Wednesday, March 6, 2013



Pengacara sensasi Azwan Ali  hari ini telah meyatakan hasratnya untuk bertanding sebagai calon bebas pada Pilihan Raya Umum ke 13(PRU-13) dek kerana yakin akan pengaruh yang dimilikinya sebagai seorang selebriti dan ia bukan sekadar cakap kosong sahaja.
Menurut Azwan, dia pernah meluahkan hasratnya itu di Twitter untuk melihat reaksi dari peminat dan rasa bersyukur kerana hasratnya itu mendapat maklum balas yang baik serta menggalakkan. 
Walaubagaimanapun, Azwan masih belum membuat keputusan kerusi mana yang dia akan bertanding.
Azwan juga merupakan adik kepada Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat(PKR) Azmin Ali bekata beliau tidak akan sesekali mencabar Perdana Menteri seperti yang digembar-gemburkan di laman sosial. 
Jelasnya lagi beliau ingin bertanding selepas melihat ramai golongan artis telah menyertai parti politik. Tambanya lagi, dia juga bercita-cita untuk menjadi seorang pemimpin parti politik yang unik. -Murai
**EP ucapkan semoga berjaya..

10 comments:

Anonymous said...

Dia dah masuk geng Aisyah, Bob Lokman, Hairee, Leman Lawak, Abby Setazah dan yg seumpamanya. Apa org sekarang kata... celebrity dah habis tempoh... expired celebrities

Anonymous said...

Ooo patutla, bila dah expired cuba buat sesuatu supaya mereka masih boleh rasa suatu perasaan yg dialami oleh celebriti yg belum expire..... seronok bila rasa masoh ujud dan dirai sana-sini.

Anonymous said...

Di Mekah hari tu dapat tak saudara Azwan masuk dan bersolat dalam Baitullah. Kalau tak, mungkin belum ada rezeki lagi kut. Tak apa, lain kali boleh pergi lagi dan mudah-mudahan dapat yang Mabrur... amin.....

Anonymous said...

Apa salahnya nak lawan di Pekan. Ini kan negara yg mengamalkan Demokrasi... cuma selalu pihak yg disokong oleh saudara Azwan sengaja buat-buat tak sedar bahawa demokrasi diamalkan di Malaysia dgn begitu subur adanya. SPR dapat mengendalikannya dgn cekap proses pilihanraya yg melibatkan berjuta pemilih berbanding DAP yg memerlukan 3 minggu untuk memeperbetulkan kesilapan pemilihan CEC nya yang hanya melibatkan tidak sampai 3000 org perwakilan.

Anonymous said...

Salah seorang dari ramai peserta Bersih yg berkulit cerah dan bermata sepet menuntut Pilihanraya yg bersih yg mana ianya merupakan salah satu tuntutan yg tertulis/cetak pada t shirt berwarna kuningnya. Tapi buat-buat tak sedar pulak keanehan dan kepelikan proses pengiraan undi CEC DAP yg bagaikan lawak jenaka lagaknya.

Anonymous said...

aku tak kenal pun mamat ni yang nak lawan PM....dia sapa eekkk.....kenal ka......

MyDestiny2011 said...

Dah Hilang akal?

Anonymous said...

Oh bapok tua ni.

Anonymous said...

biarkan dia bertanding, nk berlagak sngt, lepas bertanding tu pasti dia mendapat malu besar bila dapat 1 undi je, tu pun dia undi diri sia sendiri hehe

Anonymous said...

JADI LA CEC DULU

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.