HOT : BEKAS KOMANDO MULA BURU TIAN CHUA...



Kerajaan perlu melakukan segera siasatan terperinci berhubung dakwaan insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu dan Semporna didalangi pihak dalam negara, kata Persatuan Bekas Komando Negeri Johor.

Penasihatnya, Datuk Abdul Aziz Sapian berkata, dakwaan yang dibuat media dan anggota perisikan negara luar tentang dalang yang bertanggungjawab terhadap pencerobohan di kawasan timur Sabah itu merupakan sesuatu yang amat serius.

"Maklumat awal telah diperoleh (daripada media dan perisikan luar), apa yang perlu dilakukan adalah kerajaan memulakan siasatan yang serius untuk menentukan sama ada dakwaan itu ada kebenarannya atau tidak," katanya di sini hari ini.

Abdul Aziz yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Nusajaya berkata, "tali barut" yang mendalangi insiden percerobohan di pantai timur Sabah itu mesti dihadapkan ke muka pengadilan secepat mungkin.

Insiden pencerobohan pengganas di pantai timur Sabah sehingga kini mengorbankan lapan anggota polis dan 53 pengganas daripada selatan Filipina itu.

Media dan laporan perisikan luar mendakwa pencerobohan pengganas ke pantai timur Sabah itu adalah di atas "jemputan" pemimpin pembangkang.

Abdul Aziz yang berkhidmat sebagai anggota Rejimen Gerak Khas (RGK) daripada 1970 hingga 1977 juga mahukan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua dibawa ke Lahad Datu dan Semporna untuk melihat sendiri operasi keselamatan di kawasan terbabit.

"Bawa dia ke barisan hadapan di Kampung Tanduo dan Tanjung Batu di Lahad Datu. Kita suruh dia ikut polis dan tentera ke "Red Zone" untuk melihat sendiri ancaman pengganas itu terhadap kedaulatan negara," katanya.

Baru-baru ini, Naib Presiden PKR itu mendakwa insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu dan Semporna merupakan suatu sandiwara UMNO.

Abdul Aziz berkata, pembangkang kini berada di dalam terdesak sehingga sanggup mempermain-mainkan isu keselamatan negara, selain mempertikai kematian anggota polis negara. - BERNAMA
HOT : BEKAS KOMANDO MULA BURU TIAN CHUA... HOT : BEKAS KOMANDO MULA BURU TIAN CHUA... Reviewed by Empayar Pemuda on 6:44 PM Rating: 5

12 comments:

  1. Bukan Tian Chua...malah ramai lagi yang membuat komen negtaif yang memperlekehkan PDRM/ATM yang sdang berjung di LD..kutip semua nama-nama mereak dalam blog dan FB...hantar mereka ke LD tanpa Polis dan Tentera....
    X-VAT69

    ReplyDelete
  2. ..tak payah bising2.. lenyapkan depa sekoq2 secara senyap2 aje.. tau2 padam je..

    ReplyDelete
  3. Kerajaan UMNO terperangkap dengan tektik atau helah pembangkang yang lempar batu sembunyi tangan, dalam menangani isu percerobohan lanun2 selatan filipina. Sedang sikap pihak pembangkang akan menuding jari pada pihak kerajaan apa saja kedurjanaan yang mereka lakukan dan mereka berjaya membohongi rakyat . Mungkin pihak kerajaan tidak langsung perasan tentang sikap buruk pihak pakatan luar nikah ini.

    ReplyDelete
  4. jangan bawa puak-puak ni ke kawasan operasi pasukan keselamatan.. nanti diorang pecah rahsia kepada pengganas sulu.. diorang ni apa pun sanggup buat asalkan kerajaan BN tumbang.. buang negara je... xpun biar diorang duduk kat kepulauan sulu.. jadi rakyat sana

    ReplyDelete
  5. Abdul Aziz,,jangan jadi bangang macam umno sudahlahh,,,

    ReplyDelete
  6. Hoi Anon 7.28..awak lah yg bangang...sedap mulut mcm idola awak jugak lah ye..

    ReplyDelete
  7. apa susah hantar cina bangsat ni pi LD..Lepas tu buru dia macam pengganas sulu...

    ReplyDelete
  8. Melayu yang telah diyahudi bermati2an akan memepertahankan anjing tambatan anuar sekor ni. Ambil perhatian!!!!

    ReplyDelete
  9. org fuckatan nee,mane ade org lain yg betul . begitulah tahap otak pembangkang kat Malaysia nee. tahap otak longkang.

    ReplyDelete
  10. depa ni lah pencacai makan taik...sembang mcm haram...puihhh...sepatutnya kerat depa ni mcm mn pggns sulu buat kat anggota keselamatan kita yang berjuang hingga ttsan darah yg terakhir tu...

    ReplyDelete
  11. Dengan adanya Pasukan Keselamatan PDRM dan ATM maka ibu bapak kamu dapat berjubur dan bersetubuh dengan aman.
    Bukan ibu bapak kamu sahaja tetapi Pemimpin Agong kamu PENGKHIANAT NEGARA, PELIWAT juga dapat MENUTUH CINADOLL dan Jantan-Jantan Lembut, Bini Orang dan tidak mungkin juga suatu hari keturunan DAJAL ini akan menutuh anak bini kamu dan juga kamu sendiri.

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.