Friday, March 22, 2013


Sebentar tadi selepas solat Jumaat rakyat Pulau Pinang sekali lagi dimeriahkan dengan DEMO dikawasan pusat bandar @ KOMTAR...Tapi yang uniknya kali ini bukan 1 kumpulan saja yang berdemo seperti minggu lepas..2 kumpulan yang berdemo menuntut perkara yang berbeza..

Kumpulan Demo yang pertama dianjurkan oleh Gabungan NGO Islam Pulau Pinang yang menuntut Ketua Menteri paling rasis meminta maaf diatas keceluparannya dalam isu yang mengaitkan Kalimah Allah..

Lebih kurang 250 orang yang terdiri daripada ahli-ahli dibawah Gabungan NGO Islam Pulau Pinang telah berarak selepas solat Jumaat menuju ke KOMTAR untuk menyerahkan memorandum...




Manakala kumpulan Demo yang kedua pula dianjurkan oleh NGO Big Brother 1 Malaysia. Lebih kurang 200 orang yang berbangsa Cina dan India telah berarak ke KOMTAR menyuarakan protes mereka..

  • Antara tuntutan dan protes yang disuarakan ialah Big Brother 1 Malaysia ialah : -
  • Manifesto yang dijanjikan sebelum ini tidak ditunaikan..
  • Penjelasan mengenai Projek Terowong dasar laut yang bernilai RM6.3 Billion..
  • Mendesak agar DAP menghentikan kegiatan cybertrooper DAP yang membuat   ugutan keganasan, gengsterism dan ugutan ganguan seksual..
  • Lokasi rumah kos rendah dan rumah mampu milik yang dijanjikan..
  • Pendirian Lim Guan Eng dan DAP mengenai Lynas
  • Penjelasan mengapa penggunaan nama "Penang" perlu mendapat kebenaran Lim Guan Eng...




**CINA PUN DAH PANDAI BUAT DEMO.. 

7 comments:

Anonymous said...

Kn hati2 neh..takut kaduk naik junjung
Maklum le penang kn cina pnya..tu pon melayu x sdr2 lg n asik slhkn gomen

Anonymous said...

sejak sekian lama ini demo selalu diadakan selepas solat jumaat. Aku rasa tokong LGE takdak kat pejabat dia di komtar setiap jumaat.

Anonymous said...

NANTI DIA TUKAR SETIAP JUMAAT CUTI ,AHAD KEJA

Anonymous said...

Guna je nama 'penang' tu.bukan cina punya pun 'penang'.penang tu 'malay'sia punya.bukan 'china'sia punya.

Anonymous said...

Sebenaranya seluruh Tanah Melayu ni, Melayu yang punya. tapi sayangnya sebab Melayu nak duit lebih sanggup jual dengan China. Oleh itu sesiapa yang ada Tanah mulai sekarang jangan jual dengan keturunan naga dan singa. Serah pada kerajaan untuk buat projek untuk orang Melayu atau wakafkan untuk saham akhirat.

Anonymous said...

Tengoklah mereka itu dah ambil semua Pulau. Mungkin dah lama mereka rancang. Salah pengundi Melayu juga. siapa suruh undi pada PRU13 atas tiket PR, sekarang bukan senang nak ambik semula. takut2 terlepas macam Singapura. Sebenarnya pembangkanglah yang menghancurkan Negara. Mereka berbahagi memerintah negeri mengikut acuan parti masing2. Dah tu dengan dengan muka tak malunya sering meletakkan kesalahan kat kerajaan. Sekarang tak payahlah nak tipu kita, kita orang Melayu bukan bodoh. Hanya masa menentukan. Setiap serangan atas kerajaan yang dikatakan zalim, sebenarnya tidak berlaku. Kalau betul zalim kenapa pendatang tanpa izin pun senang cari makan dinegara ini. Hanya orang yang pemalas sahaja menanti bulan jatuh keriba tanpa berusaha.

Anonymous said...

Dipetang2 begini teringat pula saya satu cerita nak kongsikan dengan semua pembaca. Seorang anak saya pada masa itu tamat pengajian di IPT. Sebelum dapat kerja, mohon mengajar disebuah SKJC di sebuah sek. di Perak. Bangsa ni memang sungguh rasis. Satu hari anak saya menyuruh seorang murid membuat satu tugasan. Boleh dia taknak buat tugasan tersebut sambil berkata cikgu orang Melayu, mak saya kata orang Melayu jahat. Anak saya jawab emak saya tak pernah kata orang China jahat. Kesokkan harinya gurubesar sek. tersebut memanggil anak saya terus diberhentikan disebabkan aduan bapa pelajar tersebut. apa yang diadukan tidak diberitahu. anak saya hanya sempat mengajar 2 minggu sahaja. Untuk pengetahuan anak saya mengajar pada masatu murid tahun 3 dan 4. Memang dari dahulu pun kata orang2 tua kita, kalau mereka sewa rumah atau Tanah payah nak keluar kalau kita nak gunakan semula Tanah tersebut. Itulah kebanyakan orang kita generasi baru ni memang banyak yang mereka tak tahu. Dan saya pernah tengok seorang pekerja pemuda Melayu yang bekerja dika=edai mereka membuat kesalahan kecil, tapi dimaki hamunnya dengan mulut yang memang kesat gila. Disebabkan malu pemuda tersebut terus berhenti kerja. Saya tabik kat pemuda tu, menjaga maruah diri dan bangsa supaya tidak diperkotak-katikkan oleh makhluk tu.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.