Tuesday, December 11, 2012



Delegasi ke Gaza yang disertai Afdlin Shauki, Bront Palarae & Zain Saidin telah tiba dengan selamat di KLIA.
Afdlin Shauki yang ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sejurus tiba sangat bersemangat untuk menceritakan pengalaman beliau ketika di Gaza.
“Ketika mula mula hendak ke sana memang wujud perasaan takut, tetapi setelah tiba disana semenanjung Gaza pada saya menjadi tempat paling aman sekali,” ujar beliau semalam.
“Walaupun telah dibom banyak kali, rakyat Palestin di Gaza sangat tenang menghadapi segala cabaran dan mereka adalah orang yang paling peramah pernah saya jumpa”
“Paling membuatkan saya terharu adalah apabila mendengar cerita daripada keluarga yang salah seorang mereka telah mati syahid dan mereka tidak meminta simpati kami semua”
“Saya nampak mereka semua tabah & tenang menhadapi apa pun yang terjadi, bagi saya kanak kanak di’sana adalah hero yang sebenar,” tambah Afdlin Shauki lagi.
Bercakap tentang niat untuk merakamkan filem di bumi Gaza, Afdlin Shauki mengakui yang beliau ada merakamkan dokumentari pendek sepanjang misi bantuan mereka disana.
“Kami ada berbincang dengan pembikin filem muda disana dan insyaAllah kami akan bekerjasama untuk merealisasikan projek filem bersama nanti,” ujar duta kemanusian Aqsa Syariff ini.
Dalam perkembangan lain, ramai yang sedia maklum tentang satu kenyataan Abby Abadi yang seakan melekehkan niat & hasrat mereka yang pergi ke semenanjung Gaza.
Mengulas kata kata orang yang skeptik dengan misi bantuan ke Gaza, Afdlin Shauki berkata yang beliau tidak peduli dengan apa pun persepsi yang wujud kerana fokus mereka adalah untuk membantu rakyat Palestin yang sepatutnya menjadi tanggungjawab bersama.
“Kami tiada masa untuk melayan kritikan & komen negatif dari mana mana pihak dan kami pergi dengan niat untuk menolong dan jika mahu, kita boleh berganding bahu bersama sama sebagai tanggungjawab sebagai orang Islam,” tambah Afdlin Shauki lagi. - RK

10 comments:

Megat Alam Gempita said...

Tok sah dok layan sangat betina khawarij tu. Asal bukak mulut jer nampak sangat kebodohannya. Dia jeles le tu sebab PAS tak bagi untuk dia duit yang berkarung-karung tu pergi Gaza.

ko kahwin lekas ler Abby oi, senyap sikit mulut atas ko tu.

Anonymous said...

Komen terbaik daripada Afdlin

Anonymous said...

freemalaysiakini2 , Delivers The Latest Breaking News And No Subscription Needed...

Anonymous said...

apa yang nak dijadikan isu dengan komen Abby tu??memang umno dan pengikutnya ni sewel,sensitif serupa orang gila meroyan

Anonymous said...

Tiada orang akan pergi ke tempat peperangan yang merbahayakan hanya untuk jalanjalan.Orang yang cerdik dan ada otak yang berfungsi tidak akan mengatakan apa yang Aby kata tu. macam mana Aby nak ajar anakanak dia kalau dia tak reti nak berfikir?

Anonymous said...

bangang punya pempuan...

Anonymous said...

Anoymous 9.48 : 2 x 5 Abby ! Sesuai sgtlah tuuu..Tak habis2 nak kaitkan dgn Politik...100x banggang vs bahalol!!

PAKU PAYUNG said...

Ingat malam pertama ingat Ustazah Abby pasti Pak-pak lebai PAS balik bertongkat.

Teruskan Abby wa caya sama lu.

Anonymous said...

Kasi kawen je. Pasti tertutup mulutnyer...

Anonymous said...

terlalu taksub dgn parti PAS..maklumlah....benda baru.....exited lebih.....tak lama tu...lepas PRU13.....diamlah tu.....dah kalah nanti...inn shaa ALLAH...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.