Thursday, March 7, 2013


Puteri Jacel Kiram mendakwa gambar-gambar tentera Sultan Kiram yang didedahkan oleh Kerajaan Malaysia itu adalah palsu dan kemungkinan merupakan mangsa serangan di Selatan Thailand pada tahun 2007.

Menurutnya lagi jika gambar yang diperolehi itu datangnya dari petugas-petugas media  dan wartawan yang membuat liputan mungkin ianya boleh diterima tetapi bila gambar-gambar yang berkenaan diambil oleh pihak tentera maka kesaihannya boleh dipertikaikan.

Puteri Jacel Kiram mendakwa cara mayat-mayat mangsa yang berada dalam liang lahat itu tidak memungkinkan mereka adalah penceroboh Sulu. Ini kerana pakaian yang dipakai dan keadaan lokasi yang berkenaan kelihatan tenang, tiada kesan bom malah papan alas lubang berkenaan juga tidak hancur dibom menimbulkan keraguan..



Malah mereka juga mempertikaikan mana mungkin penceroboh boleh menggali lubang sebesar itu ketika serangan berlaku kerana mereka tidak membawa alatan yang membolehkan ia digali sedemikian rupa...

Manakala Nur Misuari pula melalui facebooknya juga mempertikaikan foto-foto yang ditunjukkan oleh Menteri Pertahanan Malaysia, Datuk Ahmmad Zahid Hamidi semalam.


** Banyak songeh la diorang ni...Dah la ceroboh negara kita..bunuh anggota keselamatan kita dengan cara yang kejam dan hina...lepas tu nak suruh jelas itu dan ini pula..Tapi yang paling tak boleh piiiii... blogger-blogger dan facebooker pro Anwar bertindak menjadi media perantara mereka..menyebarkan apa saja maklumat dari pihak penceroboh..best kan??

5 comments:

Cencaluk said...

Salam,

Memang banggang betul mereka semua termasuklah pencacai pr yang memang tak boleh nak terima kebenaran.

Bukankah mereka dah kata mayat tu dijangka mati pada jumaat.

So memang le ada masa mereka nak korek lubang dan tutup lubang macamyang nuaq buat selalu.
6

Anonymous said...

Nur Misuari nih mendengar arahan dari Sultan AnuWar Al Jub.. xyah ckp banyak.. Dua2 ekoq nih mmg korupsi semasa berkuasa.. Perasuah kuat.. Penipu no1.. Puihhh.. Pi Mampuih la bangsat2 nih..

zoRRo...

Anonymous said...

Puteri dalam hutan yang tidak cukup akal dalam membezakan antara yang sebenar benarnya dengan hayalan hati. Yang mati itu adalah barua barua kamu dan ditanam oleh barua barua kamu sendiri. Apa bodoh sangat kah kamu?????? Jika angkatan keselamatan Malaysia tak selekeh saperti itu.

Anonymous said...

Hmmm kalau tak percaya dgn foto-foto paraburiiit dia sebenarnye dah mampussss.... nape gesa gencatan senjata?? nape mintak bantuan PBB?? dan nape tetiba Misuari meroyan berdendam dgn Malaysia?? Sepatotnye puteri pelsu nie happy larr sbb paraburiit dia tgh berparti makan sate biawak & babi kat dlm utan tu!!

Anonymous said...

Kasi bersih je jamparas tu baru kasawari tau dio nok dok kat mano2 kan kasawari banjingan kan...?

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.