HOT : GUAN ENG MENGAMUK PADA ANWAR BILA DIHENTAM OLEH DR ASRI.....


Inilah permainan politik cara baru...Cina ba** ni cetus isu yang melibatkan agama.. Umat Islam berbalah sesama sendiri..ulamak berbeza pendapat walaupun berpandukan 1 Al-Quran...
Kita menyalahkan pihak lain..tuduh itu..tuduh ini...Yang bestnya orang yang cetus isu ini hanya perlu melihat dari luar kejayaan rancangannya untuk memecahbelahkan umat Islam di Malaysia...Kalau itu pun umat Islam tak nampak EP tak tahulaaaa....
**Agak-agaknya siapa yang rancang semua perkara ini??

Dalam perkembangan berkaitan isu kalimah Allah, bekas Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata kerajaan mempunyai hak untuk melarang orang bukan Islam daripada menggunakan kalimah 'Allah' dalam penerbitan agama bagi mengelakkan kebimbangan.
Tokoh agama itu berkata, keputusan seperti itu diterima dalam perspektif pentadbiran bagi mengelakkan potensi ia disalahguna oleh pihak tertentu.
Isu tersebut tidak wujud di Sabah dan Sarawak, kerana arahan tersebut hanya terpakai di Semenanjung Malaysia, katanya.
Dr Asri turut menegur sikap pemimpin yang tidak bertanggungjawab kerana sengaja menggunakan isu tersebut demi kepentingan politik.
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam ucapan sempena sambutan Hari Krismas Disember lalu berkata penganut bukan Islam dibenarkan menggunakan kalimah 'Allah' dalam Bible Bahasa Malaysia.
Dr Asri berkata oleh kerana Bible diterjemah daripada Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia, terjemahan kepada 'God' adalah 'Tuhan' bukan 'Allah'.
"Mereka bukan menterjemah daripada Bahasa Arab kepada Bahasa Malaysia, sebaliknya daripada Bahasa Inggeris kepada Bahasa Malaysia.
"Oleh itu, polemik berhubung penggunaan kalimah 'Allah' ini sepatutnya tidak sepatutnya menjadi isu yang besar,” katanya, sambil menyelar tindakan mereka yang menggunakan agama untuk mewujudkan suasana tegang.
HOT : GUAN ENG MENGAMUK PADA ANWAR BILA DIHENTAM OLEH DR ASRI..... HOT : GUAN ENG MENGAMUK PADA ANWAR BILA DIHENTAM OLEH DR ASRI..... Reviewed by Empayar Pemuda on 2:54 PM Rating: 5

5 comments:

  1. Tajuk berita macam haran jadah,,,dah jadi barua umno,macam tu lah,,,

    ReplyDelete
  2. sapa suruh baca beb...haram jadah

    ReplyDelete
  3. " polemik berhubung penggunaan kalimah 'Allah' ini sepatutnya tidak sepatutnya menjadi isu yang besar,” katanya, sambil menyelar tindakan mereka yang menggunakan agama untuk mewujudkan suasana tegang.

    Apa tak faham ke siapa yg MAZA maksudkan "mereka yang menggunakan agama untuk mewujudkan suasana tegang "tak lain tak bukan UMNO dan rakan sewaktu dengannya!
    Ada fahammmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi bodoh.. Esok kalau anak hg tanya Allah tu Tuhan Islam ka Tuhan kristian.. Hg nk jwb apa??

      ZoRRo...

      Delete
  4. apa la korang nih..jgn tgk politik atau parti tgk agama...
    aduh..cina mmg suka pecah belahkan umat ISLAM..korang dgn bahasa kesat maki kerana korang tk setuju??
    hmmmm...

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.