TERKINI : MEDIA FILIPINA BURUKKAN IMEJ POLIS & ASKAR MALAYSIA - "We’re treated like animals" #LahadDatu



Askar dan Polis Malaysia kejam??..Biar betul?? Sebuah Media Filipina telah menerbitkan satu artikel yang bertajuk "We’re treated like animals" atau "Kami diperlakukan seperti binatang" untuk memburuk-burukkan reputasi Askar dan Polis Malaysia dalam menangani insiden berdarah yang berlaku di Lahad Datu, Sabah...

Dari artikel tersebut, seorang wanita yang berasal dari Filipina dan mendakwa dirinya mempunyai MyKAD menyebut Askar dan Polis Malaysia telah mengheret, menendang dan memukul semua lelaki keluar dari rumah semasa pemeriksaan dilakukan...

Apa yang lebih memeranjatkan wanita tersebut mendakwa Askar dan Polis Malaysia mengarahkan lelaki-lelaki tersebut untuk lari sekuat hati sebelum mereka ditembak dengan kejam dan dia memberitahu antara yang terkorban ditembak polis ialah abangnya sendiri..

Ada sesuatu yang tak kena dengan artikel ini..Jika benar wanita ini mempunyai MyKAD seperti yang didakwa..Kenapa wanita ini perlu lari ke Filipina seperti perlarian yang lain??..melainkan MyKAD yang dipegangnya palsu dan dibuat secara haram..

Bagi EP ini semua merupakan propaganda pihak lawan yang ingin memburukkan nama Malaysia..Kononnya Askar dan Polis Malaysia kejam dan tidak mengikut prosedur yang telah ditetapkan..Propaganda ini dicipta supaya pihak luar akan lebih segera campurtangan dalam insiden yang berlaku di Lahad Datu, Sabah..

EP harap pihak Kerajaan Malaysia akan menyiasat siapa wanita yang memberi maklumat palsu ini pada media Filipina kerana kenyataannya ini telah mencalarkan nama baik dan imej Askar dan Polis Malaysia di mata dunia..




TERKINI : MEDIA FILIPINA BURUKKAN IMEJ POLIS & ASKAR MALAYSIA - "We’re treated like animals" #LahadDatu TERKINI : MEDIA FILIPINA BURUKKAN IMEJ POLIS & ASKAR MALAYSIA - "We’re treated like animals" #LahadDatu Reviewed by Empayar Pemuda on 11:56 AM Rating: 5

7 comments:

  1. Sape suruh awak datang merempat kat Sabah. Bodoh.

    ReplyDelete
  2. Aik pelik... kome lintas laut tu senang beno ye... Senang lak askar bagi lepes... yang naik kapeterbang pun bukan senang nak sampe tawi-tawi... isk nak buat cerita fantasi bior le bertempat... Penduduk kampung dah pun dipindahkan yang teman lari balik ape he nye... conpuse teman! Dah le askar punye le susah nak masuk kampung yang kome senang kata diterajang pintu tu kot mana datang cerita... orang putih kata no alignment and connectivity.

    ReplyDelete
  3. tetiba aku rasa nak terkentut..aku pasti ini juga salah anuar

    ReplyDelete
  4. Sekejam2 kami, kami tak pernah menceroboh negera orang sesuka hati membunuh polis dan tentera, negara kami, kami urus kau berambus keluar dari sini, ada faham.

    ReplyDelete
  5. U ulang i saman

    ReplyDelete
  6. Pompuan nih nak kena Liwat ngan Nuar kot... tu pasai meroyan gila babi.. Haram jadah pompuan nih.. menipu mcm Atuk Tua belalai bengkok gak.. Puihhhhh...

    Degawan...

    ReplyDelete
  7. Those who came as animal deserve to be treated like animals... so what?

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.