ckit

Anonymous said...

Debat dalam bahasa Arab?
Hebatnya dia!

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.