Thursday, March 14, 2013

Ni ada seorang lagi manusia cuba untuk mempertikaikan mati syahid atau tidak anggota-anggota keselamatan negara yang terkorban semasa mereka mempertahankan keselamatan rakyat dan negara di Lahad Datu dan Semporna, Sabah baru-baru ini...


Sebelum ini seorang blogger tegar yang menyokong PAS dan Nik Aziz juga cuba untuk mempertikaikan isu ini..Blogger tersebut mempersoalkan...

 KOMENTAR TUKAR TIUB

ini hanya pandangan
mustahil majlis fatwa ini
tahu siapa masuk syurga
dan siapa masuk neraka

mustahil majlis fatwa ini
boleh  online dengan allah

mustahil bila mati 
akan ada surat  akuan dari majlis fatwa
untuk tunjuk pada nukar nangkir

HORMATI
kita menghormati yang terkorban
al fatihah untuk mereka
al-fatihah untuk kedua  belah pihak
kematian adalah kematian



Sebelum ini Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia berpendirian bahawa anggota-anggota keselamatan yang terkorban semasa mempertahankan keselamatan rakyat dan negara di Lahad Datu dan Semporna, Sabah baru-baru ini tergolong sebagai syahid akhirat.



Begitu juga dengan Mufti Kerajaan Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad berkata anggota pasukan keselamatan yang terkorban dalam serangan penceroboh di Sabah dianggap sebagai mati syahid.


Bagi EP bodoh betul mamat ni....Kalau dah niat kerana Allah SWT, mana ada yang tak baik...dah niat pun kerana Allah SWT..mesti la perkara yang baik-baik dan elok....Melainkan ajaran sesat..

Lagi satu negara kita ni negara Islam dan dah di iktiraf pun oleh OIC.. Jadi macam mana boleh timbul negara sekular...Cuma puak-puak PAS yang kata Malaysia ni negara sekular... Tapi dalam Buku Jingay mereka guna pakai juga perlembagaaan yang mereka kata negara sekular ni...

Jadi tidak wajar bagi kita mempersoalkan status kematian wira negara dalam mempertahankan tanah air kerana kematian mereka itu adalah untuk mempertahankan maruah dan kedaulatan negara dan kematian mereka dikira sangat mulia di sisi agama..betul tak??

Jadi kenapa kebanyakkan mereka yang menyokong pembangkang masih nak pertikai isu syahid atau tidak...Pelik betul laa..

** Mungkin mereka tunggu Nik Aziz yang keluar Fatwa kot sama ada terkorban kerana mempertahankan kedaulatan dan keselamatan negara..tapi bukan ahli PAS..mati syahid atau tidak..boleh masuk syurga atau tidak???

9 comments:

Anonymous said...

Samalah dgn undi pas masuk syurga.....mana dtg wahyu tu....
Mustahil pas boleh jamin masuk syurga walhal nasib mereka sendiri blum di ketahui...

Anonymous said...

pork nick boleh online dengan tuhan trinitinya.... tu sebab dia jamin sorga untuk para penganut PAS...

Anonymous said...

Kebanyakkan pembangkang Malaysia hanya membangkang untuk merosakan negara jauh sekali untuk tujuan membina...dasar pengkhianat.

Anonymous said...

Belajar kononnya setinggi-tinggi dan merayau seluruh pelusuk dunia......kematian tentera dan polis nak dipersoalkan, kematian mereka mereka ini untuk kamu semua senang hidup dan terus terusan membangkang dan lintang pukangkan Negara ini. Diwaktu kamu yang hampir hampir di tangkap dalam kapal terbang dan kamu ugut untuk bunuh diri mengapa tak bunuh diri ooiii tukar tiub....jadi kamu bolehlah tau samaada kamu mati syahid atau tidak....betapa bodoh mempersoal sesuatu yang tiada kepastian melainkan ALLAH s.w.t yang menentukan. Tapi apa yang pasti tentera dan polis ni sanggup gadai nyawa untuk mempertahankan dunia Malaysia ini untuk kamu hari hari boleh mabuk siang dan malam. Boleh ke kamu gadaikan nyawa kamu untuk Malaysia ini......setakat membangkang untuk anwar Ibrahim di bayar inikan pulak gadai nyawa!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

AKU PALING BENCI TENGOK MUKA PELIWAT - DARI MULA DIA BUAT DEMONTRASI DIUM DULU HINGGA SKRG- NEGARA LAIN ADA JUGA PEMBANGKAN TAPI DIMSIA PEMBANGKANG KOMUNIS
JIKA PELIWAT NI MASIH DIPENJARA AMAN TAPI DOLL WIRA PENANG - TIADA MAAF

Tukang Karut said...

Nak tengok jugak surat pengesahan atau e-mel dari PAS yg dihantar kepada Tuhan mengesahkan mereka yg mati di Memali tu "mati syahid" sampaikan mayat2 mereka tidak dimandi dan disembahyangkan.

Mungkin surat tu pun di cc kpd Nukar Nangkir supaya mereka terus dimasukkan kesyurga atas arahan PAS.

Mana negara Islam yg diperjuangkan, sedangkan skrg PAS melalui Hadi Besi baru tersedar tak ada negara Islam dlm Al-Quran, hanya NEGARA BERKEBAJIKAN UTK PEMIMPIN dgn menadah tin milo semasa ceramah.

Bodoh punya Tiup pancit ...

rockepit said...

Dalam Islam, mati syahid (Bahasa Arab: شَهيد ‎ šyahīd, jamak: شُهَداء šyuhadā') ertinya Muslim yang maut ketika berperang atau berjuang di jalan Allah membela kebenaran atau mempertahankan hak dengan penuh kesabaran dan keikhlasan untuk menegakkan agama Allah. Siapa yang berjuang membela harta miliknya, jiwanya, keluarganya, agamanya, dan meninggal dalam perjuangannya itu, maka ia meninggal fi sabilillah atau mati syahid. Mati syahid merupakan cita-cita tertinggi umat Islam. Salah satu jalan menuju mati syahid adalah berjuang di jalan Allah (jihad fi sabilillah).>>>>faham kan maksudnya dulu.. jangan berasa diri tu tuhan.. Hanya ALLAH AL-HAKAM (THE ARBITRATOR-penimbang tara,hakim)

Anonymous said...

nampak sangat tukar tiub dan para pencacai yang seumpama dengannya tidak tahu dan tidak reti apa takrif syahid. sedangkan mempertahankan harta milik sendiri pun boleh dianggap syahid. apatah lagi bertugas menjaga keamanan negara. itu pun tak reti ke? main hentam je tunjuk kebodohan demi politik. apsal la dalam PR ni ramai sangat pencacai bangang perasan pandai ye?

Anonymous said...

PI Bala tak mati syahid ke pertahankan Tuan Guru Anwar?

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.