Monday, February 4, 2013


Sejak bila orang Islam dan Kristian berkongsi tuhan yang sams iaitu Allah...??


8 comments:

Pakdor Awe said...

Bila terlalu taksub atas niat supaya anak-anak muda meminati dan mendekati Islam, maka dipermudahkan oleh Ostad Azhar ini tentang hal-hal yang menyentuh akidah dan hukum..nampaklah Islam itu liberal. Dia ini sudah terperangkap dengan cara missionaries Yahudi dan Nasrani memerangkap dan menjalankan dakwah agama mereka.

Bila mendekati kaum muda jahilliah, Rasulullah tidak pernah bermain gambus atau serunai..tapi Ostad Azhar buat.

Bila bertarbiah didalam masjid,ramai sahabat-sahabat Rasulullah menangis, menyesali diri dan merasa takut kepada balasan Allah, tapi bila Ostad Azhar berceramah, orangramai ketawa terbahak-bahak terhadap lawaknya. Agama adalah sebuah peng lipur lara baginya.

Terlalu mudah mengatakan Nabi Isa mengajar Kristian, sedangkan Nabi Isa adalah pesuruh Allah, pembawa ajaran Islam. Kristian adalah ajaran Nabi Isa yang disesatkan oleh gereja.

Jangan salahkan Jijan berkata lawak, Babi halal dimakan..bila tambah Q dibelakang. Jangan salahkan belia jika mereka secara lawak bertanya Ostad Azhar..Halalkah tidur dengan anak dara orang kalu bapak dia tidur ditengah?? No Problem Ostad?? Halal?? Kalau anak dara orang bapak dia dah mati camana gamaknya?? Lebih Halal???

CUKUP-CUKUPLAH MELAWAK DENGAN AGAMA NI.

Anonymous said...

belajar agama tak? Allah telah ADA sebelum dunia ni dijadikan, sebelum ada agam ISLAM, Allah telah wujud, ajaran NABI2 dari dulu semua menyembah ALLAH, tuhan yang ESA, jangan jahil sangat.

Anonymous said...

Aku dah lama tak dengar Ostad Azhar berceramah. Banyak perkara boleh disalah ertikan . Harap Pihak Berkuasa siasat.

Anonymous said...

Ada.dia tgh lepak kat mekdi tu

Anonymous said...

Ustaz azhar berkata bolih orang kristian guna perkataan Allah menggantikan perkataan god .
Sedia diketahwi kristian diMalaysia memperakui tuhan mereka ada tiga. Ini bermakna Allah ada tiga andai Allah di gunakan dalam bible bahasa Melayu.
Tidakkah ini mensyirikkan Allah yang Maha Esa.
Jangan tertipu dengan ajenda segolongan manusia yang ingin menyesatkan orang melayu Islam.Sanggup kamu mengadaikan agama kamu untuk bersekongkol dengan golongan dimurkai Allah dan golongan zalim.
Ingatlah setiap diri yang menyokong akan di soal dihapan Allah diMahsyar kelak. Mana jihad fi sabilillah dalam diri kamu? Usah jadi manusia fasik untuk keuntungan dunia.
Sudah nampak titik permulaan orang Melayu keliru dalam agama Islam. Titik perosak ini akan merebak dan menjadi besar hingga tak terkawal suatu hari nanti. Insaflah orang Melayu Islam, bahawa musuh Islam disekeliling kamu memperdayakan kamu. Mereka gagal memijak kamu selama mana kamu mematuhi Islam. Musuh ini merancang untuk melemahkan kepercayaan kamu kepada Islam. Seterusnya anak cucu kamu meninggalkan Islam atau memandang Islam itu satu budaya sahaja.
Selama mana kamu beriman bahawa Allah adalah tuhan Yang Maha Esa dan Islam itu agama yang lurus dan kamu bertakwa dengan sebenarnya maka kamu tak akan sesat selamanya.
Memang tuhan manusia ialah Allah sahaja. Tetapi golongan sesat ini ingin menyesatkan orang Islam dengan mendominasikan nama Allah kearah pentafsiran makna yang bermacam2- bukan lagi Allah Yang Maha Esa yang dipegang kuat olih orang Islam sekarang.Andai kamu biarkan , maka tidak mungkin suatu hari nanti patung2 pun di panggil Allah. Mohon Allah jauhkan.
Jangan ambil mudah, kelah api yang kamu bermain2 dengannya akan membakar agama Islam keturunan kamu. Jerat yang kamu pasang mungkin kamu lupakan tetapi jerat itulah yang akan membunuh kamu kelak.

Muntaha Kaliwon said...

Nabi Isa A.S tidak pernah membawa Agama baru . Dia tidak permah mengajar umatnya agama Kristian .... Dalam Bible tidak ada pun tertulis perkataan Kristian...Agama Nabi Isa adalah agama nabi Musa... Ingat perkataan Nabi Isa dalam Bible :

Matthew 23:1-3
1Then Jesus said to the crowds and to his disciples: 2"The teachers of the law and the Pharisees sit in Moses' seat. 3So you must obey them and do everything they tell you. But do not do what they do, for they do not practice what they preach.

Matehew 5 :17 Janganlah kamu menyangka, bahwa Aku datang untuk meniadakan hukum Taurat atau kitab para nabi. Aku datang bukan untuk meniadakannya, melainkan untuk menggenapinya. 18 Karena Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya selama belum lenyap langit dan bumi ini, satu iota atau satu titikpun tidak akan ditiadakan dari hukum Taurat, sebelum semuanya terjadi.

Ustaz Idrus patut belajar Bible dulu .

Anonymous said...

Bukan UAI kot yg kata.Org lain yg menyamar. Kalau betul BERAT 66 UAI.

Anonymous said...

ustaz kampung mcm tu la fikiran kolot sangat..dia guan untuk hidup mewah je.orang suka ceramah dia sebab lawak bodoh tu je.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.