Thursday, February 28, 2013


Pelikkan... NGO R ditubuhkan oleh puak-puak pakatan haram untuk mendesak kerajaan pusat supaya menyerahkan royalti minyak kepada kerajaan negeri Kelantan tapi perkara yang dijaja oleh mereka sendiri tidak dimasukkan dalam manifesto terbaru mereka...

Lagi pelik bila...manifesto tersebut telah dibincangkan dan mendapat persetujuan bersama antara PAS, DAP dan PKR...Tak kan la Nik Aziz atau Hadi Awang terlupa nak ingatkan Anwar mengenai perkara itu untuk dimasukkan dalam manifesto..Banyak tu duit royalti...macam mana boleh terlepas pandang??.. apa yang mereka buat dalam mesyuarat manifesto...tidur, jadi pak angguk atau tak hadir dalam mesyuarat yang menentukan isi kandungan manifesto PR??

Bertambah pelik lagi bila...agaknya bila dah termalu dan sedar kesilapan yang mereka buat..Anwar cepat-cepat membetulkan keadaan dengan bersetuju meminda Manifesto PR berhubung perkara pembayaran royalti minyak.. tanpa perlu mengadakan mesyuarat..Disitu juga dia buat keputusan seorang diri yang melibatkan ratusan juta ringgit...hebatkan...


Nazri (kanan) melihat Anwar menandatangani manifesto tanda bersetuju meminda perkara berkaitan bayaran royalti minyak, kelmarin

*** Agak-agaknya valid tak tandatangan Anwar tu..Kalau DAP tak bersetuju macam mana??Melainkan Nik Aziz dan Hadi Awang kena bersetuju Anwar jadi PM..baru tandatangan tu laku...Betul tak..??

Kalau mengikut kata Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS dalam akhbar Sinar Harian...

Isu kesilapan dalam manifesto Pakatan Rakyat (PR) berkaitan tuntutan royalti minyak untuk negeri pengeluar minyak yang dikatakan 'terlepas pandang' dianggap telah selesai.
Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar menjelaskan, perkara itu adalah kesilapan teknikal dalam manifesto versi cetakan yang tidak perlu dijadikan isu lagi. 
“Kita telah sedari kesilapan itu dan perkara itu dibetulkan menerusi iklan yang keluar di dalam akhbar Sinar Harian.
Beruntung ahli-ahli PAS dapat pemimpin macam ni...No problem..kami dah buat iklan dalam surat khabar dah kira selesai...hahaha..macam kartun EP tengok...

Tapi EP rasa benda ni tak pelik...sebelum ini Nik Aziz bukan main garang kata kerajaan pusat zalim dan kejam kerana tak bagi duit royalti pada Kelantan...tapi bila nama Kelantan tidak dimasukkan dalam manifesto pakatan haram sebagai penerima royalti minyak...Nik Aziz diam membisu...Bukan ke tugas Nik Aziz sebagai Mursyidul Am PAS dan MB Kelantan membela rakyat Kelantan khusus dan ahli-ahli PAS amnya dalam pakatan haram...

Fikir-fikirkan...Lagipun sebelum ini Khalid Gagap pernah berkata MANIFESTO ITU BUKAN JANJI..Jadi bersedialah untuk kena tipu bila Anwar jadi PM...

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menggembirakan aktivis Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Hak Pendaratan Minyak dan Gas ke Kelantan (Royalti), apabila bersetuju meminda Manifesto PKR berhubung perkara pembayaran royalti minyak.
Presiden Royalti, Nazri Deraman berkata, beliau berbangga kerana Anwar menerima teguran rakyat berkaitan pembetulan isu Royalti yang terkandung dalam buku manifesto tersebut.
Katanya, manifesto itu hanya menyebut Sabah dan Sarawak yang bakal menerima peningkatan royalti petroleum dan sumber hidrokarbon daripada lima kepada 20 peratus sekiranya PR berjaya mentadbir negara.
“Dalam sesi ringkas ini, kami meminta beliau meminda dengan memasukkan Kelantan, Terengganu, Pahang dan negeri pengeluar minyak untuk menerima manfaat tersebut.
“Kami berbesar hati kerana Anwar menerima teguran serta bersetuju untuk memindanya, kami menganggap persetujuan ini sebagai satu sejarah,” katanya pada program Satu Jam Bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di pekarangan Markas Penerangan Pas Pasir Puteh di sini, petang kelmarin.

5 comments:

Anonymous said...

hahaha..

sian lembu-lembu umno, ustaz/ustazah ajar taknak dengar, dok mengaji dengan utusex/tv3suku je....patut la orang panggil macam...

nak debat isu ni, kalau berani, call aku yidin 010-7666855, tapi ahli umno boleh debat ke?najib kata debat bukan budaya padahal bacul..


wakakaka..............umno=lembu..

Anonymous said...

Kah kah kah kah ....

Sok nnt kalo jadi piemmm ANUwar sambil ngongkek Doll atau menaji lubang jubor boleh sain apa2 saje utk meminda perjanjian, kontrak ataupon perlembagaan...maklomla paKARTOON HARAMjadah... SEMUA BOLE......

#MANIFESTO BUKAN JANJI...

Anonymous said...

Kahkahkah...bole percaya ka ini manifesto....ini mesti kes last minit punya manifesto...bikin malu..sape yg buat ni..kahkahkah...belum tadbir negara lagi. Hancur la...

Anonymous said...

Nama pun Parti Angguk Saja!!..Ape dia tau pasal manifesto...dibodoh2kn Si Nuar tu je!!..Pencacai2 PR semua!..hang pun sama dh diperbodoh2kan!!..Manifesto bkn janji...sbb tu blh tmbh2 kemudian...Tak layak langsung PR ni nk memerintah Malaysia!!!!...kharrrkkgh....tuiiiiihhh!

Anonymous said...

Yidin oi, jom pi jumpa nuar brahim mintak nuar pinda moneyfestojubo supaya masukkan hudud..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.