Thursday, February 28, 2013


Kalau sebelum ini DAP pernah menyuarakan hasrat mengurangkan bilangan penjawat awam di Malaysia melalui laporan berita daripada Sin Chew Daily. 

Kali ini pakatan haram sekali lagi menegaskan yang mereka akan mengurangkan jumlah penjawat awam di Malaysia andaikata mereka berjaya memerintah Malaysia..




Apa yang pakatan haram benci sangat dengan  penjawat awam di Malaysia..Adakah disebabkan jawatan-jawatan tersebut dimonopoli oleh orang Melayu dan hampir keseluruhan penjawat awam menyokong kerajaan yang ada sekarang...

Pakatan haram sering melebelkan kakitangan awam lembab dan tidak produktif dalam menjalankan tugas..terlibat dengan rasuah..curi tulang...makan gaji buta...dan banyak lagi..

Persoalannya adakah benar tuduhan mereka terhadap kakitangan awam... EP rasa masih ramai kakitangan awam yang menjalankan tugas dengan penuh tanggungjawab dan memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat Malaysia...Betul tak??
Masalahnya….cuma golongan minoriti yang seringkali membawa masalah inilah yang telah memberikan imej yang kurang baik kepada sektor awam.

Jika pakatan haram berjaya menawan Putrajaya dan laksanakan agenda mereka..bayangkan berapa ramai lagi orang Melayu yang akan menganggur...Perkara ini telah dilakukan di Pulau Pinang dibawah pentadbiran DAP..Sampai nak minta kerja pun kena nyatakan menyokong parti politik mana...

Fikir-fikirkan...

7 comments:

Anonymous said...

KURANGKAN DULU KEMUDIAN LANTIK ORANG CINA.

Anonymous said...

boddo punya pas.....syialll lahanat..

Anonymous said...

Kakitangan awam yang dikategorikan malas dan bermasalah tu adalah penyokong pakatan haram.apa yang kerajaan buat semua tak betul, tapi duit gaji yang kerajaan bagi semua sapu walaupun kata haram.Kalau dap nak kurangkan kakitangan awam nanti buanglah dahulu penyokong dia orang yang memang terbukti malas dan merosakkan nama kakitangan awam.Amacam boleh?

Anonymous said...

Betul sangat kata saudara.Golongan ini adalah golongan yang tidak pernah bersyukur pun dengan apa yang kerajaan bagi pada mereka.Ibarat kata melepaskan anjing tersepit.Dah lepas gigit tangan kita.itulah ibaratnya penyokong PR dalam perkhidmatan awam ni.

Anonymous said...

Aku setuju sangat!...setuju diberhentikan kakitangan awam yg tak sedar diri yg menyokong pembangkang neh!!

Anonymous said...

Pakatan Haram yg mmg Haram Jadah.. Penjawat awam yg dahulu sokong PR nih sekarang sudah sedar.. Kali nih sajalah.. Untuk PRU13 ini.. Boleh dikatakan semua akan undi BN..

#manifestobukanjanji

DeGaWaN...

Anonymous said...

hahahaa dlm kerajaan kan ramai penyokong pakatan.. okla tu bia melayu rasa pati yg dia pilih makan tuan.. pg jahanamlah dengan melayu ni... bodoh sangat..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.