GEMPAR : AC MIZAL MENGAMUK DENGAN KHATIB MASJID AMPANG?




Menerusi laman Twitter milik pelakon dan pengacara terkenal, Dato’ AC Mizal beberapa minit yang lalu, pelakon ini telah melahirkan rasa sedih atas khutbah yang diberikan oleh khatib di masjid yang dihadirinya sebentar tadi kerana mengutuk artis tempatan dan perkara tersebut dikatakan turut mengaibkan dirinya yang berada di dalam masjid pada ketika itu.




Dalam pada itu, Dato AC Mizal turut melahirkan rasa kurang senangnya apabila ada sesetengah masjid menyampaikan khutbah Jumaat yang berunsurkan politik dan pengacara ini turut mempersoalkan, apakah akan berlaku sekiranya makmum di sesebuah masjid berkurangan kerana topik khutbah yang disampaikan berbaur politik sehingga membuat makmum lari?






Sumber : Twitter Dato’ AC Mizal
GEMPAR : AC MIZAL MENGAMUK DENGAN KHATIB MASJID AMPANG? GEMPAR :  AC MIZAL MENGAMUK DENGAN KHATIB MASJID AMPANG? Reviewed by Empayar Pemuda on 9:25 AM Rating: 5

12 comments:

  1. Kalau dah tahu buat salah tu wahai artis, berubah la. Engkau tu public figure. Makin hari makin telanjang aku tengok artis2 kat Malaysia ni. Dah tak ada maruah ka? Atau kerana kamu Melayu, kamu boleh buat apa sahaja.

    ReplyDelete
  2. Dakwah dgn aibkan org lain pun bukan tuntutan Islam.

    ReplyDelete
  3. Aku setuju dgn Anon 9:55.

    ReplyDelete
  4. Maaf mencelah sikit..
    Nabi Muhammad saw berdakwah tdak pernah mencerca wlaupun pada org2 kafir, sebaliknya Nabi berdakwah dgn akhlak dan memberi penerangan tentang islam agama yg benar.
    Betapa pentingnya akhlak dalam berdakwah... jangan banyak memberi alasan... Nabi sudah memberikan contoh kepada kita... dan ingatlah... orang tidak nampak amal kita seperti solat tahajjud dan sebagainya... tetapi orang akan nampak akhlak kita... bagaimana kita hendak membawa orang ke arah kebaikan sedangkan akhlak kita pun semacam akhlak orang Yahudi dan Nasrani... dan sesekali jangan berprasangka buruk pada orang yang ingin berbuat kebaikan.

    ReplyDelete
  5. ko lempang je muka khatib tu bebb...

    org agama yg gunakan pentas agama utk berpolitik dan dapatkan undi kemudian jual nama Allah dan jilat buntut kapirr...

    adalah lebih hina sehina2nya kerana mereka menjual agama dan bangsa utk undi..

    ReplyDelete
  6. Imam dan Ostad PAS ni kalau tak berpolitik tunjuk kebodohan, dia akan tunjuk perangai gila seks. Itu saja itu tok serban tau.Balik rumah tengok gambar lucah kat talipon bimbit. Bini panggil buat buat alim anwar, belakang main setan. Hipokrit nak salahkan artis.

    ReplyDelete
  7. Sabar AC. Khatib2 ni sedang siapkan diri mereka utk menerima ujian Allah swt. Setiap tutur kata mereka ni Allah akan test kena balik kpd mereka atau keluarga mereka. Untung orang yang difitnah dan diumpat ni sbb pahala penfitnah dan pengumpat selama dia org hidup didunia ni Allah akan transferkan kpd mereka.Dirikan solat dgn tekun dan sabar. In Allah we trust.

    ReplyDelete
  8. Aku setuju Anon 11:28...kat tmpt aku pun anak2 yg bermasalah normally dtg dari keluarga yang kuat pegangan pada PAS (bkn kuat pegangan ISLAM yer....kena bezakan)....

    ReplyDelete
  9. Kalau dkt tempat sy, kebanyakan imam dan khatib terdiri dr org umno. Tetap juga bercakap mengenai politik. Sy sendiri menyokong umno, xde sebab saya nak burukkan umno. Tp memang itu lah hakikatnya. Mmg ade sejumlah imam dah khatib yg mengambil kesempatan promote parti masing2. Xkira pas, umno, keadilan dsb. Mengenai artis pulak, walaupun seseorang tu ahli ilmu agama, imam, khatib dsb, xwajar la utk mengaibkan orang.. Memang niat tu nak mengajar, tapi caranya salah. Banyak lagi contoh yg blh diberikan. Fikir je la kalau orang burukkan kite mcm tu. Mesti kite pun xsuka. Renung2kan..

    ReplyDelete
  10. Pendapat saya senang saja. Kalau nak berkhutbah biarlah khutbah yang menegur umum. Bukan menghina dan mengutuk. Kalau nak tegur artis...panggil diorg ramai2...or guna persatuan artis utk buat satu ceramah atau program agama. Yg dtg kat masjid tu bkn semuanya artis pun. Lagipun kalau artis2 yg teruk2 perangainya mana nak pergi masjid. Lu pikirlah sendiri.

    ReplyDelete
  11. Senang saja beb! Dulu pernah jadi lepas menang PRU 12 khatib baca khutbah di masjid Tembok, Jalan K Kangsar, Ipoh dia kata "hanya Pas yang menjamin kebahagiaan dunia dan akhirat". Aku terus bangun dan pi sembahyang di masjid keling, tengah pekan Ipoh. Lagi baik sebab aku tak faham khutbah yang dibaca dalam bahasa Tamil. Dah tentu tak dengar cacian pada orang lain.

    ReplyDelete
  12. Bila dah berubah kuasa selepas PRU nanti pecat saja mereka!!!

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.