Sunday, January 6, 2013



Ni dia tuan-tuan..punya lah dia nak halalkan orang kafir menggunakan kalimah Allah, sampai dia kata Tuhan kita ni tidak ada nama..Tuhan itu adalah Tuhan, bukan ada nama. Allah itu ialah orang Arab yang bubuh nama. Jadi apa salahnya orang Kristian nak guna nama Allah. ...

Apa pula kata Ustaz Azhar Idrus mengenai segelintir pemimpin Islam yang bersetuju dengan DAP untuk membenarkan Kalimah Allah digunapakai oleh orang Kristian dalam bible versi Melayu?? ...???Boleh ustaz bagi komen sikit....??

3 comments:

merbah desa sgt said...

didalam SURAH AL-NASHR ayat no1 dan no2 yang bermaksud;APABILA TELAH DATANG PERTOLONGAN ALLAH DAN MASA TERBUKANYA KOTA MAKKAH;DAN KAMU LIHAT MANUSIA BERDUYUN DUYUN MASUK UGAMA ALLAH[didalam surah ini cuma menyebut KOTA MEKKAH saja tapi tidak menyebut GEREJA].dan SURAH AL-KAAFIRUUN pula[keseluruhan ayat ini dari ayat no1 hingga ayat no6]yang bermaksud;KATAKANLAH; HAI SEKELIAN ORANG KAFIR.AKU TIDAK AKAN MENYEMBAH APA YANG KAMU SEMBAH.DAN KAMU TIDAK AKAN MENYEMBAH TUHAN YANG AKU SEMBAH.AKU BUKAN PENYEMBAH APA YANG KAMU SEMBAH.KAMU BUKANLAH PENYEMBAH TUHAN YANG AKU SEMBAH.BAGI KAMU UGAMAMU BAGI AKU UGAMAKU.didalam kedua2 surah ini TIDAK ADA menunjukkan KALIMAH ALLAH bolih dikongsikan dengan ugama lain selain ISLAM.kalau ada ayat2 yang ada didalam ALQURAN yang mengatakan KALIMAH ALLAH bolih diguna pakai dan dikongsikan dengan ugama lain sila kemukakan supaya tidak mendatangkan KEKELIRUAN kepada umat ISLAM negara ini.WASSALLAM.

Anonymous said...

tanya kat azhar idrus tu, apa maksud kalimah basmalah..?

Anonymous said...

ostat pas biasala

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.