Wednesday, December 5, 2012





Rakyat yang bijak akan tetap memilih UMNO serta Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum (PRU) kali ini bukan kerana ia parti yang sempurna tetapi satu-satunya parti yang ikhlas dan tegas berkhidmat untuk agama, bangsa dan negara.
Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata UMNO dan BN juga sentiasa mendengar keluhan rakyat dan sentiasa memperbaiki diri serta parti demi kepentingan rakyat.
Justeru, katanya, adalah penting untuk UMNO dan BN sifar masalah termasuklah masalah dalaman kerana sekiranya ia tidak diatasi maka kesannya adalah dalam dan besar kerana kemungkinan besar Malaysia akan berubah lanskap sepenuhnya iaitu menjadi sebuah negara republik ataupun sebuah negara yang terlalu liberal.
“Apa pun masalah dalaman UMNO, hala tuju UMNO masih tetap, jati diri UMNO masih teguh dan pendirian UMNO masih utuh. Sedangkan pembangkang masih tercari-cari hala tuju, masih terpinga-pinga dengan jati diri dan masih terkial-kial memahami erti pendirian,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
Rosnah yang juga Timbalan Menteri Kesihatan berkata kesemua 13 parti BN perlu bergerak sebagai satu formasi yang teratur dan tersusun ke arah satu objektif iaitu kesepaduan dan kefahaman yang jitu agar BN sentiasa menjadi parti yang kuat dan tidak mungkin ditandingi pembangkang sekaligus mencapai kemenangan pada PRU nanti.
“Rakyat seharusnya sedar bahawa semboyan perang yang ditiup bukan sekadar semboyan perang merebut kuasa pilihan raya tetapi lebih dari itu, perang ini melibatkan survival bangsa dan kedaulatan negara.
“Mana tidaknya kerana pembangkang begitu jelas gemar bersekongkol dengan anasir-anasir luar yang punya kepentingan untuk menjajah Malaysia secara halus,” katanya. Beliau berkata rakyat harus sedar bahawa parti-parti pembangkang yang kononnya berpakat, masih tidak sepakat.
“Kalau ada pun kesepakatan di mereka hanyalah untuk memusnahkan negara melalui hasutan, tiupan semangat perkauman dan kebencian yang tidak membawa apa-apa kebaikan pun untuk rakyat,” katanya.

13 comments:

Anonymous said...

Undi BN ~ Rakyat Selamat
Undi PKR ~ Bole Kiamat Woo...

Keh keh keh...

zoRRo...

Anonymous said...

kita sbg rakyat malaysia yg bragama islam dan brbangsa melayu perlu brsatu padu mempertahankn maruah agama dan bangsa. bkn la menjatuhkn bangsa sendiri. UMNO/BN la parti yg sesuai brnaung kerajaan malaysia. UMNO/BN satu2nya parti melayu yg bole menjamin hak org melayu. aku tak rela skiranya putrajaya diambil alih oleh bkn bangsa kita yg jelas sekali iaitu cina. melalui pengalaman kerja sbg pekeja biasa2 aku tau politik ekonomi org cina. dorang kaya. byk modal. duit bole beli apa saja. duit pn bole beli orang zaman skarang ni. pikir 20 tahun akn datang. pikir anak2 pikir cucu2 kita nanti. pertahankn la kerajaan yg sedia ada ni. kita pn tau politik sekarang ni hentam sana hentam sini. sama je. jgn kata UMNO/BN kotor. kalau ko kt tempat UMNO/BN tak mustahil ko akn kotor. lumrah manusia akn melakukan kesilapan. lantak la org atasan nk makan ikan kembung ke pari ke siakap ke kita sbg rakyat malaysia ada yg tak mampu nk beli rumah? kereta? malah ada yg lebih mampu. dapat hak masing2. lihat singapor. kita tau bahawa ramai rakyat di zaman tunku abdul rahman menganggap peyingkiran singapura dr malaysia adalah satu kerugian di bawah pemerintahan beliau. adalah politik dalaman tu. kita ambil teladan dr situ buat sekarang ni. jgn trsilap memilih kerajaan malaysia. sebaliknya naik kn la bangsa kita melayu. jgn sampai kita sbg org melayu menganggur di bumi sendiri. di percacai oleh cina

Anonymous said...

engko dn pencacai ameno la bodo tuh!!!

Anonymous said...

hanya yang bangang akan masih mengundi umno,,ayuh Asalkan Bukan Umno,,,

Anonymous said...

Jgn risau la. X ramai org mcm ko. Time pak lah pun xleh mng inikan pulak time najib..jgn mimpi la nk ke putrajaya..

Anonymous said...

Nmpk tertekan komen ko..dh rase xde harapan ke?

Anonymous said...

Majoriti rakyat Malaysia nak pilih PM seorang kaki pelacur, kaki liwat & menyokong keselamatan israel????? apa yg org PR fikir kan ye...isu moral ini isu besar beb...sampai bila puak PR nak divert...aku sbg rakyat x bole terima org puaka, dajal mcm anwar nie.

Anonymous said...

Asyik2 liwat, pelacur. Takde benda lain dalam kepala hotak org2 UMNO/BN nie. Sial memanjang. Sudahlah, rakyat dah taknak UMNO/BN tak boleh ke?. Dahlah mencuri duit rakyat, memperbodohkan rakyat, duit zakat & EPF pun engkorang kebas. Dah2... suruh Najib bayar balik RM300 billion yang dipinjam dari EPF tu. Hisap darah org2 UMNO/BN dah ler... kami tak halalkan duit yang korang kebas tu. Bahlul tak bertempat... SIAL.

Anonymous said...

WAKAKAKAKA LOL! HUJAH YANG RASIONAL DAN PEDAS DARI AMENO WORLD!! “

“Aku dah cakap banyak kali. Tak suka? Balas dengan fakta. Nak merepek pun lantak lue la der. Tapi bertindak ganas? Cederakan orang? Tikam orang dengan pisau? Kalaupun ko tak sayangkan imej islamik yang umno cuba jaja cuba la sayangi diri ko.

Kita hidup neh bukan di dunia aje beb. Kat akhirat sana pun ada. Sayangi diri ko supaya kita seme dapat masuk ke syurga walaupun berbeza aliran politik.

Shahrizat kena bertanggungjawab atas apa yang berlaku semalam. Sentimen api-apian dia telah mencetuskan huru hara. Gunakan sentimen 13 mei untuk mencetuskan huru hara itu satu perkara yang melampaui batas. Apa la teruk sangat kami yang hanya dambakan kerajaan adil? Adakah nyawa kami halal kerana mencari kerajaan yang baik?”

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2012/12/video-keganasan-bn-kenyataan-shahrizat.html#ixzz2EBpwGSOe

Anonymous said...

WAKAKAKAKA LOL! LAGI DARI AMENO WORLD!! :-

“Lelaki ini mendakwa tetiba2 je ada orang baling batu kat dia. Kalau korang baca di wall penyokong bn dorang cakap provokasi dicetuskan oleh orang pr. Tetapi jangan nak temberang la. Lelaki di atas dah menafikan kata2 pembohongan korang. Padan muka beb.

Konon nak menipu. Last2 member sendiri kantoikan.”

Datuk Megat Zulkarnain sebutkan ;

1. UMNO ada program sendiri.. program taklimat pilihanraya.. kita buat di cawangan dan dalam masa yang sama bertentangan dengan program pr. Tak alu2kan dsai datang ke situ. Dan ceramah tersebut takde permit polis.

2. Datuk megat cakap dsai takde sokongan. Berceramah tempat kecik. Rakyat dah mula menyampah dan bosan dengan pr. Rakyat nak dengar apa yang boleh dibuat kepada rakyat. Bukan janji palsu. Bukan dogengan.

3. Provokasi awal dan serangan dicetuskan oleh penyokong pr.

4. Ucapan dsai berkisar pasal fitnah. Mengadu domba pemikiran rakyat di kampung tradisi.


Jawapan RASIONAL AMENO WORLD:

“Ko ada program sendiri ek? Oke. Orang yang ada program sendiri agak2nya dan tak nak buat banner kat bawah neh?” heeee lihat banner ciptaan umngok. Kata ada program sendiri tapi sempat buat banner kutuk anwar


Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2012/12/video-dan-gambar-penyokong-bn-kena.html#ixzz2EBqTkiVg

Anonymous said...

WAKAKAKAKA LOL! DAN LAGI DARI AMENO WORLD!! LAGI TAK BOLEH TAHAN BEB!

“Siyes. Benda tue yang buat aku gelak terbahak2 tadi. Nasib la aku sempat amek handphone untuk snap gambar ko. Dapat sipi2 pun jadi la asalkan ada bukti. Sepanjang masa ko bercakap = start ko muncul di tv, belum lagi aku dengar suara ko aku dah gelak terbahak2. Nak tahu kenapa?”

“Malam ketika serangan dia boleh pakai pembalut luka. Nak tutup luka. Tup2 hari neh muncul kat tv3, sanggup ko tanggap pembalut luka. Yang aku pelik benda tue siap berdarah2 lagi. Aik? Nak tunjuk kat orang ramai ke? Nak dapatkan simpati ke apa? Owh oke. Maybe ada orang simpati kat ko. Tapi bagi aku.. pfttttt kelakar bhaiiii”


Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2012/12/ini-la-pemuda-umno-yang-buat-lawak-kat.html#ixzz2EBsSrjdI

Ulasan gua, macamana geng UMNO tak nampak diperbodohkan oleh 'kepala' mereka yang sedia bodoh! plan dah terkantoi!! apa yang aku boleh buat, gelak! wakakakakakakaka!!

Anonymous said...

Buat apa Sokong PKR dan Anuanuar ni kalau dia x dipecat daripada UMNO,dan jadi PM dia juga akan PUJI UMNO lah parti yang terbaik.Jangan anda kata penyokong UMNO bodoh,sebenarnya cerdekpandai yang sokong Nuar dah ramai lari,yang tinggal adalah penyokong yg dah dah HABIS CERDEK.Maknanya bila dah habis cerdek...?bersamaan dengan.......

Anonymous said...

Anwar ni...dulu Mahadir dah angkat tangan Anwar dan declare dia ni akan jadi pengganti PM masa tu...tapi dengan takdir tuhan Anwar tak jadi PM..apa sebab?

Mahadir dah nak bagi dah krusi dia kat Anwar masa tu..tapi dengan kuasa Tuhan..Anwar ditakdirkan melepas...

Mari kita renungkan..kenapa yeee...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.