Wednesday, March 13, 2013


Wow..Sejak jadi pencacai Anwar bukan main hebat lagi bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, Datuk Ghafir Abdul Hamid  ni bercakap..Tetapi malangnya kepandaiannya tidak digunakan untuk membantu pasukan keselamatan dalam menghadapi musuh tetapi lebih kepada mengkritik dan melemahkan semangat pasukan keselamatan yang sedang bertugas di Sabah...

Kalau dulu Tian Chua dan puak-puak pembangkang yang lain mendakwa pencerobohan pengganas di Sabah sebagai satu sandiwara dan lakonan...kini mereka beralih menyerang dan memburuk-burukkan pasukan keselamatan negara....

Terbaru malam tadi, bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, yang kini berceramah di pentas-pentas pembangkang, memperleceh cara Polis dan Tentera menangani pengganas dari Sulu.

Tak ke kurang ajar bila Ghafir kata polis dan tentera bukan bertaruh nyawa mempertahankan keselamatan negara tetapi "hanya duduk di bawah rumah orang dan di reban ayam".

Apa yang EP lihat Ghafir seolah-olah cuba memperkecilkan peranan pasukan keselamatan apabila mendakwa Ops Daulat telah gagal pelaksanaannya sehingga ke hari ini..

Ghafir juga menyalahkan pihak Kerajaan kerana  gagal menafsir Perjanjian Geneva mengenai peperangan sehingga mengakibatkan polis yang terpaksa mengetuai operasi pada peringkat awal.

Bagi EP tak kisah lah siapa salah dan siapa betul sekarang ni..Apa yang paling penting kita sebagai rakyat Malaysia sepatutnya membantu anggota keselamatan negara yang sedang bertarung nyawa mempeetahankan negara...jika tidak dari segi tenaga mahupun kepakaran..memadailah dengan memberi semangat pada mereka..

Ghafir sepatutnya malu kerana sanggup menjadi pencacai Anwar dan menghina pasukannya satu ketika dulu hanya kerana nama dan duit..

7 comments:

Anonymous said...

masa servis dulu dok belasah peruntukan atm,peringkat bawah dan jabatan yg merana,lepas pencen tak tahu nak buat apa hidup tak berkat maka sanggup jd pengkhianat masuk pembankang,kalu dia bagus sangat dlm atm mana jasa dia yg bley kite lihat hr ni,manakala startegi yg dia cakap tu dah lama pihak atm laksanakan so kenapa tak berlaku hr nie?dia wat per masa dia dok dlm atm?main ayam ka?

Anonymous said...

Main bontot anuar..wakakkaka

Anonymous said...

NIK AZIZ[PAS]senyap aje apabila TIAN CHUA[PKR]mempersendakan operasi pasukan keselamatan NEGARA DISABAH.dia sikit pun tak marah tian chua buat bagitu.

Anonymous said...

Ko bodoh nak mampos......... Yang mati tu apa cer? Tembak diri sendiri ke? Bangang ko....... Ko Bekas Panglima Tentera,...... Ko tak pegang senjata....... Yang ko tau cakap je kat Press Conference...... Yang menghadap bebudak ko........ Bodoh ko ni......... Macam lahanat........ Selama ko tadbir di ATM dulu, itu ke yang ko buat? Arah anggota bawahan ko jaga reban? Cakap biar elok........ Pulang pencen...... Jangan makan pencen kerajaan............ Ko nak politik g cari duit tu kat tapak kaki NIK AZIZ, HADI AWANG, ANWAR IBRAHIM........... Bagi aku, korang ni golongan orang yang kecewa.......

Anonymous said...

Cadang kerajaan tarik jer pencen lahanat nie..dulu masa servis bukan main membodek...

Anonymous said...

Gila babi doh!!

aku_jebat said...

dia ni bekas pegawai memerimtah aku masa p berkhidmat ke namibia afrika taun 1989-1990 selama setahun kat sana di bawah panji PBB.. masa tu dia ni memang berperwatakan bagus.. tak sangka pulak boleh jadi macam ni.. kalau betul masa dia berjawatan sebagai pegawai dan seterusnya panglima kenapa tidak di usulkan sesuatu yang pada pandangan dia tidak betul atau perlukan penambah baikan ni dah bersara baru nak blame kerajaan.. watdefak..dulu kira dia ni makan gaji jer laa asal duit masuk yg lain tutup mata mcm tu...bila dah bersara duit tak mewah macam masa berkhidmat mula nak salahkan kerajaan tu tak betul ni tak betul..watdefak aku pun dah bersara juga tapi aku hargai apa yang aku dapat selama ini dari berkhidmat dengan ATM.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.