Sunday, March 10, 2013



Nampaknya semakin hari, semakin ramai artis tempatan dikecam gara-gara memuat naik video berunsur politik di laman YouTube.

Sekiranya sebelum ini Salih Yaacob, terbaru penyanyi yang terkenal menerusi lagu “Halimah Jongang,” iaitu Eddie Hamid telah dikecam oleh segelintar penduduk Kelantan gara-gara memuat naik video berjudul “Bo La Wei.”

Menurut laporan sebuah media tempatan, Eddie Hamid dikatakan dilarang balik ke kampung halamannya (Kelantan) buat sementara waktu.

Dalam pada itu, Eddie Hamid turut mengatakan yang dia terpanggil untuk menghasilkan lagu tersebut setelah melihat kemunduran negeri Kelantan sejak dahulu lagi.


Pada mulanya saya takut juga. Tetapi saya nak balik juga dan tengok sendiri bagaimana lagu ini mencetus fenomena di Kelantan.
Saya terpanggil untuk menghasilkan lagu setelah melihat kemunduran Kelantan sejak dahulu lagi.
Lagipun peluang pekerjaan yang terhad menyebabkan anak Kelantan ramai berhijrah ke luar untuk mencari rezeki - Media Hiburan

Berikut kami tampilkan lagu “Bo La Wei” untuk tatapan anda semua.

4 comments:

Daeng Selili said...

ulek mayang si nyanyuk boleh la pasang kt cuping tinger dia

Anonymous said...

tanya sama najib apa sebab goyang
tentu jawab najib sabah nak hilang ...
tanya pada nwar kenapa sabah nak hilang ...
tentu jawab nwar sabah kan diserang ....

tanya pada nwar siapa menyerang ...
tentu jawab nwar ... misuari punya angkatan
tanya pada nwar siapakah dalang ...
tentu jawab nwar "I kenal itu orang"

pada manila post dan reuters berita terhidang ...
jawaban diberi pemimpin pembankang dalang
tanya pada nwar benarkah berita dikarang ...
tentu jawab nwar "you ulang I saman kang"

tanya pada mat sabu siapa peliwat terbilang
tentu jawab mat sabu nwar dalam syarahan
tanya pada karpal siapa moralnya hilang
tentu jawab karpal nwar dalam perkataan

tanya pada azizah siapa anugerah tuhan
tentu jawab azizah nwarlah sayang
tanya pada bad rule siapa imam mehdi pilihan
tentu jawab ustaz nwar dalam ingatan

tanya pada abim siapa hebatnya orang
tentu jawab abim nwarlah pilihan
azizah bini nwar turut dijulang
anugerah khadijah isteri nabi diberi sandang

tanya pada saiful siapa liwatnya seorang
tentu sumpah saiful nwarlah jantan
tanya pada eskay siapa pelanggan jalang
tentu sumpah eskay nwarlah jantan

tanya pada khalifah lim siapa pm pakatan
tentu jawab khalifah lim nwar ditatang
tanya pada haji adi siapa pm pakatan
tentu jawab haji adi nwar diingatan

tanya pada nik aziz siapakah ahli surga tersayang
tentu jawab nik aziz nwar dalam ilham
orang umno kena jilat kaki inilah orang
memang sangat hebat ini binatang

buleh tak suruh penyanyi tu nyanyi lagu kat atas ...

Anonymous said...

Bior je la die. Dia dulu cikgu KEMAS ngajor lagu wau bulan jerr.

Anonymous said...

Sanggup kah Raayat MALAYSIA BERKETUAKAN SIRAKUS NUAR Ni,
Tolak PKRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRdlm PRU 13.
Tukar le Pakaian/Mandi bunga 10kali sehari pun AKU kalau sebut dan tgk Nuar ni tetap benci.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.