Friday, January 18, 2013

HOT : ANWAR DAN GUAN ENG BERJAYA.....



Tindakan sekumpulan 15 ibu bapa pelajar yang tampil menerima bantuan persekolahan RM100 dengan memakai baju berwarna kuning sempena perhimpunan BERSIH 3.0, telah menjadi buah mulut di laman sosial apabila gambar mereka dengan pakaian berkenaan dimuatkan oleh pengguna.


Seorang daripadanya Wong Chai Soon ketika dihubungi Malaysiakini hari ini berkata, beliau bertindak demikian untuk menyatakan bahawa mereka bukan menerima bantuan itu dengan senang hati.



"Sebenarnya saya memakai baju BERSIH untuk menarik perhatian pihak berkuasa bahawa (apakah) dengan pemberian wang ini membuatkan kita perlu tunduk, bersetuju dan senang hati.


"Sebaliknya, saya menerimanya dengan hati risau dan memikirkan mengenai keadaan negara kita pada masa akan datang," kata Wong Chai Soon yang menerima bantuan tersebut di SMJK(C) Chan di Seremban semalam.


Wong, 45, berkata sekumpulan ibu bapa lain turut memakai baju kuning pada majlis tersebut. 



"Saya hanya menerima SMS. Ini inisiatif daripada kawan. Saya hanya terima SMS dan majukan kepada kawan lain. Kawan di pejabat saya pun saya suruh pakai baju kuning. Saya sendiri pakai baju BERSIH," katanya. 



Ditanya mengenai reaksi ibu bapa dan guru sewaktu kumpulan mereka memakai baju tersebut, Wong yang bekerja sebagai jurulatih kursus kewangan berkata para guru berkenaan menunjukkan reaksi "biasa dan tidak marah". 



"Ada yang pandang-pandang, ada yang tegur-tegur. Yang mana saya kenal, mereka bersetuju. Guru bersikap biasa sahaja. Mungkin mereka penat layan orang... Mereka biasa sahaja," katanya.



Sekumpulan ibu pelajar yang menggelarkan diri mereka sebagai 'BERSIH Mama' mempromosi tindakan itu melalui satu kenyataan kepada media semalam.



Mereka menggesa para ibu bapa menggunakan kesempatan ketika menerima wang bantuan tersebut untuk menuntut pilihan raya bersih dan adil.



"Pada masa ini, apa yang paling diperlukan rakyat di negara ini bukanlah bantuan kewangan RM100, RM250 atau RM500.



"Jika negara ini tiada pilihan raya bersih dan adil, tujuan sebenar pilihan raya tidak akan dicapai dan negara ini tidak akan menjadi benar-benar demokratik untuk memilih wakil yang diingini rakyat," kenyataan itu dipetik.



Bantuan persekolahan sebanyak RM100 kepada ibu bapa merupakan peruntukan yang diumumkan perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika pembentangan Belanjawan 2013 di Dewan Rakyat tahun lalu.-MK

**Kurang ajar tak bertempat....

12 comments:

Anonymous said...

Cina anak haram..babi sondol..pukimak dia..cina haram jadah..cina celaka x sedaq diri..cina makalihamput..cina pelaq..cina sial..cina kurang ajaq..cina lahanat..cina neraka..cina babiiiiiiiiiiiiiiii..jdi kta nmpak sgt cina akan cuba mguasai politik malaysia..tu pun msih yg tidur dan lena..sedaq laa..jgn smpai satu masa MALAYSIA tggai nama sja..dah la dlu2 TANAH MELAYU tkaq ke MALAYA oleh inggeris..then tkaq ke PERSEKUTUAN TANAH MELAYU dan jdi mMALAYSIA..jgn smpai jdi negara CHINASIA..
Ikhlas dri ; Pemuda UMNO Balik Pulau.. (zai)

Anonymous said...

Saya sokong!!!

Anonymous said...

Muka tak tau malu.....segala apa yg BN bagi hangpa sapu...mana letak harga diri hangpa...sekadar RM100 aje ka?...Isyh3x....kasihan dia..

Tips Temuduga said...

orang islam akan bersyukur..tetapi orang kafir akan penuh keluh kesah.. kesian ye!

Anonymous said...

dalam PKR ada ahli[agen]DAP.sebab itulah bila lim guan eng timbulkan isu KALIMAH ALLAH anuar ibrahim senyap membisu tak buat komen apa2.

Jokiden said...

Hebat sangatlah tu.. nak jadi hero, nak provok tapi cikgu tak layan plak aa.. Apa yang dia risau????

Anonymous said...

Yg pakai bj bersih tu pun berak x bsh.. Suruh guan eng bersihkan cec dulu la..itu la beza islam ngan kapir laknatullah, mslhnye segelintir melayu islam lebih kapir dr kapir..

Anonymous said...

cina kimak..kalau rm100 pun terkam mcm anjing terkam tulang,.tak payah nak menyalak bsr..ambik n bagi balik kt kerajaan la bru ada maruah..

Anonymous said...

cikgu2 kt sek tu anggap mcm bg mkn anjing je pd puok2 baju kuning yg dtg ambik duit..jgn marah ek..bg tetap bg..JANJI DITEPATI..hidup BN

Anonymous said...

"Sebaliknya, saya menerimanya dengan hati risau dan memikirkan mengenai keadaan negara kita pada masa akan datang,".

p/s : sebenarnya puak ni lah [baju kuning] yg merosakkan negara

Anonymous said...

babi sial cina ni...ni la puak2 pembangkang terutamanya anur liwat nak..cina makin besar kepala........

rizz said...

Jangan lah kita lupa seburuk-buruk pihak yang kita benci,pasti ada kebaikan mereka juga..dan sebaik-baik pihak yang kita sanjungi,tak kan lepas dari keburukan juga..kita manusia dan hamba allah..allah juga meminta kita untuk bersikap adill dalam segala hal.Kita bukan saksi pada kejadian dan apakah hak kita untuk berpihak kepada sesuatu tanpa sebarang bukti..dan tak mustahil juga apabila kebencian bermaharajalela dalam diri,walau apa bukti yang datang sekali pun pasti akan kita ragui..siapakah yang benar dalam hidup ini?? Bersederhana lah... Bagaiman dengan kisah musa dan firaun"Cuba kita renungkan,sebaik baik diri kita yang kita rasa kan betul-betul beriman kepada allah,adakah kita sebaik dan semulia nabi Musa alaihisalam???Dan sejahat-jahat orang yang kita benci pula,adakah mereka itu sejahat Firaun atau adakah manusia yang lebih jahat dari Firaun yang mengaku diri nya tuhan.Namun apakah perintah allah kepada Musa alaihisalam untuk berhadapan dengan Firaun..LEMAH LEMBUT.Tapi bagaimanakah dengan diri kita yang mengaku sebagai hamba allah yang lemah???20:43. PERGILAH kamu berdua kepada Firaun; sesungguhnya dia melampaui batas.20:44. Namun begitu, UCAPKANLAH dengan lemah lembut kepadanya; mudah-mudahan dia mengingati, atau dia takut. "5:8. WAHAI ORANG-ORANG YANG PERCAYA, JADILAH kamu orang-orang yang menegakkan di hadapan ALLAH, saksi-saksi untuk keadilan. JANGANLAH kebencian pada kaum mendesak kamu untuk tidak berlaku adil; BERLAKUADILLAH, itu lebih dekat dengan takwa. Dan TAKUTILAH ALLAH; sesungguhnya ALLAH menyedari apa yang kamu buat.
16:125. SERULAH ke jalan Pemelihara kamu dengan kebijaksanaan dan teguran yang baik, dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang lebih baik. Sesungguhnya Pemelihara kamu, Dia sangat mengetahui orang-orang yang sesat daripada jalan-Nya, dan Dia sangat mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

16:126. Dan jika kamu membalas, balaslah dengan yang serupa apa yang kamu ditimpa, dan sesungguhnya jika kamu bersabar, ia yang lebih baik bagi orang-orang yang sabar.
hamzah12hasan@gmail.com

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.