Thursday, January 17, 2013


Kadang kala EP kelakar tengok puak-puak yang menyokong pakatan ni..tambah-tambah puak-puak PAS...Setelah dihina, dicaci dan dikeji sampai macam ni sekali pun mereka masih nak membela puak-puak haram jadah ni...

Agak-agak la nak kata puak-puak kurang ajar ni tak faham Islam...Dah lebih 50 tahun Malaysia merdeka..sepatutnya mereka ni dah masak dengan kehidupan orang Islam...bukannya mereka tak pernah bercampur dengan orang Islam..

Kenapa perkara-perkara seperti ini tidak berlaku dulu?? Sebabnya sekarang ni mereka rasa mereka besar dan berkuasa dan lebih malang lagi ada pemimpin Islam yang sanggup bermatian membela mereka..kononnya mereka masih jahil tentang Islam..

Cuba tengok mana mana pemimpin Islam yang menghina bangsa atau agama mereka...tak kirala dari parti politik mana pun..mereka akan bersatu hati menghentam pemimpin tersebut sehingga dikenakan tindakan..

Satu persatu kutukan dilemparkan kepada PAS dan Islam secara terbuka sejak akhir-akhir ni.. KLIK SINI, KLIK SINI Tapi apa tindakan PAS untuk mempertahankan diri dan Islam...Tiadakan... Pemimpin PAS ibarat senyap seribu bahasa. Betul ke PAS ni sebuah parti yang ingin menegakkan Syiar Islam di Malaysia??

Aloooooooo....Sudah-sudah la jadi balaci DAP tu....Dalam keadaan sekarang ni orang buta pun dah boleh melihat dan orang pekak pun dah boleh dengar apa yang PAS buat...cuma orang yang buta perut je tak nampak benda ni...Bangunlah PAS oooiii...

Orang bukan Islam memandang serong terhadap Islam disebabkan oleh PAS juga. Tindak tanduk PAS selama ini sangat memalukan..mengelirukan dan menjatuhkan reputasi dan keagungan Islam...

"Tidak boleh salahkan Patrick Teoh." Demikian reaksi pelawak dan pelakon, Bob Lokman berhubung kenyataan kontroversi Teoh semalam yang menyinggung umat Islam.
Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman berkata “mereka (orang bukan Islam) tak faham kehendak agama kita. Jadi, mereka tak akan nampak keadilan."
“Kalau saya kutuk Teoh secara peribadi, ia tak akan selesaikan perkara ini sampai bila-bila,” katanya kepada Sinar Harian Online.

13 comments:

Anonymous said...

Betul la tu. Memang tak boleh nak salahkan Patrick Teoh sebab dah terang2 dia kapir lagi jahil. Sejak zaman Rasulullah lagi benda ni dah berlaku. Yang kita ni sebagai orang Islam, fahami apa yang terkandung dalam Al-Quran.

"Demi sesungguhnya, kamu akan diuji pada harta benda dan diri kamu. Dan demi sesungguhnya, kamu akan mendengar dari orang-orang yang telah diberikan Kitab dahulu daripada kamu dan orang-orang yang musyrik : banyak (tuduhan-tuduhan dan cacian) yang menyakitkan hati. Dalam pada itu, jika kamu bersabar dan bertaqwa maka sesungguhnya yang demikian itu adalah dari perkara-perkara yang dikehendaki diambil berat (melakukannya)." [Ali Imran:186]

Yang patutnya kita kesali, kenapa masih ada orang Islam yang tahu hukum hakam dosa pahala syurga neraka tapi masih melawan hukum Allah? Dedahkan aurat, melakukan zina, rasuah dan sebagainya. Dan lebih menyedihkan, kita yang Islam ni menyokong pulak golongan mereka2 ini.

Pasar Malam said...

Hehe nampak nya.. Kat Malaysia ni org bukan islam boleh kata apa pun kat Islam sebab mereka tak tahu? Hahaha... Kot nak depen pun agak2 laa.. Ni depen. Krn islam atau depen krn politk? Hehe dah berapa lama patrick tu dok Malaysia ni hingga masih tak paham sikit pun pasal islam?

Anonymous said...

Ini bukan masalah dia tak faham Islam tetapi dia tidak menghormati Islam. Tak faham tak apa, tetapi hormatlah agama Islam dan orang2 Islam. Bukan ke agama Islam agama resmi di negara ini. Orang Melayu yang berugama Islam adalah penduduk majoriti di negara ini. Itu pun tak faham ke? Kita aja ke yang nak faham tentang mereka dan agama mereka. Mereka tidak payah faham tentang agama kita. Oleh kerana kita faham kita tak boleh kutuk mereka. Tetapi oleh kerana mereka tak faham, oh tak pe mereka boleh hina dan kutuk Islam. Bodoh sangatlah orang-orang Pas kalau berfikiran macam ini.
Fikirlah sikit ada orang Islam menghina dan mencaci agama dan bangsa lain? Kalau kita nak buat, memang kita boleh buat!

Anonymous said...

Pas doesn't represent d religion of islam la ooi!

Empayar Pemuda said...

Agen yahudi kot..itu yg selalu buat keputusan flip flop..bagi agama lain hilang respect pada Islam..

Anonymous said...

So...parti pemerintah sila la ambik tindakan..dari kita asyik bertekak kat sini apedehal....dia dah kutuk islam, so parti Islam pemerintah takkan diam je..kalau PAS x bertindak...abang besar di sana boleh le buat tindakan...yang bersuara di sini cuba la buat sesuatu... Kalala

Anonymous said...

Inilah akibat jadi ustad celup.

Anonymous said...

bob tu yg bodoh jahil sbnanya ckp ikut sedap tkak je xguna otak langsung sbabtula islam makin di pelekeh..bodoh.

jonnyszetalk said...

Salam 1 Malaysia.Inilah sebabnya kenapa non muslim semakin berani.Semoga beroleh hidayah.

Anonymous said...

Huh ..kalo tang sekutu depa, Patrick Starfish oops silap Patrick Teoh, Karpal , Nga , Ngeh sapala asal puak depa BOLEH HINA ISLAM dgn alasan xpaham Islam...tapi bila yg cakap tuh dari BN mcm CSL..xdan ayam nak berkokok dah berpusu2 mcm babi n anjeng dok mnyalak berdemo menuntut si polan samada letak jwtn/minta maaf/BUNOH DIRI...

Mana suara TONGTAIk PEMUDA/i PAS yg kemain kuat menyalak berdemo ms CSL dulu..hah la neh ..ang xmao ke berdemo dpn pejabat PKR tuntut PATRICK minta maaf atau melulut kat hangpa..

Mangkok sekor neh mmg terang2 mnghina Islam...siap FU** lagi , mmprlekehkn amalan solat dan muslimah kite...

Betol kata Dato AC Mizal..ini bkn pasal parti atau ideologi ..ini pasal mnghina ISLAM..

Anonymous said...

bob tu ada kencing manis,mungkin bacaan KM tinggi tu,tu pasal lah cakap merapu aje

Anonymous said...

Walaupun kafir tapi tidak wajar berlaku biadap dengan mempersendakan ugama Islam. Itu pun sudah cukup untuk Bob menegur pteoh. Tapi yala apa nak diharap dengan bob ni pun. Pengajian ugama munkin tiada, kelas siivik pun mungkin tak pernah dengar, sekadar buat lawak atas pentas pas dan makan dengan penuh kelahap bole la........

Anonymous said...

Sahabat2 sekalian...yang dah kafir tu, mmg perangai dia dah kafir. Dalam Al-Quran Allah dah berfirman:

"Bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku." - (109:6)

Yang kita ni tak perlulah terikut2 dgn perangai orang kapir dgn keluar maki hamun dan bahasa2 yg kesat. Dan lagi menyedihkan, sebab kapir sorang, kita pulak memaki hamun sesama Islam. Dan kita ni dgn bangga mengaku kita beragama Islam dan umat Nabi Muhammad. Tunjukkan contoh yang terbaik kita sebagai umat Islam. Lebih2 lagi dalam bulan Rabiul Awal ni, bulan kelahiran Nabi kita yg tercinta. Contohilah akhlak baginda Rasulullah. Amik contoh masa Rasulullah berdakwah kat Taif dulu. Baginda kena baling batu oleh kaum musyrik sampai berdarah2. Tapi sikit pun baginda tak keluar kata2 yg kesat.

Orang kapir ni kalau kita melatah, lagi la dia suka tgk. Lagi dia tepuk tangan. Diaorg cakap orang Islam ni sama aje dgn diaorg punya akhlak. Sikit2 maki. Sikit2 guna kekerasan.

Memang kita marah dgn apa yg dia buat. Kita boleh protes dgn boikot filem dia. Yg pelakon2 beragama Islam ni pulak, tak payah berlakon dgn dia. Yg produser Islam ni pulak, tak perlu amik dia berlakon. Biar dia kerja dgn kaum kapir dia. Tapi semua tu kita buat tanpa guna kekerasan. Kadangkala kita ni cakap mmg hebat sampai maki hamun semua. Tapi bab perlaksanaan hancur. Kita maki hamun kat blog ni, bukan si kapir ni amik peduli pun. Sikit tak terusik perasaan & periuk nasi dia. Sah2 dia ni dapat dosa. Yang kita ni jgnlah tambah dosa pulak. Wallahua'lam...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.