Tuesday, March 12, 2013


Ramai di kalangan pemimpin dan penyokong PKR rasa serba salah apabila Johari Bendul membangkitkan kembali soal LIWAT dan Saiful Bukhari. Malahan, di kalangan kepimpinan PKR sendiri berasa kurang yakin, AZLAN LAZIM mampu memberi dividen politik kepada PKR pada ketika ini. Kak Wan sendiri, dikatakan sangat kecewa apabila Azlan Lazim, Saiful Bukhari dan LIWAT dikembalikan dalam kamus politik PKR saat menjelang pilihanraya nanti.

Di kalangan kepimpinan PKR pun tidak jelas dengan permainan siapa? Apakah Johari Bendul dan Sivarasa sudah mendapat CLEARANCE Presiden Parti? Apakah baik dan buruk; pros and cons; mengenai isu ini sudah dinilai oleh biro politik? Apakah ada permainan dalaman yang sedang berlangsung di dalam PKR pada ketika ini?

Kak Wan sendiri melahirkan rasa kecewa. Kecewa kerana isu lama (mengaitkan isu LIWAT) dengan Anwar mahu ditimbulkan semula. The timing is just….not right.

Kak Wan pernah berhadapan dengan Azlan di dalam MAHKAMAH dalam kes LIWAT. Azlan adalah antara orang yang kuat menjerit:-

‘Ciumlah spender anak aku tu’.
‘Suka sangat dengan BONTOT anak aku’.
‘Mengaku sahajalah Pak Sheikh. Ko pernah main BONTOT anak aku’.

Ayat-ayat ini masih meligat di dalam telinga Kak Wan. Kak Wan sendiri pernah menangis kerana ayat-ayat bodoh yang diucap Azlan di dalam Mahkamah. Johari Bendul dan Sivarasa tidak ingat semua ini?

Laporan Malaysia Chronicle:-

Asked if PKR would attract accusations it had ‘paid’ Azlan to recant so as to gain votes in the 13th general election, widely expected to be called within the next few weeks, party vice president Sivarasa Rasiah said the overriding objective was transparency.

“For Azlan, it is a burden that he has been carrying for almost 5 years now. He wants to it let go and it makes sense to do so before GE13, otherwise, the amends he wants to make won’t have that much effect. He seems to me to be quite sincere in his wish to repent and to join the reform movement. We see this happening among a large spectrum of voters, particularly from Umno, who want to switch sides because of disenchantment,” Sivarasa, who is also the PKR MP for Subang told Malaysia Chronicle.

“For PKR, of course, we are conscious that people especially from Umno-BN will say that there is more than coincidence in Azlan joining our party so soon after making the exposure. But we want to be transparent about this. This is not stage-managed, no drama here. Very simply, he came to us to tell us about his ‘burden’ and his wish to join the party. We will obviously assess his application based on its merit.”

Dalam pada nak menang undi, hati Presiden – Kak Wan tidak dijaga. Politik lakhanat dan musibat. Johari Bendul punya permainan.

Yang paling Kak Wan tak boleh nak terima – bila Johari Bendul cadang Azlan jadi calon PRU. Bangang ke apa???  - Gelagat Anwar

2 comments:

Anonymous said...

ha ha ha ha ha,,,para bangang dan bengong2 umno la ni tak ada isu lain dah,,isu macam ni saja yang depa syok untuk mainkan,,,nasiblah kalau dah jadi pengikut bangang umno ni,,,

Anonymous said...

orang orang yg busuk hati, busuk jiwa dan busuk roh sahaja yang masih percaya kat PKR, PR dan Anwar

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.