Monday, March 4, 2013


Fuyoo...cepat gila Anwar bertindak nak membersihkan namanya setelah dituduh oleh media asing keterlibatannnya dalam insiden berdarah di Lahad Datu Sabah..Baru semalam Anwar bagi amaran kepada UMNO agar tidak mengheretnya dalam isu di Lahad Datu dan sesiapa saja yang memfitnah dengan membabitkan namanya dalam isu pencerobohan tentera ‘Sultan Sulu’, di Lahad Datu akan berdepan tindakan undang-undang..

Macam terdesak je nak tutup cerita...

Peliknya..yang mendedahkan keterlibatan Anwar dalam insiden berdarah yang mengorbankan ramai nyawa anggota keselamatan negara ialah media antarabangsa dari Filipina seperti Inquirer News dan Manila News..Utusan dan TV3 hanya melaporkan berita yang dikeluarkan oleh mereka..

Anwar sepatutnya menyalahkan media-media asing ini kerana melibatkannya dalam insiden berdarah ini...Kalau nak saman pun...samanlah media-media asing ini kerana sumber berita yang dilaporkan oleh TV3 dan Utusan datangnya dari mereka..melainkan cerita yang dilaporkan oleh media-media asing ini benar...Anwar cuma nak tutup cerita di Malaysia saja..





Utusan Malaysia dan TV3 bakal berhadapan dengan saman RM200 juta jika enggan membuat permohonan maaf berhubung laporan mengaitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes warga Filipina menceroboh Lahad Datu, Sabah.
Tempoh 24 jam, yang bermula hari ini.
Anwar menuntut Utusan dan TV3 membuat permohonan maaf secara terbuka.
Beliau yang diwakili firma Daim & Gamany menggesa Utusan membuat permohonan maaf ekoran laporan pada muka hadapannya bertarikh 2 Mac dengan judul "Ketua Pembangkang dikaitkan dengan pencerobohan?" Dan di muka 10 akhbar itu berjudul "Tiga kumpulan jadi dalang".
TV3 juga dikatakan menggunakan istilah dalang dalam mengaitkan Ketua Umum PKR itu dalam insiden tersebut.
"(Perkataan dalang) diulang berkali-kali," ujar peguam yang mewakili Anwar, Latheefa Koya.
Anwar sebelum ini menafikan sekeras-kerasnya pembabitan beliau dalam insiden yang mengakibatkan dua anggota keselamatan negara terbunuh.
Dalam perkembangan terbaru malam kelmarin, enam lagi anggota polis terbunuh di Semporna.

6 comments:

Anonymous said...

alahai pecacai 2 umno bn,sampai bila hampa nak sedaq diri,Nak handle isu lahad datu pun dah jelas Najib dan kabinetnya salah menggunakan cara sepatutnya,,,jangan jadi bodoh dan bangang yang berterusan,,,

Anonymous said...

macam2 hal..kot2 media asing tu dibayar kot utk kaitkan dgn anuar?? dh xblh percaya brita kdua2 pihak..

atas pagar said...

Kau tu bodo bangang.. ckp je snang la..kau igt ni main pondok2 ke..? Bahalol..!! Ade otak xnk pkai..

Anonymous said...

Banyak lah engkau punya saman....eskay bila ko nak saman...,? ....Pooodaaah..

Anonymous said...

Anon 3:00 sama macam anak jinkompot.Lu kenal ke perangai nuar ni dalam dan luar,agak2 le nak cari pemimpin.
Misti ada apa2muslihat kalau beria-ia nak kuasa.Bak kata orang tua2,KALAU TIDAK BERADA-ADA,MASAKAN TEMPUA BERSARANG REDAH,sebab tu yang cerdekpandai dah lari yang tinggal sokong nuar ni MAANUSIA YANG DAH HABIS CERDEK.

Anonymous said...

Alahai pencacai aww nuar brahim..sian ko asyik kene tipu je ngan bang non..sedap ke jubo kene liwat..aww..x senak perut ke? Pancut dalam tu..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.